MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus

Staršímu Audi R8 V10 můžete dopřát výkon 606 koní, který zvedne nejvyšší rychlost na 322 km/h, stovku pak dáte za 3,5 sekundy. A to není konečná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus

20.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Staršímu Audi R8 V10 můžete dopřát výkon 606 koní, který zvedne nejvyšší rychlost na 322 km/h, stovku pak dáte za 3,5 sekundy. A to není konečná.

Jedna známá česká píseň praví, že bychom neměli opouštět staré přátele pro nové. To samé se dá říci také o Audi R8. Německá automobilka totiž nedávno představila faceliftovaný model, který ve verzi V10 Plus dává k dobru nejen 550 koní, ale také novou dvouspojkovou automatickou převodovku S Tronic. Zrychlení z klidu na stovku tak pokleslo na 3,5 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost narostla na 317 km/h. Tuningová společnost MTM má však pro majitele stávajících modelů s desetiválcem pod kapotou dostatek důvodů k tomu, aby obsah své garáže neměnili.

Díky sportovnímu výfuku a přeprogramované řídicí jednotce dává starší Audi R8 V10 nově k dobru hned 606 koní a 560 Nm točivého momentu. Díky tomu dosáhnete při sprintu 0-100 km/h stejného času jako model V10 Plus, v případě nejvyšší rychlosti jej ale s hodnotou 322 km/h necháte bezpečně za sebou. A to navzdory použití staršího, dost mizerného automatu R Tronic. Jeho přítomnost by ale mohla být kvitována na okruhu, neboť vůči dvouspojkové skříni vykazuje o 15 kg nižší hmotnost.

Souběžně s nárůstem výkonu se MTM zasadilo také o posílení brzdové soustavy. Zadní kotouče sice zůstávají standardem, vpředu jsou ovšem nyní 380milimetrové kousky s osmipístkovými třmeny. Po stránce podvozkové Audi R8 dostalo sadu vinutých pružin a tlumičů KW V3, s nimiž kleslo k zemi o 20 mm. Pokud si to ovšem budete přát, lze toto snížení navýšit až na 60 mm. Zdvih přídě pro překonávání retardérů ale zůstává zachován.

Po stránce vizuální se firmou MTM upravené Audi pyšní předním spoilerem, bočními prahy a zadním křídlem. Nechybí ani dekorativní polepy či litá kola Bimoto osazená pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup+ o rozměru 235/35 ZR19 vpředu a 315/25 ZR20 vzadu. Dovnitř se pak nastěhovala karbonová sedadla, která snižují hmotnost o 18 kg.

Veškeré úpravy jsou k dispozici pro kupé i Spyder, který je při zrychlení z klidu na stovku pomalejší o dvě desetinky sekundy. Firma MTM však zájemcům o ještě větší sílu motoru nabízí další upgrade turbodmychadel, milovníci neředěných jízdních zážitků pak mohou dokonce sáhnout po konverzi zahrnující pouze pohon zadních kol.


MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 1 - MTM Audi R8 V10 01MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 2 - MTM Audi R8 V10 02MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 3 - MTM Audi R8 V10 03MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 4 - MTM Audi R8 V10 04MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 5 - MTM Audi R8 V10 05MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 6 - MTM Audi R8 V10 06MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 7 - MTM Audi R8 V10 07MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 8 - MTM Audi R8 V10 08MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 9 - MTM Audi R8 V10 09MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 10 - MTM Audi R8 V10 10MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 11 - MTM Audi R8 V10 11MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 12 - MTM Audi R8 V10 12MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 13 - MTM Audi R8 V10 13
Pro postarší Audi R8 V10 připravila tuningová firma MTM kit navyšující výkon na 606 koní

MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 14 - MTM Audi R8 V10 Spyder 01MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 15 - MTM Audi R8 V10 Spyder 02MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 16 - MTM Audi R8 V10 Spyder 03MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 17 - MTM Audi R8 V10 Spyder 04MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 18 - MTM Audi R8 V10 Spyder 05MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 19 - MTM Audi R8 V10 Spyder 06MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 20 - MTM Audi R8 V10 Spyder 07MTM Audi R8 V10: nový kit vyrovnal deficit staršího modelu na úroveň R8 V10 Plus - 21 - MTM Audi R8 V10 Spyder 08
Upravené Audi R8 V10 Spyder zvládá akceleraci z klidu na stovku za 3,7 sekundy, o dvě desetinky pomaleji

Zdroj: MTM přes Autoblog.nl

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.