Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Holden opravdu skončí, ale jen s výrobou. Od roku 2017 zůstane pouze značka
11.12.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Holden skončí s výrobou vlastních vozů, přeznačkované Chevrolety se budou s tímto jménem prodávat i nadále. Zadokolka Commodore však téměř jistě končí.
Změny v koncernu General Motors v posledních měsících nejsou malé. Překvapivé stažení Chevroletu z evropských trhů následovaly zvěsti o konci Holdenu na opačné straně zeměkoule. Tuto informaci nyní potvrdily oficiální zdroje a pro australskou ekonomiku je to po ohlášeném konci tamní výroby Fordů a nejistotě kolem Toyoty další rána.
Holden však nezanikne zcela. Ukončí výrobu, to ano, ale auta s logem Holdenu se budou prodávat dál. Budou to však přeznačkované „globální” vozy, tedy hlavně Chevrolety. Očekávejme tedy, že v nabídce zůstane Barina (Aveo s jiným názvem), Barina Spark (náš Spark, nic jiného), Cruze, Malibu, Volt, Captiva a Trax. Kde si už tak jisti být nemůžeme, jsou modely Commodore a Ute, které vyvíjí Holden v Austrálii a pro Austrálii.
Zprávy o tom, že příští Commodore bude předokolka, se objevily již dříve. Ten současný pohání šesti- a osmiválce, příští generace tak pravděpodobně dostane nanejvýš V6 a již nebude čistě australská, nýbrž koncernová. Spolu s Commodore se zadním náhonem také s největší pravděpodobností skončí Chevrolet SS, tedy dvojče Commodore pro americký trh.
Rozhodnutí ukončit vývoj a výrobu vlastních vozů v roce 2017 bude samozřejmě mít také vliv na trh práce. Oproti předchozím odhadům, které hovořily až o 50 tisících nově nezaměstnaných, se toto číslo značně snížilo - Holden má propustit „jen” 2 900 pracovníků, je ale otázkou, jaký bude sekundární dopad zmíněných kroků. Aktivita Holdenu se po roce 2017 omezí na přeznačkovávání Chevroletů, z faktických záležitostí si automobilka zachová designérské studio a motorárnu, ale ne v takovém rozsahu, v jakém je dnes.
„Nebylo to snadné rozhodnutí, zejména vezmeme-li v potaz dlouhou historii výroby automobilů v Austrálii,” komentoval situaci šéf Holdenu Mike Devereux. „Budeme spolupracovat s odbory, komunitami a vládou za účelem podpory našich lidí,” dodal.








Australský Holden za čtyři roky skončí s výrobou vlastních vozů, přeznačkované Chevrolety však bude prodávat i nadále.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 11 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
2.7.2025„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
2.7.2025Toto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
2.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub