Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Němci srovnali Škodu Kamiq s VW T-Cross a Seatem Arona, je jasným vítězem
11.1.2020 | Petr Prokopec
Je to bratrovražedný souboj třech velmi podobných aut stojících na úplně stejných základech. Jejich síly ale ve výsledku nejsou tak vyrovnané, jak by se mohlo zdát.
Když dva dělají totéž, nemusí to být totéž, říká se. A platí to i ve chvíli, kdy se o totéž snaží hned tři, jak ukazuje i srovnávací test německého Auto Bildu, v němž se na startovní čáru postavily Škoda Kamiq, Seat Arona a Volkswagen T-Cross. Pod kapotu každého SUV z této trojice navíc zamířil úplně stejný přeplňovaný litrový tříválec 1,0 TSI naladěný na 115 koní. Síly jsou tedy na první pohled naprosto vyrovnané, pročež by pomalu o vítězi mohla rozhodnout pouze náklonnost k té či oné značce. Až tak jednoduché to ale není.
Je totiž třeba si uvědomit, že jakkoliv všechny tři vozy užívají stejný mechanický základ, Seat přišel na svět již v listopadu 2017. Odslouženy má tedy dva roky, během kterých podle očekávání nedošlo na facelift, zatímco Kamiq se prodává teprve pár měsíců. Škoda tak dostala k dispozici o něco modernější mediální a asistenční systémy. Kromě toho si mladoboleslavská automobilka rovněž vydupala větší rozvor. Ač je tedy Arona přímým konkurentem, ve výsledku jako regulérní soupeř snad ani nemůže obstát.
Na druhé straně, stáří Seatu hovoří ve prospěch malého SUV v rámci stránky finanční, neboť na německém trhu je Arona z celé trojice nejlevnější. Platí to jak v případě základních cen, tak u testovaných vozů napěchovaných výbavou od podlahy až po střechu. Tak je tomu v Německu, na českém trhu je ovšem situace odlišná, neboť je to Škoda, kdo tahá za nejlevnější konec provazu. Ač je tedy o půl roku mladší než T-Cross, za jejích 95 koní a pětistupňový manuál dáte o takřka 60 000 Kč méně než u VW.
Finance ale hoďme pro tuto chvíli za hlavu a místo toho se vraťme k rozměrům. Kamiq je totiž při délce 4,25 metru na úrovni Volkswagenu T-Roc. Tedy SUV, které je o třídu výše. Zvětšen byl i rozvor, z čehož profitují hlavně cestující vzadu, kteří mají o 15 milimetrů více místa pro nohy. To je dost podstatný rozdíl, a tak stačí pár kilometrů a rázem budete o Škodě smýšlet daleko lépe než o španělské nebo německé konkurenci.
Je přitom třeba dodat, že lepší posez nabízí Škoda také vpředu, neboť jejich sedadla jsou ukotvena ve výšce 58 centimetrů, zatímco u Volkswagenu je třeba počítat s 63 cm. K dispozici je tak více prostoru pro hlavu, kromě toho se některým bude dovnitř lépe nasedat. Mimo to je možné počítat také se zavazadelníkem o objemu 1 395 litrů, jenž zvládá překonat Seat i VW o zhruba stovku. Stejně tak Škoda poráží své sourozence kvalitou měkčených plastů.
Přesunout se můžeme k jízdním zážitkům, kde temperament všech vozů dosahuje stejné úrovně. Seat přitom dostal do vínku zkrácené převody, což prospívá jeho akceleraci, ale pro změnu škodí maximálce. Volkswagen má pro změnu nejúčinnější brzdy, zatímco u Škody je nejdelší brzdná dráha jejím možná největším nešvarem. Vše ale maže nejlepší odhlučnění kabiny, stejně jako se pružiny a tlumiče zvládají vypořádat s nerovnostmi, v tom všem škodovka sourozence převyšuje.
S ohledem na zmíněné nepřekvapí, že vítězem srovnávacího testu je tedy vcelku jasně Kamiq, pročež Němci již poněkolikáté v řadě upřednostnili český produkt před domácím. Škoda přitom má s 543 body ze 750 možných před sourozenci na poměry testů Auto Bildu značný náskok, rozdíl mezi VW (529 b) a Seatem (520 b) je o poznání nižší. Dodat tak můžeme pouze jedinou výtku, jenž se váže k celé trojici - Němci si stěžují na standardní dvouletou záruku, která by mohla být delší. To je fakt, na druhou stranu ji lze u každého z těchto aut za celkem mrzký peníz výrazně prodloužit, což bychom z vlastní zkušenosti doporučili každému, kdo má o kterékoli z těchto malých koncernových SUV zájem.









Škoda Kamiq jasně vyhrála bratrovražedný souboj, přičemž za sebou zanechala jak Volkswagen T-Cross i Seat Arona
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Škoda Elroq RS je venku jako sice hezké, ale jinak naprosto zbytečné a nic neřešící 2,3tunové monstrum
4.4.2025Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
4.4.2025Arabský majitel McLarenu spojil slavnou automobilku s dosud neznámým startupem, působí to jako zoufalý pokus o záchranu
4.4.2025Zájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
4.4.2025Vracející se Honda Prelude poprvé ukázala svůj interiér. Od pohledu je to zklamání, detaily ale potěší
4.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva