Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elon Musk může kvůli jedinému tweetu z minulého týdne skončit v poutech
26.2.2019 | Petr Prokopec
Jediná nepřesnost, možná přeřeknutí může šéfovi Tesly způsobit velké nepříjemnosti. Má totiž zakázáno publikovat jakékoliv informace týkající se firmy bez souhlasu vedení a to neměl.
Okolo Tesly bylo v poslední době možná až příliš veliké ticho. Tedy alespoň si to myslel Elon Musk, který přesně před týdnem zamířil na Twitter, kde napsal: „Tesla vyrobila nula aut v roce 2011, ovšem v roce 2019 jich vyrobí okolo půl milionu.“ Chtěl se patrně jen pochlubit rychlým růstem firmy, teď toho ale může litovat.
Problém je v tom, že šéf automobilky má výslovný zákaz publikovat jakékoliv své výlevy na sociálních sítích, aniž by je neměl schválené představenstvem. Tedy alespoň takové, které se týkají jím řízené společnosti. To se ovšem tentokráte nestalo, Musk tak porušil podmínky dohody, kterou měl kvůli svému srpnovému tweetu o stažení Tesly z burzy s komisí pro cenné papíry.
Komise proto v pondělí navštívila federálního soudce, po kterém žádá, aby šéfa automobilky zadržel kvůli pohrdání soudem a jím posvěcené dohody. Nejde tu ani tak o to, že si dovolil něco říci bez souhlasu vedení, ale hlavně proto, že jeho výrok byl „nepřesný“. To ostatně nepřímo potvrdil i sám Musk, který později svůj tweet pozměnil na „roční výrobní kvótu“. Tesla by tedy letos půl milionu aut vyrobit neměla, nicméně najede na takovou úroveň, že od příštího roku půjde o tradici. Letos pak značka má dle Muska dodat zákazníkům zhruba 400 tisíc aut.
„Musk porušil konečné rozhodnutí soudu tím, že se zapojil do záležitosti, které se dle předběžného opatření daného soudním rozhodnutím měl vyvarovat,“ uvedla komise ve své žádosti o zadržení šéfa značky, který by měl být předveden a své chování vysvětlit. Není to ovšem jediná záležitost, kterou bude muset objasnit. V centru dění je nyní i nedělní havárie Tesly Model S z roku 2016, jež narazila na Floridě do skupinky palem. Při následném požáru pak zemřel její majitel.
Dle policie byla příčinou nehody rychlost, jež vyústila ztrátou kontroly nad vozem. Naznačují to alespoň stopy po pneumatikách táhnoucí se přes tři jízdní pruhy a končící před oněmi palmami. Poté se z Tesly stala ohnivá past, alespoň dle informací svědků. Ti se pokoušeli řidiče zachránit, ovšem bohužel se k němu nemohli dostat, neboť nešly vysunout kliky dveří. Na tento problém si stěžuje řada vlastníků značky, dosud však nikdy nevyústil ve fatální incident.
Tesla uvedla, že „jakmile se nafoukne airbag, Model S odemkne veškeré dveře, víko zavazadelníku a vysune kliky“. Svědci ovšem poukazují na skutečnost, že k aktivaci airbagů vůbec nedošlo. Je tedy dost možné, že došlo k selhání elektroniky, která navíc mohla být i jednou z příčin havárie. Překvapivé navíc je, že jeden z rychle se objevivších policistů zkusil rozbít okénko u řidiče, aby jej mohl dostat ven alespoň takto, ovšem ani tento způsob nezafungoval.
Další vyšetřování tedy ještě bude zajímavé, zvláště když není jediné. Policie dále šetří i loňskou nehodu dvou teenagerů, kteří rovněž zemřeli v Tesle Model S. Rodiny obětí navíc automobilku žalují a ani v tomto případě neklapla na jedničku veškerá tvrzení Muska i samotné značky. Vody okolo ní tedy opravdu začínají vřít, pročež jen dodáme, že ohořelý vrak z Floridy se druhý den ráno po nehodě a po odvozu z místa činu znovu vznítil. To ovšem v případě elektromobilů není zase tak neobvyklé.


Elon Musk má znovu problémy s komisí pro cenné papíry...
...stejně jako bude muset vysvětlit havárii Tesly Model S, při které v neděli zemřel její řidič
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
před 2 hodinami (1) - Profesionální designér zkusil vysvětlit, jak mohly bizarní ledvinky BMW projít až do výroby
před 3 hodinami - Další velká automobilka končí s diesely, žádný nový už nemáme čekat
před 5 hodinami - Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 6 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 8 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
před 9 hodinami - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
před 10 hodinami - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
před 11 hodinami - Bohatí lidé při lockdownech zabíjeli nudu tím, že si objednávali „nesmyslná” auta na přání
dnes - Auto roku 2021 podle Britů je překvapivě „normální”, elektromobily ostrouhaly
dnes
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Chlubítko univerzální 18:16 - Lachende Bestien
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan
- Yaris GR - co na něj říkáte? 21:13 - M.Z.