Elon Musk se veřejně vysmívá Porsche, příští týden se prý ukáže, kdo je tu král

Porsche se pustilo do přímého boje s Teslou a připravuje ji o část zákazníků. Elon Musk to nenechá jen tak být - říká, že Model S je stejně lepší a příští týden se to ukáže i na Nordschleife.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Elon Musk se veřejně vysmívá Porsche, příští týden se prý ukáže, kdo je tu král

6.9.2019 | Petr Prokopec

Elon Musk se veřejně vysmívá Porsche, příští týden se prý ukáže, kdo je tu král

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Porsche se pustilo do přímého boje s Teslou a připravuje ji o část zákazníků. Elon Musk to nenechá jen tak být - říká, že Model S je stejně lepší a příští týden se to ukáže i na Nordschleife.

Porsche Taycan je jistě zajímavým autem. Zaujme svým vzhledem, dynamikou i slušnou praktičností, jakkoli akumulátory jej dál činí obtíže využitelným coby sporťák. Nicméně pokud byla Tesla Model S příliš drahá, pak v tomto případě mluvíme o zboží pro opravdu bohaté lidi. Taycan je zatím k mání jen ve verzích Turbo a Turbo S, kdy první zmíněná ve Státech startuje na 150 900 USD (3 530 000 Kč) a druhá na 185 000 USD (4 330 000 Kč).

Právě této hozené rukavice se chopila kalifornská automobilka a srovnala Porsche se svým vrcholem, tedy s Modelem S ve verzi P100D. Ten zvládá sprint z klidu na 97 km/h za 2,4 sekundy a díky nedávné modernizaci zvládá dosáhnout rychlosti až 163 mil v hodině (262,3 km/h). Kromě toho na jedno dobití urazí 350 mil (563 km), to vše za 99 990 USD (2 340 000 Kč). To je ve srovnání s vrcholem Porsche o 2 miliony méně.

Elon Musk ovšem nehodlá zůstat jen u faktických argumentů, Porsche se začal na Twitteru vysmívat kvůli použití označení „Turbo” na elektrickém autě. A v navazující diskuzi dodal, že Tesla není rychlejší jen v přímce, ale již příští týden se objeví také na Nürburgringu, kde se teprve ukáže, kdo je tu krále. Je jisté, že Američanům nejde o nic jiného než o zisk rekordu okruhu, který momentálně drží právě Taycan. Ten obkroužil slavný okruh za 7 minut a 42 sekund a v pohoří Eifel si nárokuje titul nejrychlejšího elektrického sedanu.

V Zuffenhausenu by se na základě zmíněných technických dat měli bát, jenže Tesla na okruhu nikdy nic kloudného nepřevedla a na Nordschleife není schopna obkroužit v plném tempu ani jedno kolo - už po jedné třetině kola se přehřeje. Pokud tedy Model S najednou bude schopen celé kolo obkroužit, velmi pochybujeme, že bude plně sériový - s teplotou má problémy i na mnohem kratších okruzích v jakékoli verzi

Do příštího týdne je naštěstí jen velmi krátká doba a doufáme, že Musk tentokrát s termíny nebude mít problém a skutečně Model S do pohoří Eifel vyšle. Jak to dopadne, se uvidí. Aktuálně tak šéfovi Tesly dáme zapravdu jen v jediném - a sice v tom, že ozdobit záď elektromobilů slovem Turbo, jakkoliv ty si o turbodmychadlech mohou nechat pouze zdát, je přeci jen nešťastné.

Dá se samozřejmě pochopit, proč Porsche k tomuto kroku přistoupilo. Slovo „Turbo“ má v případě této značky silnou rezonanci a spojení s vrcholnou elektrickou verzí tak vlastně nebylo od věci. Nakonec, stejné slovo se používá i u řady jiných produktů pro označení rychlých variant či režimů. Přesto má v tomto případě jeho použití trochu palčivou příchuť.


Elon Musk se veřejně vysmívá Porsche, příští týden se prý ukáže, kdo je tu král - 1 - Tesla Model S vs Porsche Taycan 2019 prvni srovnani 01Elon Musk se veřejně vysmívá Porsche, příští týden se prý ukáže, kdo je tu král - 2 - Tesla Model S vs Porsche Taycan 2019 prvni srovnani 02
Tesla byla dosud na trhu osamocena. Není proto divu, že Taycan je pro ni noční můrou a snaží se jeho zákazníky odradit papírovým srovnáním

Elon Musk se veřejně vysmívá Porsche, příští týden se prý ukáže, kdo je tu král - 3 - Tesla Model S vs Porsche Taycan 2019 prvni srovnani 03Elon Musk se veřejně vysmívá Porsche, příští týden se prý ukáže, kdo je tu král - 4 - Tesla Model S vs Porsche Taycan 2019 prvni srovnani 04
Musk mimo to na Twitteru uvedl, že příští týden pošle na Ring Model S. Uvidíme tedy, kdo bude držitelem rekordu mezi čtyřdveřovými elektromobily, sériový Model S ale celý Ring v ostrém tempu prokazatelně zdolat nezvládne

Zdroje: Elon Musk@Twitter, Tesla@Instagram

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.