Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW a Hyundai prý plánují společný vývoj nových motorů
4.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud nejde o holý výmysl, je docela dobře možné, že pod kapotou korejských Hyundai brzy uvidíme techniku německých BMW. A nebo i naopak.
Zdá se vám spojení zrovna těchto dvou značek nepravděpodobné? Před pár lety bychom to asi viděli podobně, dnes ale podobný krok vyloučit nejde. Ačkoli Hyundai má i přes špičkové novinky jako i30 2012 nebo i40 u mnohých českých zákazníků pověst výrobce litrových Getzů, ve světě a hlavně v Severní Americe boduje především s velkými modely jako Genesis sedan vybavenými adekvátně velkými motory - šestiválce 3,3 nebo 3,8 popř. osmiválec 5,0 jsou tam vcelku obvyklou pohonnou jednotkou. A konec konců, prostředně jmenovaný jsme mohli okusit i my v testu Genesis Coupe.
Ani tak ale spolupráce BMW s Hyundai není něčím, co by automaticky dávalo smysl. Jistě se můžete ptát, proč by tak sebevědomá a skvělými motory vyhlášená značka jako BMW chtěla sdílet svou výjimečnou techniku s pro něj jistě podřadnou firmou jako Hyundai? Nebo naopak, proč by aktuálně extrémně úspěšné Hyundai chtělo jakkoli pomáhat firmě, které se na mnoha trzích snaží a jistě ještě bude snažit přiblížit? Odpověď je ale prostá, má přesně jedno slovo: peníze.
Pravdou totiž je, že BMW není spolupráce se značkami s nižší image cizí. Však vzpomeňme třeba kooperace s koncernem Peugeot-Citroën, díky níž mají dnes Francouzi k dispozici motor 1,6 THP objevující se v řadě aut a který i ve své atmosférické verzi patří k tomu vůbec nejlepšímu, co si do francouzských aut můžete pořídit. Nemáme přitom pocit, že by BMW dostalo opačným směrem něco podobného (leda nějaké to dieselové know-how), za tohle Francouzi museli platit. A podobný scénář predikuje v případě spojení BMW-Hyundai německý magazín Automobil Produktion.
Podle něj došlo v Mnichově k setkání syna šéfa Hyundai Chunga Eui-sun a jeho syna s nejvyšším managementem BMW a tématem schůzky byla právě spolupráce při vývoji nové generace motorů. Bavorskou automobilku prý čeká investice v objemu 1 až 2 miliard Eur do této záležitosti (25 až 50 miliard korun), což jsou i pro úspěšnou německou firmu obrovské peníze. Rozjetý a dnes i vysoce ziskový Hyundai by mohl část této sumy vzít na svá bedra a získat díky tomu přístup právě k novým výkonným motorům. Je také možné, že by se Korejci na vývoji nových agregátů sami podíleli, máme ale zato, že většina know-how je v tomto případě v Bavorsku.
I Hyundai sice má řadu vlastních nových pohonných jednotek, za vskutku konkurenceschopné lze ale označit spíše ty naftové, mezi benzinovými jsme zatím mohli ocenit jen kvality 1,6 GDI, další čerstvé novinky jako 1,2 T-GDI nebo 1,6 T-GDI vypadají slibně, v praxi jsme je ale zatím nepoznali. A i když budou skvělé, jsou to pořád relativně malé motory - takový 3,8 V6 zmiňovaného Genesis Coupe má též něco do sebe, podobným mnichovským jednotkám se ale nemůže rovnat.
Těžko říci, jak moc je na celé této zvěsti pravdy, faktem ale je, že mluvčí BMW ji odmítl komentovat. To jistě nelze označit zrovna za potvrzení, ale pokud by šlo o úplný blud, jistě by vše popřel. Navíc šéf firmy Norbert Reithofer už dříve popřel, že by BMW počítalo s prohloubením spolupráce s dosavadními partnery jako je zmíněné PSA nebo nově Toyota (hybridní řešení). Prostor pro dalšího partnera se tedy zdá být otevřený - na větších „benzinech” zatím v Mnichově pracují sami...




























Nevíme, jestli to zrovna sedan Genesis s pětilitrovým osmiválcem pod kapotou potřebuje, ale v další generaci by se mohl dočkat podobných motorů vzešlých ze spolupráce s BMW. Mohl...
Zdroj: Automobil Produktion přes Autonews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 6 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 8 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 9 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 11 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva