Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mansory Carbonado, Stallone a Sangius: mušketýři pro Ženevu s až 1 250 koňmi
4.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejvýkonnějším nový Mansory je upravený Aventador, na autosalonu se ale objeví také vyladěné Bentley Continental GT a Ferrari F12 Berlinetta.
Princip fungování německé tuningové společnosti Mansory je v současné době prakticky stejný jako v roce 1989, kdy byla založena Kouroshem Mansorym - podstatně modifikovat karoserie, interiéry a případně i motorové prostory těch nejluxusnějších vozů. Prioritou vždy bylo vyhovět individuálním, někdy i poněkud „ujetým” požadavkům svých zákazníků, mezi kterými dnes mají svá čestná místa arabští šejkové a bohatí Rusové. Nadčasové elegantní tvary berou za své a jejich místo přebírají komponenty, o které by často nezavadily ani pejsek s kočičkou při pečení svého dortu. Loni v létě však Mansory z této vyšlapané cestičky poněkud odbočilo představením vcelku umírněné kreace Carbonado Black Diamond vycházející z Lamborghini Aventador.
Obdobný vůz bude nyní hvězdou stánku na ženevském autosalonu, přičemž po vizuální stránce se bude nové Carbonado opět držet zpět. Oproti loni představené verzi totiž jen přihazuje o trochu jinak stylizovaný čelní nárazník, přepracované prahy a záď (a také o 40 mm širší karoserii vpředu a o 50 mm vzadu). Jinak ale jednobarevná stylizace zůstává, díky čemuž je opět možné do detailu studovat karbonovou strukturu celé karoserie, kterou Lamborghini jinak ukrývá pod několika vrstvami laku.
O umírněnosti se ale u nového modelu nedá mluvit v rámci motorového prostoru. Motor V12 dostal dvojici turbodmychadel, nové ojnice, písty, ložiska, hlavu válců i klikovou hřídel. Nechybí ani zakázkový výfuk. Ze sériových sedmi set vzrostl výkon na na 1 250 koní, které stejně jako v sérii míří na všechna čtyři kola.
S využitím této síly na tom Mansory není bůhvíjak dobře. Navzdory použití širších gum Pirelli P Zero (rozměr 225/30 ZR20 vpředu a 345/25 ZR21 vzadu) a nárůstu o 550 koní (více, než kolik nabízí tovární Porsche 911 997 Turbo S) se Carbonado na stovku dostane za 2,6 s a jeho nejvyšší rychlost činí 380 km/h. Oproti sérii tak zrychlilo o pouhé tři desetinky a 30 km/h.
Dá se však počítat s tím, že limitované skupince zákazníků to vadit nebude. Stejně jako dozajista nebudou brojit proti interiéru, který již k pouťovosti sklouzává. Ovšem nikoliv takovou měrou jako v případě upraveného Bentley Continental GT a Ferrari F12 Berlinetta, které Mansory pod jmény Sanguis a Stallone hodlá v Ženevě rovněž představit.
V obou případech byla samozřejmě pozměněna většina panelů karoserie. U Bentley došlo k rozšíření o 50 mm vepředu a 60 mm vzadu, rozměry Ferrari zůstávají sériové. Kromě větších kol bylo v obou případech dodáno kvantum karbonu, přičemž dvoubarevné kombo u řady detailů působí docela křiklavě.
Při pohledu do kabiny je zřejmé, že pouť přijela doopravdy. Krvavě rudá slibuje výkony, které upravené klenoty nejsou s to doručit. A to minimálně u Bentley, které navzdory posílení šestilitrového dvanáctiválce na 672 koní a 780 Nm sprintuje z klidu na stovku za 4,5 s a rozjede se na 322 km/h. Je tedy pomalejší než sériový Speed. Pro Ferrari nejsou parametry týkající se jízdní dynamiky aktuálně k dispozici, víme jen, že výkon ze 740 vzrostl na 775 tuningových ořů.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.





Mansory Carbonado staví na Lamborghini Aventador, přičemž německý tuner navýšil jeho výkon na 1 250 koní
Také upravené Bentley Continental GT zvané Sanguis je výkonnější než v sérii. Kupodivu ale také pomalejší
Verzi Stallone připravilo Mansory již pro Ferrari 599. V případě nástupce F12 Berlinetta zachází úpravce s pouťovostí ještě dále
Zdroj: Autoblog Netherlands, WorldCarFans, Autoblog Netherlands
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
5.7.2025Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
5.7.2025Až komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
5.7.2025Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
5.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva