Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jedno z posledních aut s motorem bez turba a ručním řazením na Autobahnu je splněný sen puristů
30.12.2021 | Petr Prokopec
Nebýt bujících regulací zejména Evropské unie, je nepochybné, že tímto směrem by nadále mířila jedna silná větev vývoje. Takto jím míří v podstatě jediné aspoň trochu normální auto, Porsche 911 GT3, které je ve verzi Touring puristické, jak to jen jde.
Svět poslední dobou jako by se zbláznil. V automobilové branži za tím stojí hlavně tlaky na masové rozšíření elektromobility, která je považována za jedinou udržitelnou formu individuální dopravy. Že tomu tak není, potvrzuje bezpočet studií a analýz, které mají stále širší zastání ve vědecké obci. Zachování aut se spalovacími motory alespoň pro určitá využití dává smysl, neboť se k tomu nejen hodí, ale není třeba kvůli nim budovat novou infrastrukturu a vyvíjet a vyrábět bezpočet nových automobilů. A pokud přepřáhnou na syntetická paliva, dolů mohou jít i emise CO2.
S touto myšlenkou je spojováno především Porsche, které si uvědomuje, že by rozhodně nebylo v takové pozici, v jaké je, kdyby nebylo loajálních fanoušků a zákazníků. Tato skupina nadšenců přitom udržuje v provozu téměř veškerou produkci, jaká kdy Zuffenhausen či další továrny značky opustila. A jakkoliv se v kontextu s globální populací nejedná o zas tak početnou skupinu, Porsche se k ní rozhodně nechce obrátit zády. Pokud by to totiž udělalo, nejspíše již nikdy by danou důvěru nezískalo zpět.
Německá automobilka proto horečnatě kope právě za syntetická paliva, která mají od příštího roku pohánět Porsche Cup. A do budoucna by se měla zasloužit i o to, že nadále budou provozovány i spalovací vozy značky, pokud přepřáhnou z klasického benzinu na nové pohonné hmoty. Což by ve výsledku neměl být problém, neboť dle Porsche mohou syntetické palivo užívat jak moderní, tak i letité motory, a to bez nutnosti jakýchkoliv technických změn.
Ve výsledku byste se tedy neměli obávat koupě nového Porsche 911 GT3, které můžeme považovat za zázrak moderní doby, zvláště pak ve verzi Touring. Kupé totiž dostalo čtyřlitrový atmosférický šestiválec, se kterým lze spárovat i manuální převodovku. Něco takového již nenabízí nikdo jiný a i samotné atmosféricky plněné motory jsou ve skutečně sériově vyráběných výkonných autech raritou - krom Porsche je v Evropě najdeme jen Audi R8, Lamborghini Huracán a Ferrari 812. V USA by se ještě pár dalších kousků našlo, jako nová Corvette, ale i tam je jich poskrovnu. Právě proto je třeba syntetickým palivům fandit, neboť jen s jejich pomocí tato koncepce dokáže přežít i následující roky. Také budoucí generace si tak budou moci užívat fantastického zvukového doprovodu.
Právě ten si i s ručním řazením můžete vychutnat na níže přiloženém videu, které mapuje ježdění právě novou GT3 Touring zejména po německé dálnici. Motor produkující až 510 koní evidentně nijak netrpí absencí přeplňování a po Autobahnu létá zcela samozřejmě i v rychlostech přes 300 km/h. S akcelerací ze 100 na 200 km/h se pak i bez zvláštní snahy dostane pod 8 sekund, což je stále rajón supersportovních aut. Na druhou stranu ale takové auto není zrovna levné, cena 911 992 GT3 Touring startuje na tučných 4 917 000 Kč.



Nové Porsche 911 GT3 Touring je půsovibě rychlé a po zvukové stránce oslňující. Nicméně za to, že si v roce 2021 můžete koupit atmosférický motor s manuálem, je třeba sáhnout opravdu hluboko do kapsy. Foto: Porsche
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
včera
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
23.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 08:00
- Aktuálně ze Sepangu včera 11:54
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out včera 11:06
- Vítězem v Sepangu sice Marquez, ale Alex včera 10:45
- Po crashi vyhrál zkrácený závod Moto3 v Sepangu Furusato včera 10:29
Nejnovější články
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
před 2 hodinami
BMW odhalilo plán, jak zajistí, aby vaše příští služební auto byla znovu dieselová mašina
před 4 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 10 hodinami
Hravě stylizovaný Korejec v bazarech nestojí moc a obvykle vydrží, pozor ale na některé verze
včera
Odvolaný šéf Stellantisu věští „svému dítěti” krutý osud poté, co ho sám přivedl na hranici rozkladu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
