Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Na šéfa VW padá ze skříně pořádný kostlivec. Před léty měl ujet od nehody
22.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě jako šéf Porsche měl být Matthias Müller v tovární 911 účasten nehody při testech nové generace vozu. A to s již trestaným šéfem vývoje za volantem.
V roce 2013 ještě nikdo mimo pár vyvolených nevěděl o podvodném softwaru, kterým Volkswagen osazoval pohonné jednotky svých aut. Automobilce tehdy vládl Martin Winterkorn, zatímco z pozice šéfa dozorčí rady na něj dohlížel Ferdinand Piëch. Zdálo se přitom, že s těmito jmény bude VW Group spojen ještě hodně dlouho, nicméně „Wiko“ i vnuk Ferdinanda Porsche před sebou měli již jen pouhé dva roky u vesla.
Jak přitom již všichni velmi dobře víme, Winterkorna po vypuknutí skandálu s dieselovými motory nahradil Matthias Müller. Zdálo se, že jde o osobu zcela bez poskvrnky, nicméně jak aktuálně zjistil německý list Bild am Sonntag, Müller ve své skříni schovává jednoho pořádného kostlivce - měl být totiž účastníkem nehody, z jejíhož místa ještě před příjezdem policie zmizel jako pára nad hrncem. A i když neřídil, o všem pomlčel.
Celý incident se měl odehrát ve zmiňovaném roce 2013, kdy Müller byl ještě šéfem Porsche. Jako takový se zúčastnil vysokoteplotních testů, které značka provádí ve svém centru poblíž Pofadderu, zhruba 60 kilometrů od hranic afrického státu Namibie. Během havárie měl přitom sedět na místě spolujezdce, zatímco volant Porsche 911 měl svírat v rukou technický šéf značky Wolfgang Hatz.
Co přesně se stalo, německý list neuvádí. Pouze zmiňuje, že Hatz měl při jízdě donutit dva protijedoucí vozy k vyjetí ze silnice, čímž jejich řidiči odvrátili mnohem hrozivější následky. Ke kontaktu mezi auty ovšem dojít nemělo, k zraněním ale ano. Podle zprávy Bild am Sonntag totiž jeden z protijedoucích vozů byl náklaďák, který na korbě převážel dělníky - ti měli po vyjetí ze silnice vyletět na přilehlé pole.
Hatz a Müller se měli na místě nehody zdržet pár minut, nicméně odjeli ještě před příjezdem policie. Ta se tak původně domnívala, že došlo ke kontaktu mezi oběma vozy nacházejícími se mimo silnici a pravého viníka nijak nepotrestala. Že na nehodě participovalo tovární auto Porsche, se provalilo až později, a to včetně toho, kdo měl být na jeho palubě.
Jaká je celá pravda, zatím nevíme. Informace Bild am Sonntag nelze brát na lehkou váhu, Porsche ale potvrdilo jen to, že k incidentu došlo a skutečně do něj by zapleten Hatz. Müllerovu účast firma nekomentovala a žádné další vyšetřování prý neprobíhá. Mluvčí automobilky řekl, že nedošlo ke škodám na majetku firmy a místě nebyli žádní zranění.
Musíme si počkat, jaký bude další vývoj, pro Müllera je to ale teoreticky velmi nepříjemná situace. Třebaže auto neřídil, jako šéf firmy by svým mlčením kryl jednání svého podřízeného, což je z podstaty nepřijatelné. Celá by tak mohla značně ovlivnit další kariéru šéfa VW, je ale zatím nejasné, jestli se mu podaří něco prokázat. Minimálně v případě Hatze ale boží mlýny melou - ex-šéf vývoje Porsche si unikl trestu za ujetí od nehody, jeho zapletení do skandálu Dieselgate ho nakonec v polovině minulého roku přivedlo za mříže. Na Afriku, která mu v jedné chvíli byla až moc horká, tak asi nakonec bude v chládku vzpomínat v dobrém...



Šéf VW Group Matthias Müller sice evidentně není čistý jako lilie...

...nicméně daleko větším hříšníkem v rámci koncernu byl evidentně Wolfgang Hatz, který kromě útěku od havárie má na kontě i kauzu Dieselgate. Za účast na ní přitom již zamířil do vězení
Zdroj: Bild am Sonntag
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
dnes
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 5 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 7 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 8 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 10 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
