Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik dnes koncern VW nabízí v Evropě modelů aut? Čísla vás překvapí
9.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci obsadili snad každý segment několika modely. Končetinami je nespočítáte ani v těle stonožky.
Přehled kapitol
O expanzivních plánech německého koncernu VW Group píšeme docela často. Zmínit jsme tak mohli kupříkladu touhu Audi rozšířit své portfolio na 60 modelů. Porsche by pro změnu rádo odhalilo jednu velkou novinku každý rok, taková Škoda nabídne do roku 2019 hned tři SUV a samotný Volkswagen se kupříkladu všemi možnými verzemi Golfu Variant snaží vyplnit kdejaké volné místečko na trhu. Ve výsledku tu tedy máme opravdu nemalý zástup novinek, na jehož sečtení již dávno nestačí prsty na rukou a nohou. Před nedávnem nás proto napadla jedna zásadní otázka - kolik modelů vlastně dnes VW Group nabízí?
Dostat se k odpovědi rozhodně není tak snadné jako v případě, kdy bychom měli sečíst pouze značky sdružené pod jedna křídla. V tomto směru zde máme Audi, Bentley, Bugatti, Ducati, Lamborghini, MAN, Porsche, Scanii, Seat, Škodu a samotný Volkswagen rozdělený na osobní a užitková vozidla. Tedy jakýsi „tucet špinavců“. Samotných modelů je ovšem daleko více, a pokud bychom se chtěli dobrat i veškerých motorizací a výbav, pak se budeme bavit v řádech tisíců. A to jsme stále jen v Evropě, mimo Starý kontinent německý koncern nabízí také odlišné (i když mnohdy stejně nazvané) vozy v Číně, Indii, Spojených státech nebo v Jižní Americe.
Koncern VW Group počítá se dvanácti značkami, modelů sdružených pod jedna ochranná křídla je ovšem daleko více
Okolní svět však nyní ponechme stranou, stejně jako se nebudeme bavit o vozech nákladních. Mimo žebříčky dnes postavíme i Bugatti, to ale jen proto, že aktuálně nenabízí - prodej modelu Veyron byl již ukončen a nástupce se teprve chystá. Navíc francouzsko-německý výrobce v posledních měsících tituloval pomalu každý vyrobený kus jako speciální či limitovanou edici. Pokud bychom tedy měli vyjmenovat všechny a o každém říci byť jen pouhé slůvko, pak bychom zde měli několikahodinové čtení o jedné značce. A to nechceme.
Pojďme se tedy podívat, co jednotlivé značky a VW Group celkem dnes v Evropě nabízí. Je pochopitelně otázkou, co považovat za samostatný model a z přehledu poznáte, jakou cestou jsme se vydali. Po našem soudu je specifický model každá karosářská verze (hatchback, kombi, sedan...) jednoho typu a za zvláštní modely považujeme i verze sportovní, které obvykle mají svá jména a značná specifika. V případě takového Porsche jsme ale u 911 vzali jako specifické modely jen Carreru, Turbo a GT, které se v mnohém liší, nikoli třeba Carreru S a Carreru 4S. Ale nepředbíhejme událostem a vezměme to pěkně podle abecedy.
Audi
Naší exkurzi zahájíme u čtyř kruhů, tedy u automobilky, která by se velmi ráda stala světovou jedničkou mezi prémiovými značkami. K tomu jí má napomoci ono v úvodu proklamované rozšíření portfolia na 60 modelů. To je na první pohled nemalé číslo, nicméně malá není ani stávající nabídka. Pokud totiž uznáme za samostatné vozy i veškerá „eSka“ a „eReSka“, na což ostatně díky zcela jinému motoru, podvozku, bodykitu a interiéru mají právo, pak se dostáváme k celkové padesátce. Toto číslo však neskutečně naroste, když do rovnice dosadíme motorizace, převodovky a jednotlivé úrovně výbavy. V tu chvíli již máme tu čest se 701 variantami, selekcí ovšem mohou ještě dále zamíchat divize Audi Exclusive a Quattro GmbH.
Nabídka Audi je druhá nejčlenitější v rámci koncernu VW Group, mezi nejžádanější modely přitom patří A3, A4 a A6
Bentley
Britské portfolio na první pohled nevypadá příliš květnatě, víceméně zde totiž máme pouze kupé a kabriolet řady Continental či limuzíny Flying Spur a Mulsanne. Jakmile se však zaměříme především na motorový prostor, rázem zde máme mnohem větší počet „účastníků zájezdu“. S převodovkami si tentokráte hlavu lámat nemusíme, nic jiného než automat totiž Bentley nepoužívá. Pokud by ovšem řeč přišla na výbavu, pak se opětovně dostáváme na pole nekonečna. Britové sice nenabízí konkrétní úrovně, nicméně tu máme standard a základní příplatky. Mimo nich pak víceméně každý zákazník přichází s konkrétními představami, které jsou mu následně personalizačním oddělením vyplněny. Ze třinácti variant jich tu tak máme bezpočet.
Bentley aktuálně počítá hlavně s kupé, kabriolety a sedany, do budoucna se však dočkáme také prvního SUV
Lamborghini
Italská automobilka již hezkých pár let nabízí svým zákazníkům jen dvě řady, desetiválcovou a dvanáctiválcovou. V rámci té druhé tu ovšem máme hned tři specifické varianty, kdy kromě základu lze sáhnout po kabrioletu či vrcholném modelu SuperVeloce. Huracán je prozatím nabízen pouze jako kupé, v jeho případě však lze očekávat mnohem členitější selekci. Vyjma čtyřkolky se počítá s příchodem verze s pohonem zadní nápravy, v kuloárech zaznívají rovněž řeči o příchodu provedení vybaveného manuální převodovkou. Zatím ovšem není jisté, zda se tak skutečně stane.
Italská automobilka sice nabízí jen dvě modelové řady, zástupců té dvanáctiválcové je ovšem několik. Ta desetiválcová teprve na své rozšíření čeká
Porsche
V případě automobilky ze Zuffenhausenu se již vracíme do „zabydlenějších vod“, přeci jen třeba takové Porsche 911 lze pořídit ve více než dvaceti variantách. Základní separace však počítá se sedmi kandidáty, v případě modelových řad Boxster a Cayman lze poté hovořit o dvou základních variantách. Ty se ovšem dále dělí na modely osazené méně či více výkonným motorem, na rozdíl od italského výrobce pak můžete sáhnout rovněž po manuální převodovce. Tím ovšem máme probranou jen sportovní část nabídky, dále je tu ovšem i ta praktičtější zastupovaná SUV Cayenne a Macan či liftbackem Panamera. Pokud přitom sečteme veškeré varianty těchto tří modelů, pak se dostáváme na číslo 36, které ještě před pár lety bylo u této značky nemyslitelné. Celková nabídka je ovšem daleko enormnější, máme tu totiž hned 96 zástupců. Tento počet lze pak ještě navýšit, pokud se začneme zabývat individuální výbavou.
Porsche 911 je nabízeno v několika desítkách variací. Pokud navíc vezmeme v potaz výbavy a individualizaci, pak je finální počet ještě vyšší
Následující >1 / 2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
před 3 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
1.11.2024 - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 41 minutami - Dnes nepochopitelný symbol lidového luxusu 90. let se dá koupit pořád sotva jetý po 1. majiteli, všechny ostatní sežrala rez
před 2 hodinami - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
před 3 hodinami - Mazda letos v prodává v USA rekordní počet aut, i když tam nenabízí ani jeden elektromobil
před 5 hodinami - Šéf Fordu je pod palbou kritiky za otevřené obdivování čínských aut, i když je sám označuje za „existenční hrozbu”
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva