Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes
29.7.2019 | Petr Prokopec
Zejména u výkonných aut je žádoucí, aby měla peprný zvukový projev, alespoň po zmáčknutí tlačítka. Dosud to možné bylo, teď už ale není a na vině jsou tradičně evropské předpisy.
První generace Mercedesu-AMG A45 sice nebyla nejlepším hot hatchem historie, rozhodně však měla co nabídnout. Především jsme tu měli přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který dával k dobru nejprve 360 a po faceliftu dokonce 381 koní. S ním byl spojen jeden z nejukřičenějších výfuků své doby, který uměl za příplatek na kilometry dopředu dávat vědět, že se blíží nejmenší AMG. A čím blíže A45 bylo, tím větší kanonáda výstřelů, práskání a mohutného hřmění okolí zasypávala. U nové generace je s tím konec.
Mercedes působivého projevu dosahoval za pomoci příplatkového výfukového systému Performance Sound, který se ale do nabídky nového A45 AMG již nevrátí. Problém ovšem není v tom, že by o něj zákazníci Mercedesu nestáli, nebo že by jej německá automobilka z jiného důvodu nabídnout nechtěla, ona jej už nabídnout nemůže. A není to problém jen ostrého Áčka.
Firma ústy šéfa produktového plánování AMG Bastiana Bogenschutze konstatuje, že nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře, jako doposavad, budou citelně tišší. Sama automobilka s tím nenadělá zhola nic, neboť za tím stojí přísnější hlukové normy Evropské unie. Mercedesu tak nezbývá, než dělat auta navenek tišší, ztráta to ale má být jen pro lidi mimo kokpit. Řidič a ostatní cestující by si naopak neměli ničeho všimnout, a to díky obvyklému triku.
Jak už asi tušíte, řeč je o zvukovém generátoru. Jeho příchod Bogenschulz potvrdil, když uvedl, že „sportovní divize vzala skutečný zvuk z výfukového systému i vibrace skutečného zvuku a přesunula je dovnitř. Vše bude fungovat v součinnosti s výfukovým systémem“. To jinými slovy znamená, že reálný zvuk bude opravdu výrazně utlumený, nejspíše až do té míry, že při klidné jízdě byste motor uvnitř neslyšeli. To by ale mařilo šance vozu na úspěch, proto Mercedes vyrukoval s jistou falší.
Výrobci jsou konfrontováni s přísnějšími normami stále častěji a pokud toužíte po skutečně hlasitém voze, máte víceméně poslední šanci na pořízení některého z modelů homologovaného podle dosavadních pravidel, popř. budete muset v budoucnu zamířit na trh s ojetinami. U Mercedesu na každý pád nepochodíte ani za předpokladu, že byste si chtěli objednat sportovní výfuk z ciziny - žádný takový totiž nebude k dispozici, alespoň ne tovární, automobilka pojede podle evropských pravidel i mimo Evropu.
„Globální nabídka bude stejná, vychází z evropských regulací. Můžeme sice navrhnout specifický výfuk pro každý trh, ale bylo by to příliš drahé i příliš náročné,“ osvětlil stav věcí Bogenschutz. Zároveň zdůraznil, že nová pravidla ovlivní i veškeré další modely AMG, stejně jako s nimi musí počítat konkurence. „Pro každého platí stejné regule.“ Ač tedy nové A45 nabídne až 422 koní a 500 Nm, zvukově se začne blížit stavu F1 - tedy enormně výkonným „vysavačům“.
Nový dvoulitr M139 sice nabídne až 422 koní...
...ovšem jeho zvukový projev bude vůči minulosti patřičně utlumený, a to jak v případě hatchbacku A45, tak u modelu CLA45. Jak tomu bylo dosud, prozradí níže přiložené video
Zdroj: Motoring
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry