Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km

Většina lidí nenajede tolik kilometrů ani s dálničními křižníky, tento muž si ale dal nedávno dohromady Lambo s více jak 400 tkm. A znovu jezdí jako o život.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km

3.12.2016 | Petr Miler | 4 příspěvky

Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Většina lidí nenajede tolik kilometrů ani s dálničními křižníky, tento muž si ale dal nedávno dohromady Lambo s více jak 400 tkm. A znovu jezdí jako o život.

O tomto autě jsme psali nedávno, neboť přesně 10. října se po několika letech v zapomnění vrátil na silnice nejvíce ojetý a kdysi ošklivě nabouraný vůz Simona George - Lamborghini Murciélago z roku 2004. Tento muž, majitel půjčovny supersportů, jej částečně využíval ve své firmě, především jej ale sám sedlal jako auto pro každý den a dojížděl s ním 290 km denně do práce a zpět. Až byl jednoho dne půjčen zákazníkovi, který s ním orazítkoval obvykle neústupný dub.

Zdánlivě drobná nehoda měla být nakonec totálkou, Simon ale s pojišťovnou (jistě i k jejímu vlastnímu prospěchu - platit totální škodu není žádná nádhera) vyjednal postupnou opravu vozu namísto jeho sprovození ze světa. A tak se stalo, že onoho 10. listopadu po létech komplikovaných oprav vyjelo na silnice jako prakticky nové auto.

My jsme o něm psali o 3 dny později hlavně s cílem zmapovat náklady samotné opravy, nevěděli jsme ale tehdy, co bude s autem dále a neměli jsme k dispozici ani více fotek hotového vozu. Galerie níže pohled na něj trochu rozšiřuje , nové informace přímo od majitele ale také jasně říkají, co se s ním bude dále dít.

Odpověď je jednoduchá: jezdit. Pro Simona je ale toto auto srdeční záležitost (aby také ne, po 12 letech vlastnictví a přesně 415 370 ujetých km, a tak jej znovu nebude využívat v rámci své půjčovny, bude s ním jezdit sám. A znovu jej použije jako auto pro denní dojíždění do práce, což je stále těch samých 290 km. To je opravdu obdivuhodné využití pro vůz takového typu.

Že to vydrží, je bez větších pochyb - má repasovaný motor i převodovku, do značné míry nový podvozek, renovovaný interiér. Jeho nájezd je tedy na jednu stranu původní, na tu druhou je na něm ale spousta nových dílů, zvláště po oné nehodě a následné rozsáhlé opravě. Přesto máme pocit, že takto by se mělo se supersportem žít - záplava lidí, kteří jsou místo řidičů spíše investory a nejlepší auta světa schovávají v garážích hlavně kvůli tomu, aby nepřišli o peníze, už je trochu únavná.

Prohodili jsme se Simonem pár slov po e-mailu a říká, že auto je dnes skutečně jako nové a je radost ho řídit. Nakonec, kdo vám dnes nabídne dvanáctiválcový supersport s manuální převodovku. Náklady na opravu jsme probrali minule, nás ale zajímalo, jestli lze spočítat celkové náklady na ujetí dnes už bezmála 420 tisíci km v takovém autě, neboť to musí obrovské peníze, zvláště včetně takové nehody.

Kompletní bilanci nákladů Simon k dispozici nemá, náklady na palivo ale eviduje. Aktuálně je lehce za hranicí dlouhodobého průměru 20 litrů benzinu na 100 km, celkem se jedná 84 714 litrů paliva propálených na oněch 12 let. Při aktuální ceně benzinu je 2 448 234 Kč jen na palivo, což... bude opravdu jel zlomek v rámci toho všeho, co „stvoření nejojetějšího Lamba světa” muselo stát. I tak by za to šlo koupit jedno další, velmi zajímavé auto.

Majitel plánuje, že hranice 300 tisíc ujetých mil by měla padnout v létě 2017 a hranice 500 tisíc km ještě do konce příštího roku. Nezbývá než popřát hodně šťastných kilometrů bez nehod, tohle vážně je ten způsob, jak si opravdu užít jednoho z nejlepších supersportů, které kdy vznikly. A mimochodem, kdyby se vám poštěstilo být ve Velké Británii, auto je právě teď v rámci krátkého zimního odpočinku (zrovna teď tedy oněch skoro 300 km denně nejezdí, jde ale o jediný měsíc v roce) vystaveno v obchodním domě White Rose v Leedsu...


Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 1 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 11
S tímto Murciélagem se opravdu žilo - fotka je z návštěvy Le Mans v roce 2006

Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 2 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 01Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 3 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 02Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 4 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 03Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 5 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 04Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 6 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 05
Vůz v té době vypadal nějak takto

Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 7 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 06Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 8 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 07Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 9 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda 08
Takto vypadal s 200 tisíci km na tachometru

Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 10 - oprava rozbiteho lamborghini murcielago 01Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 11 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 01
Osudná nehoda toto Lambo málem zabila

Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 12 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 02Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 13 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 03Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 14 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 04Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 15 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 05Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 16 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 06Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 17 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 07Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 18 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 08Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 19 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 09Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 20 - Lamborghini Murcielago 415 tkm oprava nehoda dalsi 10Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 21 - oprava rozbiteho lamborghini murcielago 02Nejvíce ojeté Lambo světa už zase jezdí 290 km denně, jde po 500 tisících km - 22 - oprava rozbiteho lamborghini murcielago 03
Rozsáhlá oprava z něj ale udělala znovu prakticky nové auto. Přitom už má na tachometru přes 400 tisíc a míří k 500 tkm

Petr Miler

Diskuze 4 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.