Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč

Zákazníci kdysi museli tvrdě připlácet, aby místo starého dobrého manuálu dostali tehdy moderní sekvenci. Dnes mohou jen litovat, toto rozhodnutí je v případě aut od Ferrari stálo miliony.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč

28.12.2020 | Petr Miler

Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč

/

Foto: Ferrari

Zákazníci kdysi museli tvrdě připlácet, aby místo starého dobrého manuálu dostali tehdy moderní sekvenci. Dnes mohou jen litovat, toto rozhodnutí je v případě aut od Ferrari stálo miliony.

Ferrari již před lety prohlásilo, že manuální to převodovky mají v Maranellu spočítané. Italská automobilka chce dělat pouze auta stojící na špici technického vývoje, a to je prý s manuální převodovkou nedosažitelné. Značka prodává jen automaty s pádly pod volantem a výjimkou nemohou být ani zakázkové exempláře. V jejich případě si sice vážení zákazníci mohou dovolit změnit prakticky vše, rozhodnutí automobilky v případě volby převodových stupňů ale ani sebevětší bohatství nezvrátí.

Tento stav se odrazil na trhu s ojetými auty, kde lze Ferrari s „fofrklackem” stále koupit relativně snadno. „Snadno“ ale v tomto případě neznamená „levně“. Pokud byste dnes zatoužili třeba po dvanáctiválcovém modelu 575M, pak vám budou stačit přibližně 2 miliony Kč na to, abyste si mohli vybrat hned z několika exemplářů v prodeji. Na trojici pedálů však můžete zapomenout v kterémkoli z nich, k dispozici budete mít jen brzdu, plyn a podivný volič automatu na středovém tunelu.

Pokud byste zatoužil po úplně tom samém autě, ve velmi podobné specifikaci a klidně i horším stavu odpovídajícím většímu kilometrovému nájezdu, ale s manuálním řazením, pak je třeba připravit si - podržte se - nejméně 4,5 milionu Kč. Tolik dnes stojí nejlevnější Ferrari 575M v Evropě s ručně řazenou převodovkou a je to pořád relativní láce. Ceny šplhají až k 8 milionům Kč za auto s 82 950 km, tedy žádnou „voňavku”. Tolik s řazením F1 zdaleka nestojí jediný exemplář, ani dodnes zánovní.

Není to žádný ojedinělý stav, nůžky mezi cenami Ferrari s manuálními a automatickými převodovkami se rozevírají už léta, a to všude na světě - v aukcích i v jakýchkoli jiných prodejích. Pamatujeme, když stačil 1 milion navíc, pak 2, teď už může být i 2,5 milionu málo.

Je vskutku pozoruhodné, jak vysoko se už dostaly ceny pouhého ručního řazení u starších Ferrari. Všichni někdejší kupci čehokoli k robotizovaným řazením F1 (které mimochodem neřadí vůbec hladce, příjemně a dnešní optikou ani moc rychle) si musí rvát vlasy na hlavě. Svého času se muselo za automatické převodovky u Ferrari připlácet, už to byl náklad navíc. S odstupem času je ale nicotný vedle 2,5milionovém rozdílu ve ztrátě hodnoty.

Srovnejme si dva nejlevnější vozy svého druhu, o kterých už byla řeč a jejichž inzeráty najdete na zdrojových odkazech. První zmíněný automobil s 37 830 km z roku 2003 při rozdílu 2,48 milionu Kč od nejlevnějšího srovnatelného kusu s manuálem znamená, že každý kilometr ujetý s řazením F1 stál vlastníka 66 korun navíc na ztrátě hodnoty vozu, pokud budeme pro zjednodušení předpokládat, že by s tím samým nájezdem a manuálním řazením nestál víc - což by nejspíše stál.

To už si pak musíte opravdu užít, když si sjedete třeba z Prahy do Brna a za odpočinek levé nohy na dálnici dáte nějakých 13 tisíc korun cestou tam. A 13 tisíc korun cestou zpátky...


Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 1 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 14Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 2 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 15Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 3 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 16Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 4 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 17Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 5 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 10Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 6 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 11Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 7 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 12Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 8 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 13Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 9 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 18
Ferrari 575M s manuálem bývalo levnější... Ilustrační foto: Ferrari

Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 10 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 01Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 11 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 02Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 12 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 03Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 13 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 04Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 14 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 05Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 15 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 06Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 16 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 07Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 17 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 08Hra se otočila, za manuální převodovku se dnes připlácí klidně 2,5 milionu Kč - 18 - Ferrari 575 M Maranello manual vs automat 09
...než verze s automatem. Dnes je tomu úplně opačně a verze s ručním řazením stojí nejméně o 2,5 milionu Kč více. Nejméně. Ilustrační foto: Ferrari

Zdroje: Mobile.de poprvé a podruhé

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše