Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes

Zejména u výkonných aut je žádoucí, aby měla peprný zvukový projev, alespoň po zmáčknutí tlačítka. Dosud to možné bylo, teď už ale není a na vině jsou tradičně evropské předpisy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes

29.7.2019 | Petr Prokopec

Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zejména u výkonných aut je žádoucí, aby měla peprný zvukový projev, alespoň po zmáčknutí tlačítka. Dosud to možné bylo, teď už ale není a na vině jsou tradičně evropské předpisy.

První generace Mercedesu-AMG A45 sice nebyla nejlepším hot hatchem historie, rozhodně však měla co nabídnout. Především jsme tu měli přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který dával k dobru nejprve 360 a po faceliftu dokonce 381 koní. S ním byl spojen jeden z nejukřičenějších výfuků své doby, který uměl za příplatek na kilometry dopředu dávat vědět, že se blíží nejmenší AMG. A čím blíže A45 bylo, tím větší kanonáda výstřelů, práskání a mohutného hřmění okolí zasypávala. U nové generace je s tím konec.

Mercedes působivého projevu dosahoval za pomoci příplatkového výfukového systému Performance Sound, který se ale do nabídky nového A45 AMG již nevrátí. Problém ovšem není v tom, že by o něj zákazníci Mercedesu nestáli, nebo že by jej německá automobilka z jiného důvodu nabídnout nechtěla, ona jej už nabídnout nemůže. A není to problém jen ostrého Áčka.

Firma ústy šéfa produktového plánování AMG Bastiana Bogenschutze konstatuje, že nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře, jako doposavad, budou citelně tišší. Sama automobilka s tím nenadělá zhola nic, neboť za tím stojí přísnější hlukové normy Evropské unie. Mercedesu tak nezbývá, než dělat auta navenek tišší, ztráta to ale má být jen pro lidi mimo kokpit. Řidič a ostatní cestující by si naopak neměli ničeho všimnout, a to díky obvyklému triku.

Jak už asi tušíte, řeč je o zvukovém generátoru. Jeho příchod Bogenschulz potvrdil, když uvedl, že „sportovní divize vzala skutečný zvuk z výfukového systému i vibrace skutečného zvuku a přesunula je dovnitř. Vše bude fungovat v součinnosti s výfukovým systémem“. To jinými slovy znamená, že reálný zvuk bude opravdu výrazně utlumený, nejspíše až do té míry, že při klidné jízdě byste motor uvnitř neslyšeli. To by ale mařilo šance vozu na úspěch, proto Mercedes vyrukoval s jistou falší.

Výrobci jsou konfrontováni s přísnějšími normami stále častěji a pokud toužíte po skutečně hlasitém voze, máte víceméně poslední šanci na pořízení některého z modelů homologovaného podle dosavadních pravidel, popř. budete muset v budoucnu zamířit na trh s ojetinami. U Mercedesu na každý pád nepochodíte ani za předpokladu, že byste si chtěli objednat sportovní výfuk z ciziny - žádný takový totiž nebude k dispozici, alespoň ne tovární, automobilka pojede podle evropských pravidel i mimo Evropu.

„Globální nabídka bude stejná, vychází z evropských regulací. Můžeme sice navrhnout specifický výfuk pro každý trh, ale bylo by to příliš drahé i příliš náročné,“ osvětlil stav věcí Bogenschutz. Zároveň zdůraznil, že nová pravidla ovlivní i veškeré další modely AMG, stejně jako s nimi musí počítat konkurence. „Pro každého platí stejné regule.“ Ač tedy nové A45 nabídne až 422 koní a 500 Nm, zvukově se začne blížit stavu F1 - tedy enormně výkonným „vysavačům“.


Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 1 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 22Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 2 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 23Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 3 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 24Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 4 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 25Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 5 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 27Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 6 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 28Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 7 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 29Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 8 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 30Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 9 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 31Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 10 - Mercedes-AMG A45 2020 M139 engine dalsi 32
Nový dvoulitr M139 sice nabídne až 422 koní...

Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 11 - Mercedes-AMG A45 2019 novy 01Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 12 - Mercedes-AMG A45 2019 novy 02Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 13 - Mercedes-AMG A45 2019 novy 03Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 14 - Mercedes-AMG A45 2019 novy 04Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 15 - Mercedes-AMG A45 2019 novy 05Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 16 - Mercedes-AMG A45 2019 novy 06Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 17 - Mercedes-AMG A45 2019 novy 07Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 18 - Mercedes-AMG A45 2019 novy 08Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 19 - Mercedes-AMG A45 2019 novy 09Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 20 - Mercedes-AMG A45 2019 novy 10Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 21 - Mercedes-AMG A45 2019 novy 11Nová auta už nikdy nebudou znít tak dobře jako dosud, varuje Mercedes - 22 - Mercedes-AMG A45 2019 novy 12
...ovšem jeho zvukový projev bude vůči minulosti patřičně utlumený, a to jak v případě hatchbacku A45, tak u modelu CLA45. Jak tomu bylo dosud, prozradí níže přiložené video

Zdroj: Motoring

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše