Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování
25.3.2019 | Petr Prokopec
Televizní seriály se obvykle točí o tom, jak si auto někdo upravuje, nejznámější je jistě Pimp My Ride. James May začal točit o tom, jak auta „odupravuje”, pořadu říká Unpimp My ride.
Ferrari 308 získalo nesmrtelnou slávu hlavně díky televiznímu seriálu Magnum. Ten byl premiérově vysílán v letech 1980 až 1988, přičemž produkce pro každou sezónu použila zcela nové auto. Pokaždé se však jednalo o variantu GTS s odnímatelným střešním panelem. Italská automobilka toto provedení ukázala ve Frankfurtu v roce 1977, tedy dva roky po premiéře kupé GTB a jednou z hlavních událostí v tomto případě bohužel bylo zvýšení hmotnosti o podstatných 150 kilo.
Důvodem této transformace je skutečnost, že 308 GTB odhalené v roce 1975 bylo zpočátku vyráběno karosárnou Scaglietti se sklolaminátovou karoserií. Proto vážilo pouhých 1 050 kg, na což připadalo 255 koní produkovaných 2,9litrovým atmosférickým osmiválcem. Tato kombinace mu dodávala velice dobrou dynamikou, jež se v červnu 1977 s posunem hmotnosti na 1 200 kilogramů citelně zhoršila.
Právě jeden z prvních exemplářů s ocelovou karoserií si pořídil James May. Ten je velkým fanouškem italské značky, zároveň však patří mezi zapřísáhlé odpůrce jakýchkoliv úprav. A proto se rozhodl spustit opak i u nás vcelku populární show „Pimp My Ride”. V jejím centru je vždy nějaký vrak, který je přitažen k některému z amerických úpravců, jenž následně z nevzhledného vozu za pomoci nových kol, spoilerů a neonů vykřeše hvězdu jak z Rychle a zběsile.
Jamesův vůz má samozřejmě do vraku daleko, nicméně předchozí majitel v jeho případě učinil pár zásahů, které se neslučují s originálním stavem, a tak se Mayovi zdál být vhodným objektem pro jeho „Unpimp My Ride”. Kompletní výčet chyb nám sice populární novinář nepředstavil, nicméně v novém videu ihned začal s modifikacemi. Respektive s návratem vozu do stavu, v jakém opouštěl továrnu. Pokud však čekáte nějaký razantní zásah třeba pod kapotou, nejspíše budete zklamáni.
Ve dvouminutovém snímku nejde o nic jiného než o čepičky ventilků pneumatik. Předchozí majitel nejspíše původní ztratil, nebo mu je případně někdo odcizil. Na jejich místo tak zamířily modré čepičky z Hondy, což je dle Jamese poměrně běžné. Následuje tedy výměna, která v Mayově podání vypadá extra náročně. Dokonce natolik, že britská ikona si po úpravě jedné strany a tedy výměně dvou čepiček musí zapálit dýmku.
Je jasné, že vše je schválně přehnané. Nicméně možná až příliš, Jamesovu počinu dává palec dolů více lidí, než tomu bylo v předchozích případech. Stejně tak lze souhlasit s poměrně sarkastickou poznámkou, že čepičky od Hondy byly na celém voze tou nejspolehlivější součástkou. Na druhou stranu se ale nemůžeme dočkat dalšího dílu, i když bychom se přimlouvali za trochu výraznější zásahy.
James May se rozhodl vrátit své Ferrari 308 GTB do původního stavu. Zatím toho ale příliš na práci neměl
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před hodinou - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Kontroverzním Mercedesům-AMG s víc jak 400koňovými dvoulitry odchází motory, přesto jsou velmi drahé
před 4 hodinami - Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva