Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na prodej je 1 z 20 Lamborghini Sesto Elemento. Je jediné k mání, bizarní cestou
28.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Když se v prodeji objeví něco jako Sesto Elemento, je to vždy výjimečná událost. Je ale o něco výjimečnější, když se tak stane na Craiglistu.
Když se v roce 2010 představilo Lamborghini Sesto Elemento, překřtili jsme jej na „malý Veyron”. Ne snad, že by bylo tak extrémně silné nebo tak luxusní, v tom je spíše pravým opakem, při hmotnosti pouhých 999 kg a plných 570 koních výkonu ale nabízí velmi podobnou výkonovou hmotnost. A také velmi podobnou dynamiku - akcelerací na stovku během 2,5 sekundy Veyron dokonce vyrovnává, přitom je to o poznání menší a také skoro o polovinu lehčí auto.
Tehdy jej Italové vytáhli jako koncept předvádějící to, co dokážou vykouzlit s rozsáhlejším použitím šestého prvku Mendělejevovy tabulky prvků, tedy uhlíku alias karbonu. Odtud se také vzalo jméno vozu a nikdo soudný snad nepředpokládal, že by se přímo toto mělo dostat do sériové výroby. Tedy až do chvíle, než o tom začala mluvit sama automobilka. A nebyly to plané řeči, po více jak dvou letech se auto skutečně propracovalo do produkce v 20 kusech určených pro nejváženější zákazníky značky. S tím korespondovala i ne zrovna skromná cenovka - tehdejším kursem 37,5 milionu Kč za kus.
Mělo to jen jeden háček - auto nebylo koncipováno a tedy ani později homologováno pro silniční provoz, takže majitelé si jej mohou užít leda na okruhu. To je jeden z důvodů, proč jsme jej v akci viděli jen velmi zřídka, např. v Sepangu, jakkoli existují místa, kde si s tímto hlavu nedělají a s „šestým prvkem” bez okolků řádí v provozu. A z týchž míst pocházelo i video, na kterém tento stroj sváděl vyrovnaný boj s mnohem silnějším a novějším LaFerrari.
Podobně málo, jako se kterýkoli z těchto exotů objevoval na veřejnosti, byl též zřídka k vidění v prodeji. Z věrohodných nabídek pamatujeme jen jeden takový případ a teď tu máme druhý, i když okolnosti věrohodnosti na první pohled nenahrávají. Nabídka se totiž objevila na americkém Craiglistu, což je něco, jako by se u nás někdo pokoušel prodal Bugatti Veyron přes Bazoš.cz - je to zkrátka místo, kde se „potkávají” nabízející a kupující trochu jiného druhu zboží a člověk by americké Sesto Elemento čekal spíše třeba na DuPont Registry. Jenže na Craiglistu je a nabídka je podle všeho pravá.
Především ukazuje vůz na fotkách, které jsme nikdy neviděli a nezná je z minulosti ani pan Google. Vůz je očividně součástí větší sbírky vozů této značky a nabízí ho údajně sám majitel. Ten říká, že chce dát šanci ke koupi někomu z místních (Seattle), než vůz nabídne třeba na zmíněném DuPont Registry, ale protože jsme na internetu a na seattlskou část Craiglistu může každý, o nabídce se rychle začalo mluvit i jinde.
Co tu máme, je prakticky nové Sesto Elemento - na pohled i na základě známých faktů. Podle nabízejícího má najeto pouhých 198 km, takže o poznání kouzla jízdy s autem vážícím méně než tunu majiteli rozhodně nešlo. Co je zajímavé, má jít o exemplář z roku 2011 - měli jsme za to, že tehdy se tento vůz ještě nevyráběl. Jenže automobilka o něm později uvolnila jen velmi málo informací a má jít o 3. kus z 20 vyrobených, takže to může být pravda.
Pochopitelně, pokud si někdo takový vůz koupil jako investici (to je zjevné, jakkoli z pohledu nadšeného řidiče vadné), nehodlá jej prodal lacino. Nabídková cena činí 4,5 milionu dolarů, tedy více jak 113 milionů Kč. To je více jak trojnásobek původní cifry, takže docela slušné zhodnocení za nějakých pět, šest let...
Pokud byste měli zájem, inzerát je zde - při pořízení auta za 113 milionů vás jistě nebude trápit, že nestojí z rohem. Ostatně, je to aktuálně jediné Sesto Elemento nabízené k prodeji na celém světě. A dost pravděpodobně bude - po jeho prodeji - na dlouho zase poslední...






Toto je aktuálně jediné Lamborghini Sesto Elemento nabízené k prodeji kdekoli na světě
Původní fotky vozu z jeho představení v roce 2010
Později uvolněné fotky z výroby vozu
Zdroj: Craiglist
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včeraVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva