Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je skutečná Škoda Fabia WRC, kterou sedlali Auriol či Gardemeister. V dokonalém stavu bude stát majlant
6.2.2024 | Petr Prokopec
Žádná replika, napodobenina nebo jinak pochybné zboží, ale jeden ze skutečných 24 továrních speciálů míří do dražby kompletně zrenovovaný a se všemi dokumenty. Tohle auto může ihned nastoupit do soutěží a vzpomínat na doby, kdy se Škoda prala o vavříny se světovou elitou.
Před pár dny jsme mohli zavzpomínat na moderní historii sportovních aktivit Škody. Ta byla od roku 1999 spojena s šampionátem WRC, o fenomenálních úspěších se však nedalo mluvit. Mladoboleslavská automobilka totiž nedosáhla na vavříny ani se speciálně upravenou Octavií, ani s Fabií, načež následně raději sestoupila do nižší kategorie WRC-2.
Neznamená to ale, že bychom modely jako Octavia WRC a Fabia WRC měli zatracovat. Je to pořád to nejlepší, co v Mladé Boleslavi na tomto poli stvořili, jde o auta snů svého druhu. A pokud skutečně sníte o vlastnictví některého z nich, druhý zmíněný stroj je aktuálně k mání. Nevyjde ani trochu levně, dle společnosti Iconic Auctioneers, která má na povel jeho dražbu, by se totiž příhozy měly vyšplhat na 240 až 280 tisíc liber (cca 7 až 8,2 milionu korun). K tomu je navíc třeba přihodit ještě poplatek za zprostředkování prodeje a daň.
Je samozřejmě možné, že cena až tak vysoko nevystoupá, spíše ale bude počítejme s opakem. Máme tu totiž jeden ze 24 původních exemplářů, se kterým odjel Didier Auriol v roce 2003 australskou rallye. Následně za jeho volantem absolvoval pět podniků Toni Gardemeister a Fabia se dostala také do rukou Armina Schwarze, který s ní závodil v roce 2005 v Japonsku. Škoda pak vůz prodala soukromému týmu, který jej následně používal při řadě méně významných podniků.
V roce 2020 došlo na jeho důkladnou renovaci, během které došlo i na návrat továrních barev, jakými se Fabia pyšnila během Rallye Sanremo v roce 2003, kdy s ní Auriol dojel dvanáctý. Zakázková karoserie s roztaženými blatníky a rozměrným zadním křídlem je tak aktuálně zcela nedotčená, stejně jako nenajdete škrábanec na bíle lakovaných kolech OZ. Obuta jsou přitom do pneumatik určených pro asfaltové soutěže, jako tomu bylo před jednadvaceti lety.
Co se hnacího ústrojí týče, to plně odpovídá tehdejším pravidlům. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec tedy produkuje 300 koní a 600 Nm točivého momentu, o jejichž přenos na všechna čtyři kola se stará šestistupňová sekvence. Ta je přitom podpořena třemi aktivními diferenciály. Uvnitř je pak možné počítat vedle dvojice sedadel Sparco také s vyjímatelným volantem, závodním přístrojovým štítem a ochrannou klecí. Vše ostatní v rámci odlehčování letělo přes palubu.
Vůz je nabízen nejen s hromadou náhradních dílů, ale také s certifikací, která vám umožní bez problémů prakticky ihned startovat do pomalu většiny závodů historických vozů. Pokud tedy máte zájem, aukci Race Retro, která se koná 23. února v Stoneleigh Parku v britském Coventry, byste si neměli nechat ujít. Dobrou zprávou jistě je, že navzdory tomu, že se vůz aktuálně nachází za kanálem La Manche, disponuje volantem stále na té správné - tedy pro nás levé straně.
Tato Fabia WRC svého času patřila mladoboleslavskému továrnímu týmu, který ji nasadil v letech 2003 a 2004. Poté se 300koňový hatchback přesunul k soukromníkům, nyní plně zrenovovaný může být váš. Foto: Iconic Auctioneers, tiskové materiály
Zdroj: Iconic Auctioneers
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nejnovější články
- Ford lituje, že vsadil na elektromobily. S padajícími prodeji prodělává přes 3 miliony na kuse, nohama na zem se ale vrací pomalu
před hodinou - K mání je překrásná vzpomínka na dobu, kdy VW skutečně dělal auta pro lidi, téměř netknutý Golf s unikátním motorem
před 2 hodinami - Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva