K mání je vzácná, ex-tovární limuzína s V8 a manuálem, takovou už vám nikdo nikdy neprodá

Dokážete si představit, že byste dnes zašli třeba do BMW a projevili zájem o řadu 7 s 400koňovým motorem a ručním řazením? Vysmáli by se vám, ještě před 10 léty u Porsche by vám ale prodali auto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je vzácná, ex-tovární limuzína s V8 a manuálem, takovou už vám nikdo nikdy neprodá

24.1.2021 | Petr Miler

K mání je vzácná, ex-tovární limuzína s V8 a manuálem, takovou už vám nikdo nikdy neprodá

/

Foto: Autohaus Hans Saturski, publikováno se souhlasem

Dokážete si představit, že byste dnes zašli třeba do BMW a projevili zájem o řadu 7 s 400koňovým motorem a ručním řazením? Vysmáli by se vám, ještě před 10 léty u Porsche by vám ale prodali auto.

Čas toho z automobilového světa odnesl už spoustu a jednou z takových věcí je ruční řazení u jakkoli výkonnějších nebo luxusnějších aut. Výjimky se ještě najdou, ale je jich opravdu poskrovnu - přežívá pár hot hatchů s výkony kolem 300 koní, do kterých manuál můžete mít, ze sedanů už jde jen o nové BMW M3 (480 koní), opravdu výkonný kombík už neexistuje žádný, SUV žádné a luxusní auto? Nenechte se vysmát. Více se najde jen sportovních kupé, nejvíce pak od Porsche, to je ale asi tak vše.

V tomto kontextu je pozoruhodné, že právě Porsche ještě před 10 léty, až do roku 2011 nabízelo Panameru i s manuálními převodovkami. Panamera je velmi luxusní a velmi výkonná limuzína (dobře, technicky je to liftback, ale jinak jde o konkurneci BMW řady 7 nebo Audi A8), u které byste to navzdory její značce nečekali. A nabídka nekončila u jedné verze pro pár bláznivých kupců, k dispozici byla pro většinu variant.

Porsche se tehdy cítilo být ještě nekompromisně řidičskou značkou, která své špičkové modely ani nenabízela s automatem, protože přidával kila navíc. Tyhle sněhy jsou pryč, ale ještě než roztály, bylo možné sáhnout po manuálu nejen k nejslabším šestiválcovým motorům, ale dokonce i k Panameře S o výkonu 298 kW (406 koní), který dodával motor 4,8 V8 výlučně kolům zadní nápravy. Byl to na svou velikost rychlý stroj, na stovku zrychlil za 5,6 sekundy a rozjel se na 285 km/h, zájem o něj byl ale minimální.

Konkrétní prodejní čísla neznáme, mezi ojetými exempláři jsou ale Panamery S s ručním řazením raritou. Jedna velmi zajímavá je teď na prodej v Německu. Má skutečně ruční řazení a pozoruhodnou specifikaci danou neobvyklým původem. Jde o exemplář patřící kdysi přímo Porsche, které jej nechalo vyvést v modré metalíze Yachtingblau. Auto skutečně vypadá trochu námořně, i díky podobně pojatému interiéru, a je mimořádně bohatě vybaveno. I když první Panamera nebyla zrovna hezké auto, tato je právě díky barevnému provedení docela sympatická.

A je také velmi zachovalá. Je z roku 2009 a po Porsche měla už jen jednoho majitele od roku 2014. Dodnes má najeto pouze 75 890 km s veškerou péčí a není troufalé tvrdit, že snadno ujede klidně ještě stovky tisíc km. Kdysi byly podobné exempláře nechtěné a prodávaly se za statisíce, dnes je to rarita, která na hodnotě už roste. Toto konkrétní auto tak navzdory 11 létům stáří přijde na 48 700 Eur, tedy asi 1,27 milionu Kč.

Řekneme na rovinu, že nás láká, protože tak velké auto s tak velkým a silným motorem a ručním řazením už vám nikdo nikdy neprodá. Ano, „nikdy” se nemá říkat, ale tady si to troufneme, zdá se to v tuto chvíli být absolutně vyloučené. I proto lze o koupi podobného stroje uvažovat nejen jako o autu - stejně jako se dnes poslední Ferrari s manuálem prodávají za až absurdní sumy už proto, nepochybujeme o tom, že i taková Panamera bude jednou na aukci sběratelských vozů platit za zjevení vyvažované zlatem.


K mání je vzácná, ex-tovární limuzína s V8 a manuálem, takovou už vám nikdo nikdy neprodá - 1 - Porsche Panamera S V8 manual prodej 01K mání je vzácná, ex-tovární limuzína s V8 a manuálem, takovou už vám nikdo nikdy neprodá - 2 - Porsche Panamera S V8 manual prodej 02K mání je vzácná, ex-tovární limuzína s V8 a manuálem, takovou už vám nikdo nikdy neprodá - 3 - Porsche Panamera S V8 manual prodej 03K mání je vzácná, ex-tovární limuzína s V8 a manuálem, takovou už vám nikdo nikdy neprodá - 4 - Porsche Panamera S V8 manual prodej 04K mání je vzácná, ex-tovární limuzína s V8 a manuálem, takovou už vám nikdo nikdy neprodá - 5 - Porsche Panamera S V8 manual prodej 05K mání je vzácná, ex-tovární limuzína s V8 a manuálem, takovou už vám nikdo nikdy neprodá - 6 - Porsche Panamera S V8 manual prodej 06K mání je vzácná, ex-tovární limuzína s V8 a manuálem, takovou už vám nikdo nikdy neprodá - 7 - Porsche Panamera S V8 manual prodej 07K mání je vzácná, ex-tovární limuzína s V8 a manuálem, takovou už vám nikdo nikdy neprodá - 8 - Porsche Panamera S V8 manual prodej 08K mání je vzácná, ex-tovární limuzína s V8 a manuálem, takovou už vám nikdo nikdy neprodá - 9 - Porsche Panamera S V8 manual prodej 09K mání je vzácná, ex-tovární limuzína s V8 a manuálem, takovou už vám nikdo nikdy neprodá - 10 - Porsche Panamera S V8 manual prodej 10K mání je vzácná, ex-tovární limuzína s V8 a manuálem, takovou už vám nikdo nikdy neprodá - 11 - Porsche Panamera S V8 manual prodej 11K mání je vzácná, ex-tovární limuzína s V8 a manuálem, takovou už vám nikdo nikdy neprodá - 12 - Porsche Panamera S V8 manual prodej 12K mání je vzácná, ex-tovární limuzína s V8 a manuálem, takovou už vám nikdo nikdy neprodá - 13 - Porsche Panamera S V8 manual prodej 13
Tato Panamera S má skutečně manuální řazení a svůj život začalo jako tovární aut Porsche. Je to naprostá rarita, v prodeji se objevuje jen jednou za čas. Foto: Autohaus Hans Saturski, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše