Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč
28.12.2020 | Petr Miler
Zákazníci kdysi museli tvrdě připlácet, aby místo starého dobrého manuálu dostali tehdy moderní sekvenci. Dnes mohou jen litovat, toto rozhodnutí je v případě aut od Ferrari stálo miliony.
Ferrari již před lety prohlásilo, že manuální to převodovky mají v Maranellu spočítané. Italská automobilka chce dělat pouze auta stojící na špici technického vývoje, a to je prý s manuální převodovkou nedosažitelné. Značka prodává jen automaty s pádly pod volantem a výjimkou nemohou být ani zakázkové exempláře. V jejich případě si sice vážení zákazníci mohou dovolit změnit prakticky vše, rozhodnutí automobilky v případě volby převodových stupňů ale ani sebevětší bohatství nezvrátí.
Tento stav se odrazil na trhu s ojetými auty, kde lze Ferrari s „fofrklackem” stále koupit relativně snadno. „Snadno“ ale v tomto případě neznamená „levně“. Pokud byste dnes zatoužili třeba po dvanáctiválcovém modelu 575M, pak vám budou stačit přibližně 2 miliony Kč na to, abyste si mohli vybrat hned z několika exemplářů v prodeji. Na trojici pedálů však můžete zapomenout v kterémkoli z nich, k dispozici budete mít jen brzdu, plyn a podivný volič automatu na středovém tunelu.
Pokud byste zatoužil po úplně tom samém autě, ve velmi podobné specifikaci a klidně i horším stavu odpovídajícím většímu kilometrovému nájezdu, ale s manuálním řazením, pak je třeba připravit si - podržte se - nejméně 4,5 milionu Kč. Tolik dnes stojí nejlevnější Ferrari 575M v Evropě s ručně řazenou převodovkou a je to pořád relativní láce. Ceny šplhají až k 8 milionům Kč za auto s 82 950 km, tedy žádnou „voňavku”. Tolik s řazením F1 zdaleka nestojí jediný exemplář, ani dodnes zánovní.
Není to žádný ojedinělý stav, nůžky mezi cenami Ferrari s manuálními a automatickými převodovkami se rozevírají už léta, a to všude na světě - v aukcích i v jakýchkoli jiných prodejích. Pamatujeme, když stačil 1 milion navíc, pak 2, teď už může být i 2,5 milionu málo.
Je vskutku pozoruhodné, jak vysoko se už dostaly ceny pouhého ručního řazení u starších Ferrari. Všichni někdejší kupci čehokoli k robotizovaným řazením F1 (které mimochodem neřadí vůbec hladce, příjemně a dnešní optikou ani moc rychle) si musí rvát vlasy na hlavě. Svého času se muselo za automatické převodovky u Ferrari připlácet, už to byl náklad navíc. S odstupem času je ale nicotný vedle 2,5milionovém rozdílu ve ztrátě hodnoty.
Srovnejme si dva nejlevnější vozy svého druhu, o kterých už byla řeč a jejichž inzeráty najdete na zdrojových odkazech. První zmíněný automobil s 37 830 km z roku 2003 při rozdílu 2,48 milionu Kč od nejlevnějšího srovnatelného kusu s manuálem znamená, že každý kilometr ujetý s řazením F1 stál vlastníka 66 korun navíc na ztrátě hodnoty vozu, pokud budeme pro zjednodušení předpokládat, že by s tím samým nájezdem a manuálním řazením nestál víc - což by nejspíše stál.
To už si pak musíte opravdu užít, když si sjedete třeba z Prahy do Brna a za odpočinek levé nohy na dálnici dáte nějakých 13 tisíc korun cestou tam. A 13 tisíc korun cestou zpátky...









Ferrari 575M s manuálem bývalo levnější... Ilustrační foto: Ferrari
...než verze s automatem. Dnes je tomu úplně opačně a verze s ručním řazením stojí nejméně o 2,5 milionu Kč více. Nejméně. Ilustrační foto: Ferrari
Zdroje: Mobile.de poprvé a podruhé
Bleskovky
- Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021 - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021 - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021 - Golfista vyhrál tři auta stejné značky za čtyři měsíce, už neví, co s nimi dělat
20.2.2021 - Americké čištění mnohaproudé dálnice od sněhu je symfonie pro sedm pluhů
19.2.2021
Nejnovější články
- Vrchol luxusu VW nakopl facelift, za lidovější ceny se prodává jako skoro nikdy dříve
před 7 hodinami - Nejspolehlivější levné ojetiny podle Němců: I auta za desítky tisíc mohou vydržet
před 8 hodinami - Slavnému herci ukradli čtyři drahá auta za jediný rok, u dvou zloději použili stejný fígl
před 10 hodinami - Honda padá ke dnu. V EU neprodává skoro nic, klíčový model ničí čistka mezi motory
před 11 hodinami - Jeremy Clarkson řekl, jaké auto lituje, že kdy prodal i jaké by si nikdy nekoupil
včera - Američané zvolili 90 nejbezpečnějších aut dneška. Bodovaly všechny značky, až na jednu
včera - Totálně zrezlé auto nalezené po dekádách ve stodole se v aukci prodalo za 4 miliony
včera - Jaguar páchá sebevraždu, říkají jeho dealeři, zařízne všechny nejprodávanější modely
včera - Slavný zpěvák nakonec před jízdou pil jen trochu, kontroverzní reklama Jeepu je tak zpět
včera - Poprvé jsme vyzkoušeli novou Škodu Fabia, je to úplně jiné auto
včera
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 21:16 - abgx1
- IT poradna 21:11 - abgx1
- Onboard videa 20:13 - M.Z.
- Škoda Auto obecně 19:48 - řidičBOB
- Octavia IV 17:32 - řidičBOB
- Genevo ONE - Zkušenosti 17:08 - Kavis
- Koronavirus 14:17 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 14:04 - Lachende Bestien
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 13:29 - pavproch
- iso konektor 08:02 - OndraK123