Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je 1 z 30 vrcholných italských ďáblů, dodnes druhé nejrychlejší Lambo
8.5.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
348 km/h, tolik dokázalo jet Diablo GTR už v roce 1999, kdy se ukázalo světu. Vzniklo jen v 30 exemplářích a jeden dokonalý, bílý je teď na prodej.
Pravidelně píšeme o tom, jak vývoj aut kráčí stále vpřed. Jak jsou nové automobilky zejména stále rychlejší a to, co docela nedávno nabídly jen supersporty s multimilionovými cenovkami, dnes dokážou možná neobyčejné verze, ale jinak obyčejných aut. Platí to zejména o ostrých kompaktech a pro důkazy nemusíme chodit daleko - stačí se podívat na nejlépe zrychlující hot hatche nebo to, koho dnes také poráží na Nordschleife nový Civic Type-R.
Je to fakt a zpochybňovat ho nemíníme, přesto existují auta, která předběhla svou dobu a i léta po svém zrodu definují některé z rychlostních extrémů. McLaren F1, Bugatti EB110 nebo Bugatti Veyron jsou stroje, které nejspíše hned napadnou každého, je tu ale ještě jeden, který se vynoří na mysli jen zasvěceným - Lamborghini Diablo GTR.
Je to vrchol jedné evoluce, absolutní špička nabídky modelu Diablo, který Lamborghini vyrábělo dlouhých 12 let. Na sklonku jeho éry přišlo nejprve s verzí GT, dodnes ceněnou výjimečností vyrobenou v 80 exemplářích, pak ale vytáhlo ještě jeden trumf - v roce 1999 vyrukovalo s verzí GTR.
To je 18 let, tehdy za hot hatch platil Ford Focus ST se 170 koňmi nebo VW Golf IV GTI se 150, to jen pro srovnání měřítek. Lambo tehdy tasilo docela jiný kalibr - supersportovní kupé s motorem 6,0 V12 o výkonu 598 koní a hmotnostní pouhých 1 395 kg. Slova jako „brutální” vás mohou přepadnout i dnes, v roce 1999 to ale byl opravdu extrém - auto zrychlovalo na 60 mph za 3,3 sekundy, na 100 km/h za 3,5 s a rozjelo se až na 348 km/h. To je více, než o mnoho později nabídl Aventador, o Murciélagu ani nemluvě, dodnes jde o druhý nejrychlejší sériově vyráběný vůz značky.
Extrémní dynamiku navíc zabalil do mnohem exkluzivnějším balení. Lamborghini totiž vyrobilo těchto aut jen 30 a i když se mluví o tom, že vznikla ještě dodatečná série 10 vozů, je to velká vzácnost. Původně byla určena pro tovární závody Lamborghini Supertrofeo - některé kusy se ji účastnily, některé ne, jiné byly přepracovány na silniční provedení. V prodej se pochopitelně vidí zřídka, dnes tu ale jeden kousek máme. A zdá se být v dokonale originálním stavu.
Stojí u dánského dealera exkluzivních aut Formula Automobile a pozoruhodný je už svou barvou. Bílou by u primárně okruhových strojů člověk čekal, Diabla GTR se ale vidí spíše žlutá, oranžová, modrá, černá... cokoli, jen ne bílá. Postaveno bylo v roce 2000 a na tachometru má 10 tisíc km, což na vůz tohoto ražení není úplně málo. Stav je ovšem na pohled dokonalý a jde o 22. kus z celé 30kusové série, jak dosvědčuje i tovární plaketka, jak můžete sami vidět. A na fotkách je k vidění také manuální řazení - i to je tu správně a pro nás jen podporuje atraktivitu tohoto stroje, žádné jiné nebylo k dispozici.
Pokud byste o něj měli zájem, je k mání. Cenu prodejce neuvádí, čekejme ale něco kolem 1 milionu Eur resp. 27 milionů Kč, za takové peníze se GTR v poslední době čas od času prodávají. Šlo tedy i o dobrou investici, mimochodem. Původně stál tento stroj méně než třetinu, takže si někdo koupil tehdy nejrychlejší Lambo historie, zazávodil si s ním či jinak zajezdil 10 tisíc kilometrů a u toho vydělal skoro 20 milionů Kč. To zní jako pěkně strávených 17 let života, co říkáte?
1 z pouhých 30 Lamborghini Dialbo GTR bývá v prodeji zřídka, toto bílé teď může být vaše
Zdroj: Formula Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB