Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl
18.7.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Skutečně skoro 500 tisíc korun stojí u Bugatti Veyron obyčejná výměna oleje. To už je slušná motivace zkusit to na vlastní pěst, vyplatí se to ale?
I u nás je známe, ale v USA jde o mnohem rozšířenější záležitosti. Řeč je o půjčovnách exotických aut, kde si lze pronajmout téměř cokoliv. Majitel jedné z nich nazvané Royalty Exotic Cars vlastní i Bugatti Veyron v provedení Vivere od firmy Mansory a se svými kolegy se rozhodl udělat si základní servis vozu sám.
To je docela neobvyklé u jakéhokoli moderního auta, natož u vozu kalibru Bugatti. Motivace majitele je ale v podstatě stejná jako u obyčejných lidí - nechce se mu platit nehorázné taxy oficiálních servisů. Udržovat Veyron při životě je totiž hodně drahá záležitost, jak jsme se onehdá dozvěděli v detailu. Taková výměna olejové náplně motoru stojí 21 tisíc dolarů, tedy bezmála půl milionu korun. To je opravdu hodně, takže zkusit to na vlastní pěst se může hodně vyplatit. A nebo naopak hodně nevyplatit, pochopitelně, bavíme se o autě za desítky milionů korun, na němž stržený šroubek bude stát majlant.
Majitel tohoto stroje měl tu odvahu a díky němu tak můžeme sledovat krok po kroku výměnu motorového oleje a filtrů jednoho z nejrychlejších automobilů historie. Extrémní supersport pojmenovaný podle automobilového závodníka Pierra Veyrona pohání šestnáctiválec s objemem rovných osmi litrů podporovaný čtyřmi turbodmychadly. Téměř atomový reaktor vyvine energii 736 kW (1 001 koní) a 1 250 Nm. U takové strojovny pochopitelně nelze aplikovat postup z výměny oleje u Škody 120.
Nejdřív bylo nutné supersport podložit, aby vůbec ramena zvedáku zajela pod nízký podvozek. Jakmile se skoro dvoutunový stroj zvedne, je čas nahlédnout do jednoho z nejpromyšlenějších strojů na veřejných komunikacích. Už samotné odstrojení karoserie pro přístup k potřebným komponentům je složité, protože je vše poctivě přišroubované. Po dlouhém trápení se ale prostor okolo silného agregátu podařilo odkrýt a začít samotný servisní zásah.
Na začátku třinácté minuty směřuje všechna pozornost na rekordních šestnáct (!) výpustných šroubů mazací soustavy. Vypouštění starého oleje zabere několik desítek minut. Dále následuje klasický postup v podobě výměny olejového filtru pod motorem a nalití nové náplně. Po čtvrthodinovém nastartování servisní technici překontrolují hladinu a to tak, že za řidičovými dveřmi do otvoru podobnému nádrží strčí měrku. Zajímavý postup u Bugatti Veyron, které si ve výsledku řekne celkem asi o 15,6 litru mazací tekutiny do plného stavu.
Podívejte se na to sami, je to vskutku unikátní operace. Výjimečně náročná je zcela jistě, ovšem půl milionu korun? To tu více než olej a práce stojí spíše vůbec připravenost hrstky oficiálních servisů se takové práci věnovat, je to nakonec jen pár hodin práce. Majitel tedy nemusí litovat, dopadlo to dobře, alespoň z krátkodobého pohledu...














Statisíce korun ušetřil majitel tohoto Bugatti Veyron, který se do jeho údržby pustil svépomocí. Za pár hodin se mu s kolegy podařilo vyměnit filtry, tekutiny a překontrolovat stav ostatních dílů. Odvážná práce se vyplatila, nakonec nešlo o nic zase tak složitého ve srovnání s běžnějšími vozy
Zdroj: Royalty Exotic Cars@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
před hodinouSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejnovější články
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
před hodinouNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
před 2 hodinamiZisky Audi se dramaticky propadly, prodeje na jeho největším trhu též, volných peněz ubývá. A firma se přesto tváří, že se nic neděje
před 3 hodinamiCeny ojetých aut znovu rostou, ale jen těch spalovacích. Podle prodejních dat elektromobily dál ztrácí hodnotu hrozivou rychlostí
před 5 hodinamiHračka miliardářů od Bugatti schopná akcelerovat na 500 km/h za 20 s se ukázala v akci na okruhu, se superauty si hraje jako kočka s myší
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva