Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
I Rusové odsuzují styl nového Maybachu. A to jsme si mysleli, že je pro ně stvořený
27.11.2019 | Mirek Mazal
Když jsme tohle auto viděli poprvé, říkali jsme si: „Kýč, ale Rusové to ocení.” Chyba lávky, ani jejich dojmy z odhalení vozu nelze nazvat chválou, hovoří o směšných prvcích.
Ultra-luxusní SUV mířící primárně na východní trhy bylo nejprve odhaleno únikem, nedlouho poté se plně odhalilo na autosalonu v čínském Kantonu. První sportovně užitkový model značky Maybach se schoval v samém rohu výstavního pavilonu, jako by snad nechtěl být viděn. Měl být veleváženou novinkou, možná ale sama automobilka věděla, proč tento stroj raději moc necpat do popředí.
Čínský autosalon navštívili ruští novináři, kteří to tam nemají tak daleko. Rusové jsou jedněmi z nejvážnějších zájemců o tento vůz - už když jsme spatřili první uniklé fotky, zdál se nám svou někdy trochu prvoplánovitou kýčovitostí stvořený hlavně pro ně. Jenže hodnocení ruských novinářů není pozitivní, ani trochu.
„Mercedes-Maybach GLS vypadá extrémně podivně,” začínají Rusové nesmlouvavě. „Obrovská směšná kola nesedí k image luxusního SUV v žádném směru. A kombinace odlišných vzorů výrazných mřížek chladiče a spodku předního nárazníku je noční můrou perfekcionisty,” pokračují ve stejném duchu a dodávají, že hromadný útok chromem okolo dvoubarevné karoserie prý nevyvolává o nic lepší emoce.
Zda rozpačitý vkus návrhářů pokračuje do interiéru, nebylo možné subjektivně hodnotit, protože hned po prezentaci byly dveře zamčeny. A ani přes tónovaná skla nebylo možné kabinu nafotit. I proto celou premiéru v Maybachu GLS v Kantonu Rusové hodnotí jako velmi podivnou - snad jako by Mercedes ani nechtěl auto pořádně ukazovat.
Dodejme, že na zákazníky čeká v jeho případě SUV na vzduchovém podvozku dlouhé přes 5,2 metru, které má být zaplavené kvalitními materiály s prvotřídní technikou. Rozvor kol 3 135 milimetrů poskytuje přemíru prostoru pro dvě zadní křesla podobná sedadlům obchodní třídy v letadlech. Elektrické trůny dělené středovým tunelem s lednicí umí masírovat, hřát či chladit i v ležícím módu. Příjemné prostředí uvnitř Mercedesu zajišťuje kůže Nappa, přídavné odhlučnění, silnější skla, osvěžovač vzduchu anebo zvukový systém Burmester s výkonem 1 590 wattů.
Němci si připravili jedinou verzi pohonu 600 4Matic. Není to dvanáctiválec, klasické označení v tomto případě nese mild-hybridní 48V systém spolupracující s čtyřlitrovým benzínovým osmiválcem přeplňovaným dvěma turby. Celkový výkon narostl na 410 kW (557 koní) při 6 000 ot./min a 730 Nm točivého momentu od 2 500 do 5 000 ot./min. Tradiční automat s devíti stupni přenese energii na všechna čtyři kola. První třída mezi SUV prý dokáže akcelerovat na stovku za 4,9 sekundy a maximální tempo utne elektronika při dosažení 250 km/h.
Kompletnímu souhrnu zásadních informací schází jen cenovka. Mercedes ji zatím tají, ale víme, že na trh se diskutabilní GLS dostane v druhé polovině roku 2020. Odhadem dvě třetiny vyrobených kusů budou určeny čínským a ruským zákazníkům, je ale otázkou, jak moc se tento plán podaří naplnit, pakliže ani Rusové nad ztvárněním vozu neplesají.







































Mercedes-Maybach GLS budí v Evropě rozporuplné pocity, ale to se dalo čekat. že na něj skrz prsty budou koukat i v Rusku, je jistě i pro Mercedes nepříjemné překvapení
Zdroje: Auto.Mail.ru, MercBenzKing@Youtube, Mercedes-Maybach
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 9 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 10 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
