Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
McLaren F1 se prodává stále dráž, Andrettiho červenáček vyšel na 205 milionů
8.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jeden ze dvou červených exemplářů bývalého nejrychlejšího auta planety změnil majitele. A opět přitom překonával rekordy.
Ani šestnáct let poté, co sjel z výrobních linek poslední exemplář, nepřestává McLaren F1 fascinovat. Nejvyšší rychlost 391 km/h je totiž zapovězena i celé řadě moderních supersportů včetně hybridního nástupce P1. Kromě toho tu máme třeba obložení motorového prostoru pravým zlatem nebo unikátní konfiguraci interiéru se sedadlem řidiče uprostřed. Důvodů k obdivování je ale mnohem více.
Dá se tedy naprosto pochopit, proč Rowan Atkinson trval na opravě svého takřka kompletně zničeného exempláře, stejně jako se nedivíme tomu, že za závodní provedení F1 GTR Longtail někdo zaplatil 5,28 milionu dolarů (cca 105,6 milionu korun). Jakkoliv se totiž jednalo o extrémně vysokou částku, kupovaným „zbožím“ byl jeden z pouhých deseti vyrobených Longtailů.
Rozhodně však nebyl nejdražším prodaným McLarenem F1, titul nově přísluší standardní verzi. Ta patří mezi 64 silničních kousků, jenž vznikly v letech 1992 až 1998 (celkem bylo vyrobeno 106 vozů, zbývajících 42 kusů jsou prototypy a závodní verze), a na rozdíl od většiny produkce se pyšní zejména unikátní barvou - červeným odstínem byly lakovány jen dva exempláře.
Lak ovšem nestojí za cenou 6,2 mil. GBP (204,6 mil. Kč), o tu se postaral příběh, jenž vůz provází. Prvním majitelem šasí číslo 28 byl totiž slavný závodník Michael Andretti, pro kterého byl McLaren F1 odměnou za to, že tým mohl předčasně zrušit jeho kontrakt (stalo se tak kvůli špatným výsledkům, na jeho místo přišel v roce 1993 Mika Häkkinen, který následně u McLarenu zůstal devět let).
Vítěz americké série CART, který svým podpisem ozdobil sluneční stínidlo, ovšem daný exemplář dlouho nevlastnil. Po roce se jej totiž zbavil kvůli faktu, že F1 nebylo možné za oceánem legálně provozovat. Poté vůz postupně změnil několik majitelů, než se v roce 2002 dostal do rukou britského sběratele, který jej tak de facto navrátil do domoviny.
Nyní tedy opětovně došlo ke změně vlastníka, ten je však opět britského původu. I přesto, že se tedy jedná prakticky jen o změnu garáže a jeden zápis v registru, nešlo o snadný transfer. Firma DK Engineering, která měla vše na starosti, totiž dodává, že veškerá práce s nalezením vozu a jeho následným prodejem zabrala šest měsíců. Zřejmě i proto ta vysoká cena.
Tak to je on, britských srdcí šampión. Červeně lakovaný exemplář McLarenu F1 vyšel nového majitele na 204,6 milionu korun
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch