Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
12 nejlepších řidičských aut roku 2016 dle Motor Trendu: vítěz překvapí
24.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) „Olympiáda pro auta” je letos nabušená nejlepšími sportovními vozy světa. I to nejslabší tu má přes 400 k a BMW, Porsche i Američané ostrouhali.
Přehled kapitol
8. Honda NSX
Motor: 3,5 V6 + elektromotory, 581 PS, 645 Nm
Zrychlení 0 - 60 mph (97 km/h): 3,1 s
Čas na čtvrtmíli: 11,3 s, 198,9 km/h
Čas na kolo: 1:36,36
Acura/Honda NSX byla toužebně očekávané auto už velmi dlouho a při hodnocení zajímala každého. Kdyby se ovšem nejmenovala NSX, nic by neříkalo, že se jedná o nástupce jednoho z nejdůležitějších sporťáků historie. A čas na okruhu není příliš přesvědčivý.
7. Audi R8 V10 Plus
Motor: 5,2 V10, 610 PS, 560 Nm
Zrychlení 0 - 60 mph (97 km/h): 2,6 s
Čas na čtvrtmíli: 10,6 s, 209,7 km/h
Čas na kolo: 1:34,23
Nová R8 je na pohled v podstatě velký facelift té staré, technika je ale nová. I proto nabídne nejlepší čas na čtvrtmíli z testovaných aut a nejlepší zrychlení na 60 mph. Její záď je živá, ale předvídatelná a ovladatelná. Má nejlepší interiér a čas na Laguna Seca je také překonaný jen Viperem ACR. Jenže je tak kompetentní, až je nudná; s řidičem příliš nekomunikuje. Navíc je to tím horší, čím lépe umíte řídit.
6. Mercedes-AMG GT S
Motor: 4,0 V8 twin turbo, 510 PS, 649 Nm
Zrychlení 0 - 60 mph (97 km/h): 3,4 s
Čas na čtvrtmíli: 11,4 s, 203,9 km/h
Čas na kolo: 1:35,30
Mercedes-AMG GT S vyhrál minulý ročník řidičského auta Motor Trendu a letos byl na kolo rychlejší, ale porouchal se mu posilovač řízení, a tak s ním půlka testujících nemohla jezdit. Motor je sice perfektní, prý si už nyní zaslouží místo mezi velikány, a na trati nepocítil prodlevu turba ani Randy Pobst, převodovka ale na trati mnohokrát zvolila špatný kvalt. Na silnici je vynikající a řidiči mu můžou věřit, za takhle špatné umístění může vděčit i oné poruše.
5. Dodge Viper ACR
Motor: 8,4 V10, 654 PS, 813 Nm
Zrychlení 0 - 60 mph (97 km/h): 3,3 s
Čas na čtvrtmíli: 11,5 s, 200,7 km/h
Čas na kolo: 1:31,58
Viper má pověst auta, které se aktivně snaží svého řidiče zabít. Nikdy to nebylo snadné auto, ale verze ACR je díky lepší aerodynamice a podvozku jedno z nejlákavějších řidičských aut na trhu. A že je opravdu schopná, ukazuje i s náskokem nejlepší čas na kolo. „Smrskne se kolem mě a létá od apexu k apexu jako šestisetkoňová MX-5,” uvedl jeden z testujících. Protože je ale tak dokonalý na trati, není dobrý na silnici - „jako bazuka v souboji vidliček” - a proto se neumístil lépe.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Legendární závodní Peugeot předvedl jekot svého motoru V10, vaše uši se budou tetelit blahem
včera - Policisté se pochlubili novým služebním Rolls-Roycem, od lidí teď schytávají ránu za ranou
12.5.2024 - Dodnes úplně nový, ovšem totálně oholený Ford Focus legendární první generace se prodal za směšné peníze
11.5.2024
Nejnovější články
- Prakticky nejetá Škoda Superb Combi 2,0 TDI s 4x4 a hromadou výbavy může být vaše za cenu Fabie 1,0
včera - Stačila jedna chyba a majiteli zánovní Toyoty odešel motor. Oprava stála 970 tisíc Kč, záruka ji nekryje
včera - Jaguar pořád věří, že se dožije svého elektrického snu, ještě letos ukáže sportovně-cestovní elektromobil
včera - Šéf Mercedesu definitivně odpískal přechod jen na elektromobily, zastavil vývoj. Další třída S bude znovu spalovací
včera - Hybridní Porsche 911 dorazí už za 14 dní, kontroverzní řešení minimálně co do rychlosti funguje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva