Japonská legenda v aukcích vyvažovaná zlatem předvedla maximálku na Autobahnu, to už se nevidí

Tato auta už si většina lidí jen „suší” v garážích, zvlášť když jsou v takto pěkném, dokonale originálním stavu s nájezdem jen něco přes 60 tisíc kilometrů. V tomto případě ale zjevně majitel nemá problém svolit k pořádnému protažení pérek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Japonská legenda v aukcích vyvažovaná zlatem předvedla maximálku na Autobahnu, to už se nevidí

6.5.2022 | Petr Miler

Japonská legenda v aukcích vyvažovaná zlatem předvedla maximálku na Autobahnu, to už se nevidí

/

Foto: Toyota

Tato auta už si většina lidí jen „suší” v garážích, zvlášť když jsou v takto pěkném, dokonale originálním stavu s nájezdem jen něco přes 60 tisíc kilometrů. V tomto případě ale zjevně majitel nemá problém svolit k pořádnému protažení pérek.

Dynamika aut se posouvá mílovými kroky vpřed. V roce 1988 platilo za nejrychlejší produkční auto světa Ferrari F40, které na stovku zrychlovalo za 4,7 sekundy a dosahovalo maximálky 321 km/h, tedy alespoň podle Ferrari. Maximální rychlost přes 300 km/h je úctyhodná i dnes, na první místo na stupních vítězů ale dnes dynamika F40 zdaleka nestačí. Prakticky stejnou akceleraci na stovku má dnes dieselové Audi S4 a o nejvyšší dosaženou maximálku se bojuje v oblasti rychlostí okolo 500 km/h.

Předvádět tedy dnes na Autobahnu dynamiku auta z hloubi 90. let minulého století zdánlivě nemá smysl, to by ale oním autem nesměla být Toyota Supra čtvrté generace. Dnes ikonický sporťák sice z výroby nabízel „jen” 280 koní a maximální rychlost 256 km/h, jeho motor 3,0 R6 turbo ale dovoloval výkon posouvat i na násobek tovární hodnoty bez zásadních konstrukčních změn. A co teprve s nimi.

Dnes se ale nepodíváme na zoubek další upravené Supře, ale naprosto kouzelně originálnímu stroji s nájezdem pouhých 60 tisíc kilometrů. Takové vozy lidé nezřídka jen opečovávají v garážích, neboť jejich ceny v aukcích šplhají do milionů korun. V tomto případě ale padl jeden z nich do rukou lidem z kanálu AutoTopNL na Youtube, kteří pravidelně předvádí dynamiku různých aut na neomezených úsecích německých dálnic. A udělali to i s touto Suprou.

Bohužel šlo o méně obdivovanou verzi s automatickou převodovkou, její představení je ale aspoň přes video o mnoho méně problematické, než by mnozí čekali. A dynamika pořád stojí za to, jakkoli stovka za nějakých 6,5 sekundy, dvoustovka kolem 20 sekund a maximálka lehce přes 250 km/h nemusí z dnešního pohledu ohromovat. Nesmíme ale zapomínat, že jsme v autě z roku 1994, brzy bude o 30 let víc.

Touto optikou je představení Supry docela fascinující, navíc je vidět, jak pohodové auto to v sériovém provedení je. Působí komfortně, tiše, legendární šestiválec 2JZ si v podstatě jen přede a projev výfuku nemá daleko k tomu, co uslyšíte od zádi moderní benzinové Octavie. Je to skutečně zajímavé právě tím, že před sebou máme vzácný tovární originál v jeho pohodovější, jaksi cestovnější verzi, podívejte se na to na videu níže.


Japonská legenda v aukcích vyvažovaná zlatem předvedla maximálku na Autobahnu, to už se nevidí - 1 - Toyota Supra Turbo A80 ilu 01Japonská legenda v aukcích vyvažovaná zlatem předvedla maximálku na Autobahnu, to už se nevidí - 2 - Toyota Supra Turbo A80 ilu 03Japonská legenda v aukcích vyvažovaná zlatem předvedla maximálku na Autobahnu, to už se nevidí - 3 - Toyota Supra Turbo A80 ilu 04Japonská legenda v aukcích vyvažovaná zlatem předvedla maximálku na Autobahnu, to už se nevidí - 4 - Toyota Supra Turbo A80 ilu 05Japonská legenda v aukcích vyvažovaná zlatem předvedla maximálku na Autobahnu, to už se nevidí - 5 - Toyota Supra Turbo A80 ilu 06Japonská legenda v aukcích vyvažovaná zlatem předvedla maximálku na Autobahnu, to už se nevidí - 6 - Toyota Supra Turbo A80 ilu 07
Toyota Supra IV se přestala vyrábět v roce 1997, přesto dnes i ve zcela sériové podobě ve verzi s automatem dokáže na Autobahnu předvést zajímavé věci. Ilustrační foto: Toyota

Zdroj: AutoTopNL@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše