Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tohle je nejsilnější Škoda Octavia III RS, má 329 koní na brzdě
31.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
O úpravách nové generace Octavie RS jsme už slyšeli, žádná z nich ale dosud nepřekročila metu 300 koní. Ta od HotHatchShopu ano.
Několikrát jsme se v posledních letech zmínili, že nová Škoda Octavia RS není navzdory předsudkům antiškodovářů vůbec špatným autem. A třebaže mezi pravověrné hot-hatche ji už kvůli karoserii s velkým kufrem zařadíte těžko, zdá se být v mnoha ohledech více než jen slušným derivátem Golfu GTI. Zazářila ostatně na Nordschleife, neztratila se ani po boku Subaru WRX STi a to už s naprosto standardním továrním výkonem.
Je však jisté, že její motor má mnohem větší potenciál, čemuž budiž jednoznačným důkazem Seat Leon Cupra 280 či VW Golf R vyzbrojený navíc pohonem všech kol. Mnoho úpravců se toho však zatím nechytlo, tedy alespoň pokud se bavíme o veřejně prezentovaných kitech, přesto víme, že několik koníků navíc pobere levou zadní. Byla tu už verze s rovnými 300 konňmi, jakou jsme překřtili na českou Cupru, existují náznaky budoucí silnější verze přímo od automobilky, ale o mnoho víc jsme dosud neviděli. To se teď mění.
Nejnovější úprava realizovaná českou společností HotHatchShop.cz s pomocí modifikací firmy APR si říká jednoduše Stage 1. Sestává z celokarbonového sání APR a přeprogramované řídicí jednotky, přičemž benzinový dvoulitr s turbodmychadlem díky ní dosahuje výkonu 329 koní a 523 Nm točivého momentu. Tvůrci hovoří o nástupu výkonu téměř od volnoběhu, který generuje vysoký točivý momentem dostupný v širokém spektru otáček. Celých 300 koní je tak k dispozici v rozmezí od 4 250 až do 6 400 otáček, „odbrzdění” našimi starými známými z Dieselpoweru pak ukazuje na maximum 329 koní v 4 921 ot-./min - to zní jako dosti nízko posazená špička, maximum je ale spíše velmi ploché, však ještě v 6 000 ot./min motor generuje 315 koní. Tohle určitě nepojede ani trochu špatně, ale musíte počítat, že pro maximální parametry vyžaduje motor 98oktanový benzin.
Kdo by se stejně jako my obával, že vůz nepřenese veškerý výkon na přední poháněnou osu, toho by mohla částečně uklidnit technologie „Torque Management“ starající se prostřednictvím řídicí jednotky o dávkování točivého momentu na nízké rychlostní stupně, čímž jsou problémy s nedostatkem trakce značně eliminovány. Celokarbonové sání se údajně souběžně s tím podepisuje na minimalizaci turbodíry, na rychlejších reakcích na sešlápnutí plynového pedálu a také na působivější výkonové špičce.
Kromě zmíněného se úpravce rozhodl také pro úpravu podvozku sportovními pružinami Eibach Pro-Kit, které výrazně zlepšily jízdní vlastnosti, zmírnily náklony v zatáčkách a celkově zvýšily stabilitu auta, aniž by se narušil komfort jízdy. Pokud se vám to všechno stále nezdá dostatečně zajímavé, pak vězte, že na cestě je ještě silnější provedení (APR Stage 2), které by mělo přihodit také sportovní výfukový systém. U něho by se mohl výkon pohybovat kolem 350 koní a možná, že časem i překročí hranici čtyř set. To už by se pak mohly dít věci...















Škoda Octavia RS III a její benzinový dvoulitr mají ještě velkou výkonovou rezervu. Český úpravce ho vyhnal s pomocí jiné řídicí jednotky a sání na téměř 330 koní a zajímavých 523 Nm, což zní více než slibně. A troufá si i na víc...
Zdroj: HotHatchShop.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Podívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před hodinouVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před 2 hodinamiSsangYongu v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
před 4 hodinamiSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
před 5 hodinamiLand Rover nemůže najít 40 tisíc vyrobených aut, kvůli trvajícím problémům má prodělávat až 280 milionů každý den
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring