Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
12 nejlepších řidičských aut roku 2016 dle Motor Trendu: vítěz překvapí
24.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) „Olympiáda pro auta” je letos nabušená nejlepšími sportovními vozy světa. I to nejslabší tu má přes 400 k a BMW, Porsche i Američané ostrouhali.
Přehled kapitol
Olympijské hry, ty sportovní, se konaly v srpnu, ovšem olympiáda mezi automobily, jak neskromně Motor Trend nazývá své pravidelné klání o nejlepší řidičské auto roku, ukazuje své výsledky právě nyní. Máme před sebou tucet nejlepších nových sporťáků planety, které přišla na trh v letošním roce a jaly se brát zákazníky všem ostatním.
Jsou tu supersporty i ponycars, motory jsou vpředu, uprostřed i vzadu. Manuály, atmosféry, turba a dokonce i jeden hybrid. Ze Spojených států pochází tři auta, z Japonska dvě, Evropa má čtyřčlenné zastoupení. Chybí ale italská auta, protože automobilky Ferrari a Lamborghini pozvání prostě odmítly. Mají snad strach, že by nebyly nejlepší?
Ať je to jak chce, máme před sebou výsledky důkladného týdenního testování na Mazda Raceway Laguna Seca. Tušíte správně, pro motoristického novináře je to týden snů, týden v ráji, týden, jehož konec si přeje snad ze všeho nejméně. A to nejen proto, že bude muset rozhodovat, jaké auto posadí na první a jaké na poslední místo. A je to také pořádná dřina.
Tento ročník je neuvěřitelně nabitý špičkovými auty, proto jsou i velmi dobré vozy na posledních příčkách. Průměrné auto má 540 koní a stojí 131 700 dolarů (3,17 milionu korun) bez příplatků. Někdo ale vyhrát musí a není nutné, aby byl nejrychlejší na okruhu, protože to by byl vítěz předem jasný - Dodge Viper ACR. Musí to být prostě nejlepší řidičské auto. Tady jsou výsledky. Souhlasíte s nimi?
Motor Trend dal dohromady neuvěřitelnou smečku sportovních aut a... seřadil je od nejhoršího po nejlepší. Nepochybujte ale o tom, že i to nejhorší bude zatraceně dobré
Kompletní výsledky volby nejlepšího řidičského auta roku 2016
12. Aston Martin V12 Vantage S
Motor: 5,9 V12, 572 PS, 620 Nm
Zrychlení 0 - 60 mph (97 km/h): 4,4 s
Čas na čtvrtmíli: 12,5 s, 195,7 km/h
Čas na kolo: 1:41,77
Na atmosférických dvanáctiválcích je vždycky něco velmi lákavého a V12 Vantage S není výjimkou. Zvuk je opojný, síla působivá. Ale ne největší, na trati auto není dostatečně stabilní, aby bylo rychlé, a sedmistupňový manuál typu „dog-leg” má příliš těsně poskládané dráhy na to, abyste si byli jisti, že s ním pracujete dost přesně.
11. BMW M4 GTS
Motor: 3,0 R6 twin turbo, 500 PS, 601 Nm
Zrychlení 0 - 60 mph (97 km/h): 3,8 s
Čas na čtvrtmíli: 12,1 s, 191,2 km/h
Čas na kolo: 1:37,66
M4 GTS je podle Jasona Cammisy jako starý atlet. Pořád se umí pohybovat, pořád má grácii a sílu, o kterou nikdy nepřijde, ale nestačí na současnou mládež. Stabilizace je velmi konzervativní a obecně byl tenhle vůz pro Motor Trend frustrující. Svůj talent prý prodá pouze na okruhu, na silnici je nepřesvědčivý.
10. Nissan GT-R
Motor: 3,8 V6 twin turbo, 572 PS, 633 Nm
Zrychlení 0 - 60 mph (97 km/h): 2,9 s
Čas na čtvrtmíli: 11,2 s, 198,6 km/h
Čas na kolo: 1:37,08
„Godzilla” je v devátém modelovém roce, interiér je lepší, obrazovky jsou větší a celkově je lépe poskládaná. Čtyřkolka ATTESA E-TS je pořád perfektní. Jenže za léta GT-R trochu změklo a dnes už je překonané jinými auty.
9. Jaguar F-Type SVR
Motor: 5,0 V8 kompresor, 583 PS, 700 Nm
Zrychlení 0 - 60 mph (97 km/h): 3,3 s
Čas na čtvrtmíli: 11,5 s, 197,5 km/h
Čas na kolo: 1:38,75
Po opravení problému se zadním zavěšením, který auto dělal značně nestabilní, je F-Type SVR „zdaleka nejlépe ovladatelný Jaguar, který sem kdy řídil,” jak říká Randy Pobst. Čtyřkolka není příliš znát na řízení. Automatická převodovka ale nestačí zbytku auta.
Následující >1 / 3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před hodinou - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 3 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva