Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Holden opravdu skončí, ale jen s výrobou. Od roku 2017 zůstane pouze značka
11.12.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Holden skončí s výrobou vlastních vozů, přeznačkované Chevrolety se budou s tímto jménem prodávat i nadále. Zadokolka Commodore však téměř jistě končí.
Změny v koncernu General Motors v posledních měsících nejsou malé. Překvapivé stažení Chevroletu z evropských trhů následovaly zvěsti o konci Holdenu na opačné straně zeměkoule. Tuto informaci nyní potvrdily oficiální zdroje a pro australskou ekonomiku je to po ohlášeném konci tamní výroby Fordů a nejistotě kolem Toyoty další rána.
Holden však nezanikne zcela. Ukončí výrobu, to ano, ale auta s logem Holdenu se budou prodávat dál. Budou to však přeznačkované „globální” vozy, tedy hlavně Chevrolety. Očekávejme tedy, že v nabídce zůstane Barina (Aveo s jiným názvem), Barina Spark (náš Spark, nic jiného), Cruze, Malibu, Volt, Captiva a Trax. Kde si už tak jisti být nemůžeme, jsou modely Commodore a Ute, které vyvíjí Holden v Austrálii a pro Austrálii.
Zprávy o tom, že příští Commodore bude předokolka, se objevily již dříve. Ten současný pohání šesti- a osmiválce, příští generace tak pravděpodobně dostane nanejvýš V6 a již nebude čistě australská, nýbrž koncernová. Spolu s Commodore se zadním náhonem také s největší pravděpodobností skončí Chevrolet SS, tedy dvojče Commodore pro americký trh.
Rozhodnutí ukončit vývoj a výrobu vlastních vozů v roce 2017 bude samozřejmě mít také vliv na trh práce. Oproti předchozím odhadům, které hovořily až o 50 tisících nově nezaměstnaných, se toto číslo značně snížilo - Holden má propustit „jen” 2 900 pracovníků, je ale otázkou, jaký bude sekundární dopad zmíněných kroků. Aktivita Holdenu se po roce 2017 omezí na přeznačkovávání Chevroletů, z faktických záležitostí si automobilka zachová designérské studio a motorárnu, ale ne v takovém rozsahu, v jakém je dnes.
„Nebylo to snadné rozhodnutí, zejména vezmeme-li v potaz dlouhou historii výroby automobilů v Austrálii,” komentoval situaci šéf Holdenu Mike Devereux. „Budeme spolupracovat s odbory, komunitami a vládou za účelem podpory našich lidí,” dodal.








Australský Holden za čtyři roky skončí s výrobou vlastních vozů, přeznačkované Chevrolety však bude prodávat i nadále.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejčtenější články
Tahle flotila nových policejních aut zločincům strach asi nenažene, v místě svého působení ale dává jistý smysl
19.5.2025Nový šéf Nissanu zkouší hodit vinu za současnou krizi firmy na Carlose Ghosna, baští mu to jen lidé bez špetky kritického uvažování
19.5.2025Jeden z největších průšvihů dějin aut výrobce vykupoval za dvojnásobek, aby ho sešrotoval, nyní se prodává za miliony
19.5.2025Šéfové velkých automobilek překvapivě vzkazují do Bruselu: Buďte jako Trump
19.5.2025Hammond s Mayem se naposledy projeli po trati Top Gearu, na které psali historii, pár slz při tom ukápne
19.5.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 21:01 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- IT poradna 06.16. 17:36 - petr_riha
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.16. 09:56 - pavproch