Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ford Europe je po třetím čtvrtletí nadále v obrovské ztrátě, je to prý vzrušující
5.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál jen za tři měsíce prodělal v Evropě 4,56 miliardy Kč. Podle firmy jde ale o obrat k lepšímu, který by měl již brzy znamenat zisk.
Americké automobilky nemají v Evropě zrovna na růžích ustláno - trefit se do vkusu zákazníků Starého kontinentu bývá totiž často ošemetné. Pokud k tomu navíc přičteme finanční nejistoty, jež na trzích panují, pak celá situaci můžeme jen stěží označit za pozitivní. Své o tom ví dokonce i americká dvojka, která má ve znaku modrý ovál. Za třetí čtvrtletí letošního roku totiž evropská divize Fordu vykázala ztrátu ve výši 228 milionů dolarů (cca 4,56 miliardy korun), přesto má vedení automobilky pocit, že je důvod se usmívat a situaci dokonce označuje za vzrušující.
Šéfové se samozřejmě neklaní ztrátě, nýbrž momentálnímu vývoji finanční situace. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, kdy Ford tratil 468 milionů dolarů (9,36 miliardy korun), se totiž jedná o více než padesátiprocentní zlepšení. Díky tomu by celoroční bilance firmy (dosud se jedná o ztrátu jedné miliardy dolarů/20 miliard korun a náklady ve výši 400 mil. USD/8 mld. Kč) měla skončit s mnohem lepším výsledkem, než bylo loňských minus 1,75 miliardy dolarů (35 mld. Kč).
Snížení ztráty se nelíbí pouze vedení Fordu, ale také analytikům investiční banky Morgan Stanley. Podle nich by tak dokonce mohlo k návratu evropské divize do černých čísel dojít již příští rok namísto roku 2015. Je však sporné, zda se tak opravdu stane. Stávající výsledek je totiž do značné míry přisuzován uzavření dvou britských továren na výrobu užitkových vozů a jedné belgické, kde vznikaly osobáky (právě na vypořádání s dělníky a ukončení výroby ve všech lokacích připadly ony náklady).
Budoucí snižování ztráty a generování zisku ovšem mají mít na svědomí nové globální modely, jichž se v příštím roce máme dočkat. V prvé řadě to bude Mondeo, které minimálně na pohled vypadá přitažlivě. Jak ovšem dobře víme, pod kapotou se skrývá technika poněkud staršího data. Což ostatně platí také o modelu EcoSport, od kterého si Ford rovněž mnohé slibuje. Sazkou na jistotu pak bude i nový Mustang, ten však rozhodně nebude prodáván v enormním množství.
Uvidíme tedy v příštích měsících, nakolik se prognózy vyplní. Jisté je ovšem tolik, že Ford není jedinou americkou automobilkou, která si v Evropě nasazuje růžové brýle. Obdobná situace panuje také u General Motors, respektive u jeho evropské divize. Ta totiž od července do září snížila loňskou ztrátu ve výši 487 milionů dolarů (9,74 mld. Kč) na letošních 214 mil. USD (4,28 miliardy korun).
Podle analytiků by také Opel a Vauxhall (i díky spolupráci s francouzským koncernem PSA) mohly v příštích letech počítat se ziskem. Adam Jonas z Morgan Stanley však naznačuje, že pro GM by bylo nejlepší, kdyby značky pustilo k vodě. Opel totiž prý každoročně schramstne miliardu dolarů (20 mld. Kč) v hotovosti, zatímco hodnota firmy je prý momentálně 16 miliard USD (320 mld. Kč) v minusu.
Odříznutí značek od mateřského kormidla však není tím, po čem by vedení GM toužilo. I kvůli velkým šancím Opelu na asijských trzích. Budoucnost evropských divizí amerických automobilek je tak nadále nejasná, i když marketingová oddělení se nás nejspíše budou nyní snažit přesvědčit o opaku.






Ford si mnohé slibuje od modelů EcoSport a Mondeo, které vycházejí ze svých amerických předobrazů. Jejich zastaralá technika by však zákazníky snadno mohla odradit
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 6 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejčtenější články
Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025Chystaný ostrý Mercedes působí předem jako taková marnost, že se i mdlý předchůdce v rozlučkové verzi rázem jeví jako výhra
3.7.2025Ferrari poprvé v historii nejenže uznalo vlastní chybu a napravilo ji, dokonce dovoluje kupcům starších aut nešťastné řešení zpětně vyměnit
3.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub