Konstruktéra F1 okouzlil nový francouzský sporťák tak moc, že ho nechal rozebrat na díly

Okouzlení autem mívá u různých lidí různé následky. Normální člověk, když se mu nějaký vůz líbí, tak si jej nechá a jezdí s ním. Legendární konstruktér chce ale v takovém případě vědět víc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Konstruktéra F1 okouzlil nový francouzský sporťák tak moc, že ho nechal rozebrat na díly

17.12.2019 | Petr Prokopec

Konstruktéra F1 okouzlil nový francouzský sporťák tak moc, že ho nechal rozebrat na díly

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Okouzlení autem mívá u různých lidí různé následky. Normální člověk, když se mu nějaký vůz líbí, tak si jej nechá a jezdí s ním. Legendární konstruktér chce ale v takovém případě vědět víc.

Před několika málo dny jsme si mohli více přiblížit „poslední analogový supersport historie“. Alespoň tak svou novinku popisuje Gordon Murray. A je pomalu jisté, že legendární konstruktér závodních i silničních strojů příliš nepřehání. Chystaný nástupce McLarenu F1 opětovně dorazí s atmosférickým dvanáctiválcem a manuální převodovkou. Hnací ústrojí by v režimu Vmax Mode mělo produkovat 700 koní, jež budou hnát vpřed muší hmotnost 980 kilogramů. Očekávat lze tedy famózní jízdní dynamiku, stejně jako působivé jízdní zážitky.

Murray prozradil, že pro druhé zmíněné hledal inspiraci v kategorii, u které byste to skoro jistě nečekali. „Před rokem jsem si koupil Alpine A110, jež nabízelo nejlepší kompromis kvality jízdy a ovladatelnosti, co jsem kdy zažil od dob Lotusu Evora, který do té doby patřil na vrchol mého seznamu. Když analyzujete to auto - a to jsme udělali, neboť jsme ho na dva měsíce rozmontovali - zjistíte, že neužívá žádných triků. Jen dělá přesně to, co od něj chcete, velmi dobře.“

To jsou vskutku překvapivá slova, nicméně Murray ve výsledku neudělal nic jiného, než že znovu vstoupil do stejné řeky. Když vyvíjel McLaren F1, byla pro něj nastavenou laťkou Honda NSX, kterou vlastnil šest let. A jakkoliv je japonské kupé skvělým vozem, ve stejné lize jako britský stroj rozhodně není. Ačkoliv k němu má daleko blíže než Alpine A110 k chystanému T.50, který se kromě již zmíněného chlubí obřím ventilátorem na zádi.

Tento prvek bychom přitom za jeden z kouzelnických triků považovat mohli, napomáhá totiž obtékání vzduchu pod vozem i nad ním, stejně jako skrze něj. Na druhou stranu se ovšem Murray v tomto případě nechal inspirovat konstrukcí monopostů F1, za kterými stál. Vlastně tedy nepřišel s ničím zcela novým, pouze přenesl závodní svět na silnice. Alpine pak stálo inspirací hlavně v rámci oné kvality jízdy, která je u lehkých aut vždy oříškem.

Francouzské kupé je aktuálně opět pohromadě a Murray jej používá ke každodenním jízdám, kdy se Alpine střídá se současnou generací Suzuki Jimny. Na zbytečnou okázalost si tedy konstruktérská legenda evidentně nepotrpí, i proto jsou vlastně jeho vozy vždy něčím zcela mimořádným.


Konstruktéra F1 okouzlil nový francouzský sporťák tak moc, že ho nechal rozebrat na díly - 1 - Gordon Murray Alpine A110 2018 prvni foto 01Konstruktéra F1 okouzlil nový francouzský sporťák tak moc, že ho nechal rozebrat na díly - 2 - Gordon Murray Alpine A110 2018 prvni foto 02
Gordon Murray si pořídil Alpine A110, z jehož ovladatelnosti a kvality jízdy byl neskutečně nadšen

Konstruktéra F1 okouzlil nový francouzský sporťák tak moc, že ho nechal rozebrat na díly - 3 - Gordon Murray Alpine A110 2018 prvni foto 03Konstruktéra F1 okouzlil nový francouzský sporťák tak moc, že ho nechal rozebrat na díly - 4 - Gordon Murray Alpine A110 2018 prvni foto 04Konstruktéra F1 okouzlil nový francouzský sporťák tak moc, že ho nechal rozebrat na díly - 5 - Gordon Murray Alpine A110 2018 prvni foto 05
Vůz proto nechal rozebrat, aby jej mohl použít jako jednu z latěk pro svůj chystaný supersport T.50

Zdroj: Car Throttle

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.