Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
24.11.2024 | Petr Prokopec
Modernizace přihrála mladoboleslavskému bestselleru poněkud kontroverznější vzhled a sebrala mu ruční řazení. Motor 2,0 TSI ale dostal 20 koní navíc a v interiéru se objevil nový 13palcový displej. A právě k němu se váže největší kritika.
Škoda Octavia není pouze českým národním fenoménem, o nemalou pozornost si říká také na řadě zahraničích trhů. Nikoli proto, že by šlo o vůz, který by mohl z fleku zamířit do soutěže krásy nebo dosahoval obrovského výkonu, „jen“ se trefuje do široké škály potřeb cílové klientely, přičemž tak činí relativně levně. Nebo tak aspoň dlouho činil, neboť od příchodu čtvrté generace v roce 2019 Octavia mezi vyloženě levné zboží nepatří. Na druhou stranu v době, kdy už ani Dacii Sandero nekoupíte pod 300 tisíc korun, bychom možná měli předefinovat, co je a co není dostupné.
Letos Octavia prošla faceliftem, který se dotkl i verze RS. A právě za volant vrcholného kombíku v modernizovaném provedení se posadili kolegové z britského Car Throttle. Ti právě tuto karosářskou verzi doporučují víc než liftback, a to kvůli přidané praktičnosti. Zavazadelník totiž za standardního stavu pobere 640 litrů, tedy víc, než jakákoli soudná rodina potřebuje na víkend. Pokud pak navíc zadní sedadla sklopíte, není problém dovnitř naskládat almaru po babičce, a ještě vám zůstane dost prostoru na psa či nákup.
V rámci faceliftu se nicméně mladoboleslavská automobilka podívala hlavně na opačný konec vozu, tedy pod kapotu. Tam sice i nadále trůní dvoulitrový čtyřválec EA888, nově však produkuje 265 koní, tedy o 20 víc než dřív. Přenos nejvyššího výkonu, jaký kdy tento vůz dostal, má pak na starosti sedmistupňové DSG, které dál roztáčí pouze přední kola. A jak kolegové dodávají, Octavia je s tímto ústrojím v reálném světě opravdu velmi rychlé auto. Jen člověk nemá čekat, že v něm probudí závodníka.
Neznamená to, že byste se za volantem nepobavili. Nicméně to nebylo při vývoji prioritou, i proto by možná nebylo od věci, kdyby Octavia RS vyfasovala věci jako třeba odlišný diferenciál Volkswagenu Golf GTI Clubsport. V případě podvozku či brzd již nedošlo prakticky k žádným změnám, a to i přes onen nárůst výkonu. Protože se ale nezvýšila hmotnost, zvládá Octavia brzdit stejně jako dřív. Britové dál naznačují, že povinností by měla být koupě příplatkového adaptivního podvozku DCC, neboť v té chvíli k vám tlumiče nepropustí nerovnosti ani ve sportovním režimu. Vůz s ním navíc lépe ovládáte, což se hodí, neboť řízení je typicky koncernově netečné a nedotáčivost lze vyprovokovat docela snadno.
Co se interiéru týče, kolegové poukazují hlavně na 13palcový displej multimédií, který je dle jejich názoru možná až moc velký. Víc jim ovšem vadí, že se poněkud stáčí směrem ke spolujezdci. Tedy na stejnou stranu, jako je tomu u levostranných modelů. Proč tomu ale je, když palubní deska je jinak kompletně převrácená, nevíme, že by úspory? Automobilka by na každý pád urychleně měla vyrukovat s nápravou.
Pokud pomineme tento nešvar, který je spojen jen s některými trhy, lze o mladoboleslavském kombíku s 265 koňmi hovořit pouze v dobrém. Kolegové přitom uvádí, že Octavia RS ve všech klíčových ohledech zaujme, v případě praktičnosti ovšem válí. Je proto možná škoda, že se zatím nevrátila dieselová verze, která by zrovna v případě kombíku dávala možná ještě větší smysl. Ale i s benzinovým motorem prý můžete jezdit za 7 litrů, byť pochopitelně při využití jen nepatrné části potenciálu motoru.









Facelift přinesl Octavii zvenčí nová světla či nárazníky, zatímco pod kapotou nově trůní o 20 koní větší stádo a do interiéru se nastěhoval 13palcový displej multimédií. Právě ten je Britům trnem v oku, ovšem v poněkud britském ohledu. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Car Throttle
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včeraTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva