Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na prodej je pozoruhodně levné BMW M3 E46, jeho nabídka ale má dva háčky
27.9.2019 | Mirek Mazal
Ne, není to bourané, vytopené ani jinak devalvované auto, ale skutečná M3 E46, dnes ikonické sportovní kupé dnes vyvažované nejméně vysokými statisíci Kč. Tohle vyjde mnohem levněji, je ale hodně jeté a stojí v USA.
BMW řady 3 generace E46 ve vrcholné verzi M3 dodnes fascinuje tím, co mnichovská automobilka nechala propadnout minulosti. Aktuální modely v autosalonech jsou jen odvarem propracovanosti stroje, který kdysi udával tempo vývoje podobných aut. Dvoudveřové kupé dnes rychlostně překonávají i přeplňované stroje nižších tříd, o řidičské atraktivitě možná nejlepší em-trojky historie si ale mohou nechat jen zdát.
V současnosti se M3 E46 už nekupuje k řádění na okruhu nebo mezi okreskami, spíše se zbylé hezké kusy schraňují kvůli charakteru velmi dobře sladěného GT. Vzácné prvky jako nádherný zvuk řadového šestiválce s komunikativním řízením přes dokonale kulatý volant, tuhou převodovkou a pohon zadních kol svázaných mechanickým samosvorným diferenciálem jsou zapomenuté ingredience receptu na úsměv v každé řidičské situaci.
Množství nezdevastovaných kupé ubývá, tím pádem roste perimetr lustrování trhu s ojetinami. Až v Severní Karolíně je možné narazit na velmi výhodnou nabídku nezvykle zbarvené M3 E46. Modrý lak Laguna Seca Blue přistál jen na 35 vyrobených exemplářích modelového roku 2004, jeden z nich se prodává v aukci s dočasně nejvyšší nabídkou 9 200 dolarů (217 tisíc Kč). Zbývají poslední tři dny dražby, proto je jasné, že suma může ještě vystoupat výš, dosavadní průběh aukce ale jasně ukazuje, že tento stroj nevyjde draho.
Důvod je prostý - krom prodeje v USA, kde si tedy M3 E46 cení též, ale auta jsou tam obecně levnější, jde o nájezd 297 730 kilometrů a přiznanou havárii. Oprava zničených částí i zprovoznění nových airbagů proběhla se vší snahou vrátit M3 sériový stav, což se podle fotek podařilo. Modrý lak ještě dokáže zrcadlit okolí a litá kola Styl 67 nenesou žádné známky hrubého zacházení.
Poslední vlastník nešetřil na opravě nehody, ani nebyl pozadu v servisních úkonech mimo pravidelnou údržbu. Vozidlo je osazeno mnoha sportovními doplňky zlepšující jízdní projev. Lepší komponenty byly osazeny zcela dobrovolně, stejně jako proběhla preventivní výměna mnoha spotřebních dílů zaznamenaných v servisní knize.
Starost je vidět na čistém motoru, který má snad i utřený prach, protože je zřejmě čistější než celý interiér. Řadový šestiválec S54 o objemu 3,2 litru nehlásí žádné poruchy, naopak do světa řinčí lehce zapamatovatelným zvukem. Točivá atmosféra je v plné kompetenci ovládání řidičem rozptylovaného jen minimem elektroniky.
Černý kokpit s šedými detaily nabízí vše potřebné. Přehledná kaplička analogových ukazatelů bohužel ukazuje v mílích, což je jedno z mála mínusů. Posádka má dále k mání střešní okno, elektrická sedadla, automatickou klimatizací a měnič CD. Prodejce si nechal přešít volant s nití v barvě poutavého exteriéru. Na renovaci osahaných zbytků kokpitu už nebyl prostor, protože nastal čas prodeje. Je to šance dostat se k M3 E46 neobyčejně výhodně, není ovšem bez zmíněných „ale”.





































BMW M3 E46 je dnes rychlostně překonané kupé, ale charisma mu asi nikdy chybět nebude
Auto je hodně jeté, jeho dosavadní údržba ale ukazuje, ze může jít při jeho ceně o výhodnou koupi
Zdroj: Bring a Trailer
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Obří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před hodinouBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včera
Živá témata na fóru
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.24. 12:59 - Předseda
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales