Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May ukázal své nové auto, vybral a pořídil si ho dost neobvyklým způsobem
2.7.2021 | Petr Prokopec
Populární moderátor nejslavnějších automobilových show si nová auta pořizuje s železnou pravidelností a teď ukázal další. Kreativitu ale projevil spíše způsobem pořízení, jinak sáhl po další Toyotě Mirai.
Jamese Maye nejspíše nemusíme dlouze představovat, je to slavný novinář a moderátor známý dříve hlavně z Top Gearu a dnes hlavně z The Grand Tour. A většina lidí sledujících dění ve světě aut nejspíše ví i to, jakým dopravním prostředkům holduje. Kromě starých motocyklů a klasických aut, jako je vzduchem chlazené Porsche 911, totiž upřednostňuje i ta moderní. Nejprve se už před mnoha lety do jeho garáže nastěhovalo BMW i3, než dorazila Tesla Model S. Kromě toho ovšem James sáhl i po vodíkové Toyotě Mirai, která taktéž ke svému pohonu používá elektrickou jednotku, jen napájenou jiným zdrojem než bateriemi.
Mirai první generace však rozhodně nebyl vozem, ze kterého by se vám podlamovala kolena. Do vínku dostal 154 koní, což není až tak málo, na starosti ale měly 1 850 kilogramů. Sprint na stovku tak zabral necelých 10 sekund, což jistě není okouzlující dynamika. Ta navíc byla zahalena do karoserie, jenž se nejspíše nelíbila ani Asiatům, natož pak Evropanům. Jediným kladem tak byl vlastně dojezd 502 kilometrů a možnost opětovně naplnit nádrž za 3 až 5 minut.
Ve výsledku se tedy Jamesovi nemůžeme divit, že se s vodíkovou Toyotou rozloučil. O poznání více však může zaskočit jeho nový vůz. A také způsob, jakým si jej pořídil. May totiž přiznal, že před koupí v něm nikdy nejel. Ba co více, nikdy v něm ani neseděl a dokonce jej ani neviděl naživo. Jednoduše se tedy rozhodl jen na základě fotografií a technických parametrů, což je u auta za takřka dva miliony korun poměrně neobvyklé.
Na druhou stranu ovšem James nevstupoval do neznámých vod. I tentokrát oslovil Toyotu, a to s objednávkou modelu Mirai druhé generace. Ten přitom váží ještě o 100 kilo více než předchůdce, osazen je však elektromotorem produkujícím 185 koní. A jakkoliv dynamika zůstává prakticky nezměněná, dojezd vzrostl na 647 km. Snad nejpodstatnější je ovšem změna vizáže, neboť nová Toyota Mirai je již vozem, který můžeme označit za pohledný.
Jakkoliv je ovšem novinka prakticky ve všech ohledech lepší než první generace, je skoro jisté, že James ji bude používat ve velmi omezené míře. Jednak má aut hodně a také je třeba dodat, že v celé Velké Británii je aktuálně jen deset čerpacích stanic, kde lze natankovat vodík do osobních aut. Infrastruktura je tedy ještě horší než v případě elektromobilů, třebaže v tomto případě to není tak tíživý problém jako u bateriových aut.
I proto ostatně James stále nespoléhá jen na elektrický pohon živený čímkoli a ví, že s jistotou jej nadále dopraví za všech okolností do cíle jen spalovací auta. Při jeho možnostech si ale zkrátka širokou paletu aut s různými pohony může dovolit.




James May si pořídil druhou generaci Toyoty Mirai, která tu první překonává ve všech ohledech. Byť narážet bude na stále stejný problém, v Británii je jen 10 čerpacích stanic. Foto: Toyota
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 8 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
před 9 hodinamiČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
před 11 hodinamiNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva