Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nekupujte Fiat 500e, na každém tratíme 275 tisíc Kč, říká šéf FCA Marchionne
22.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pro šéfa Fiatu není žádoucí prodávat elektrické Fiaty 500e. To zvedá obočí, ovšem jen pokud nevíte, co všechno dokážou pokřivit tržní regulace.
Je tomu zhruba rok a půl, co Sergio Marchionne při představování tehdy nového Fiatu 500e v Los Angeles uvedl, že na každém prodaném voze bude jeho firma tratit okolo deseti tisíc dolarů (tehdejším kurzem přes 191 tisíc korun). Jak se ukazuje, jeho předpoklady byly příliš rezervované, protože nyní tratí ještě více, a to o čtyři tisíce dolarů.
„Pokud zvažujete nákup 500e, doufám, že tak neučiníte, protože pokaždé, když jeden prodám, stojí mě to 14 tisíc dolarů,” uvedl nově Marchionne na adresu svého malého elektromobilu. 14 tisíc dolarů je asi 275 tisíc korun a je to jen o málo méně, než na jaké částce začíná americký ceník obyčejné pětistovky - ta se tam prodává od 16 195 dolarů (cca 319 tisíc korun) a pod kapotou má čtrnáctistovku MultiAir o výkonu 101 koní. Při 39,7litrové nádrži (10,5 US galonů) je její normovaný dojezd na jedno natankování až 670 km.
Oproti tomu elektrická verze tohoto stroje, jejíž prodeje Marchionnemu nedají spát, je hnána elektromotorem o 113 koních a 200 Nm. Maximální rychlost je omezena na 137 km/h. 24 kWh energie v bateriích má stačit na 130 km dojezdu, po kterých musí následovat sedm hodin nabíjení z 240V zásuvky. Tento vůz v kalifornských showroomech - jinde na světě se neprodává - přijde na 32 300 dolarů, tedy cca 636 tisíc korun.
Kalifornie je místem, kde se elektromobilům daří poměrně dobře. Hlavním důvodem, proč tomu tak je, jsou štědré státní dotace na pořízení takovýchto vozů a další související podory. A stát je také očividně tím hlavním důvodem, proč se tento vůz prodává - žádný soudný podnikatel by nenabízel produkt, na kterém by tratil. Ostatně, i sám Fiat se již dříve nechal slyšet, že elektromobily se do prodeje dostaly jen kvůli státním regulacím.
Automobilka si je patrně vědoma, že za 46 300 dolarů (cca 912 tisíc korun) by si minivůz, se kterým to sotva otočíte do práce a domů, nemáte-li v práci možnost nabíjení, nikdo nekoupil. Nabízí se otázka, proč cenu nezměnit, nebo vůz vůbec prodávat, když o to nejvyšší šéf firmy nestojí, odpověď tkví ale právě ve státních regulacích - v Kalifornii je pro výrobce konvenčních vozů od loňska povinné prodat určité množství aut s „nulovými emisemi”, jinak si automobilky musí koupit „emisní povolenky” od výrobců elektromobilů. A Fiatu se zkrátka nechce dotovat ztrátový byznys Tesla Motors, raději dotuje svůj vlastní...
Podle šéfa Fiatu Sergia Marchionneho tratí automobilka na každém prodaném Fiatu 500e 275 tisíc korun
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva