Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel ve svém Ferrari vyměnil motor V12 za jiný, automobilka ho teď žaluje
27.2.2020 | Mirek Mazal
Když si nějaké auto koupíte, můžete si s ním dělat, co chcete, ano? Ano, ale jen pokud to není Ferrari. Posedlost Italů chránit „čistotu” své značky zašla až tak daleko, že žaluje majitele vozu kvůli výměně motoru.
Australan Reuben Bemrose podniká automobilové pokusy, do kterých se jiní ani neodvažují pustit. Jedním z posledních extrémů se stalo stříbrné Ferrari 456 GT, do jehož motorového prostoru místo původního V12 zapadl Wankelův rotační agregát B13 původem od Mazdy. Podivná konverze odpovídá Reubenovu smýšlení a protože je ve svém počínání velmi dobrý, byl oceněn pohárem za nejlepší konverzi na posledním srazu fanoušků Wankelů.
Pro někoho zničené Ferrari obletělo média po celém světě a svérázného projektu si všimli i lidé v Maranellu. A s výbušností sobě vlastní začali celou situaci řešit. Už dříve svým chováním mnohokrát naznačili, že na posvátné modely poháněné vidlicovým dvanáctiválcem Ferrari se nesmí sahat, protože Bermosemu důrazně doporučilo ukončit podobné aktivity - zažalovalo jej u australského soudu za poškozování dobrého jména značky.
Dnes slavný rebel pořídil nepojízdný kus za zlomek ceny funkčního exempláře a kvůli poškození čelních partií včetně motoru provedl troufalou náhradu atmosférického srdce za exotický agregát. Neobvyklá transformace jej stála 13 tisíc australských dolarů (199 tisíc Kč) a dva týdny času v garáži. Na otázku ohledně nutkání či důvodů výstřední proměny pohonu muž odpověděl jasně: „Mysleli jsme si, že to bude zábava.“
Wankel ve Ferrari pobavil kde koho, u automobilky ale narazil, a celý případ tak skončil u soudu. Žalovaný kutil zatím zůstává v klidu a zvolil ústup ve formě ironické omluvy. Reuben prý respektuje, že Ferrari chrání svůj image a nemá problém pochopit rozhořčení kvůli náhradě kultovního dvanáctiválce za Wankel. Ale žaloba? „Milé Ferrari, je mi to velmi líto, nechtěl jsem znevážit vaši značku. Nevidíte, že jen chci, abychom byli přáteli?“ uvedl majitel kontroverzního provedení 456 GT možná doufajíc, že Italové vezmou svůj krok zpět. Pochybujeme o tom...













Týrané Ferrari si s rotačním motorem Mazdy rozumí, automobilka pro to ale nemá pochopení
Zdroje: TVNZ, NEWS@Youtube, lord.bemrose@Instagram
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Garáž vydala poklad v podobě sotva jetého prvního elektromobilu Škody. Dnes zapomenutý propadák nevznikl ani ve 20 kusech
před hodinouVěříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1