Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nový Alpine se zpozdí o rok, Renaultu a Caterham se přou o jeho design
12.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Věrohodné zdroje hovoří o „kreativních rozporech“ mezi Renaultem a Caterhamem ohledně spolupráce na novém sportovním voze značky Alpine.
Renault Alpine A110-50 se má stát v blízké budoucnosti obrozením čistokrevných sportovních vozů Renaultu, přičemž na jeho vývoji se bude ve velkém podílet Caterham, který má s vozy podobného ražení velké a pro Renault dozajista užitečné zkušenosti. Dříve už jsme hovořili o hmotnosti kolem tuny a dvoulitrovém turbu s výkonem kolem 280 koní. Nyní ale musíme ještě přibrzdit, protože mezi spolupracujícími firmami dochází k úmluvách o designu konečného díla, přestože každá ze značek hodlá takový vůz nabízet pod vlastním označením s drobnými změnami.
V Renaultu i Caterhamu právě zkoumají, jak by měly oba finální kusy vypadat. Tento problém zřejmě vyvstal poté, co budoucího soupeře pro Porsche Cayman či dokonce i ukázal Renault potenciálním zákazníkům v tajné místnosti vývojového oddělení. Reakce přihlížejících totiž údajně byly dost smíšené, což není při vývoji nelevného modelu zřejmě příliš uspokojivé. Proto se tvůrci rozhodli pozastavit cestu k sériové výrobě, znovu popřemýšlet a analyzovat celý projekt tak, aby byli všichni spokojení ještě před oficiální premiérou. Uvedení finálního díla se tedy tímto způsobem odsouvá o rok, tedy nejdříve na počátek roku 2016.
V rámci řetězové reakce ale tudíž dojde i ke zpoždění u Caterhamu, neboť britská společnost měla finální podobu schválenou před několika měsíci a v případě, že by Renault ještě nějak výrazněji musel zasahovat do konstrukce nezbývalo by než pracovat dál a kompletovat design znovu. Hlavním důvodem je, že oba vozy se v základní konstrukci nesmějí kvůli nákladům na vývoj a výrobu příliš odchylovat.
Jak Alpine, tak i Caterham musejí navíc přijít na trh v rámci úmluvy ve stejnou chvíli, přestože bude mít každých z nich jinak silný motor (zřejmě od Renaultu) nebo dokonce i zcela jinou pohonnou jednotku. Podle posledních zpráv bude mezi oběma vozy rozdíl zhruba 50 koní a to ve prospěch Caterhamu, který by měl disponovat zhruba třemi stovkami koní. Hmotnost by ale neměla přesáhnout ani v jednom případě 1 100 kilogramů.
O podmínkách spolupráce se výkonný ředitel Caterhamu Graham Macdonald sice nechtěl bavit, ale přiznává, že projekt musel být oproti plánu odložen kvůli kreativním rozporům mezi vývojovými partnery. Problémem je, že Britové jsou oproti Renaultu velice malá společnost, která je při rozhodovacích procesech velmi pružná, zatímco francouzský výrobce musí každý krok zvažovat neúměrně delší dobu a vše mu zabere více práce. Z toho také pramení lehká frustrace pro obě strany. Odcházející Carlos Tavares z Renaultu, jenž se pokoušel znovuoživit značku Alpine, však za přibrzděním projektu nestojí. Spolupráce ani věrnost firem, kterou budoval, po jeho opuštění Renaultu nijak narušena nebyla.
Za vším tedy hledejme hlavně obavy Renaultu z toho, aby byl chystaný vůz úspěšný. Kvůli tomu jsou zkrátka ochotni i ve velmi pokročilé fázi vývoje ještě změnit design. Jen jde o to, aby Caterhamu nedošla trpělivost, vezměte si, že už nedlouho po premiéře ve Formuli 1 uvažují Britové o stažení svého týmu, pokud nebudou v letošní sezóně obsazovat slušné pozice. Na silniční výtvor ze spolupráce s Renaultem už prý mají plné objednávkové knihy. Modleme se, aby šlo vše rychle a abychom se takových výtvorů dříve nebo později vůbec dočkali, vždyť plány na oživení Alpine přeci sahaly mnohem dál.


Projekt Alpine vznikající v rámci spolupráce Renaultu a Caterhamu zřejmě ještě zažije krušné chvíle
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejnovější články
Ztráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraMercedes mluví o návratu zdravého rozumu, ve skutečnosti ale chystá „elektrický blitzkrieg”
včeraJaguar a Land Rover prodělávají přes 140 milionů denně, neúnosná situace trvá už příliš dlouho
včeraNejprostornější moderní Dacii dnes koupíte neskutečně levně, litr místa pro náklad vás může přijít jen na 17 Kč
14.9.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB