Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Pagani Zonda Revolucion prý zajela Ring za 6:30, jen 19 sekund za Bellofem
13.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Italská bestie disponuje 748 koňmi na tunu, čímž se blíží rekordnímu Porsche 956 Stefana Bellofa. I časem z Ringu se mu blíží.
Doplněno 14.11.: Rekord Pagani je skutečný. Kris Sing zveřejnil na svém profilu na Instagramu fotografii tovární Zondy Revolucion, která je opatřena nálepkami připomínajícími nejen její zápis z trati Top Gearu, ale také čas 6:30 z Nordschleife. To můžeme považovat za oficiální potvrzení, na jakoukoli dokumentaci rekordní jízdy od Pagani ale stále čekáme...
Pagani Zonda Revolucion se představilo světu před dvěma roky. Již v té době jsme přitom vzpomínali rekordy Porsche 956 Stefana Bellofa, k němuž se italská karbonová bestie přibližovala poměrem výkonu a hmotnosti. O její pohon se totiž staral šestilitrový dvanáctiválec naladěný na 800 koní a 730 Nm točivého momentu, jež šestistupňová sekvence přenášela na zadní kola. S tímto výkonem pak byla spárována hmotnost 1 070 kilogramů, výsledkem čehož se stalo 748 koní na tunu.
Bellofovo Porsche pro změnu dostalo do vínku 2,65litrový plochý šestiválec, který produkoval přibližně 635 koní. V kontrastu s tím pak stála architektura založená na vůbec prvním firemním hliníkovém monokoku, díky němuž hmotnost poklesla na pouhých 800 kilogramů. Jednoduchou matematikou se pak dostáváme k poměru 794 koní na tunu, který mimo jiné vedl i k tomu, že se Porsche 956 stalo v letech 1982 až 1985 čtyřikrát za sebou vítězem 24 hodin Le Mans.
My zde ovšem chceme zmínit o trochu jiný úspěch, a sice obkroužení Severní smyčky během kvalifikace na 1 000 km Nürburgringu v roce 1983. Bellof totiž dokázal deklasovat takřka 21 kilometrů dlouhý okruh za dosud nepřekonaných 6 minut a 11 sekund. Podle lidí z facebookové stránky Love Cars se mu přitom Zonda Revolucion nově výrazně přiblížila, neboť Zelené peklo pokořila s časem 6 minut a 30 sekund, tedy jen o 19 sekund pomaleji.
Jakkoliv nejde o rekord mezi produkčními vozy osazenými registrační značkou, mluvit zde můžeme o více než působivém výsledku. A to přesto, že Zondu Revolucion můžeme pomalu považovat taktéž za závodní vůz. Kromě výše zmíněného pohonného ústrojí je totiž vybavena kupříkladu stavitelným zadním křídlem ve stylu DRS. V kombinaci s upravenou karoserií pak při rychlosti 300 km/h produkuje okolo 2 000 kg přítlaku.
Dá se samozřejmě předpokládat, že vyjma cílové rovinky se Pagani na takové tempo nejspíše nerozjelo, nicméně i tak mohlo počítat s nemalou aerodynamickou podporou. Tím ale dnes končíme, pročež jen dodáme, že sama automobilka daný čas dosud nepotvrdila. Doufáme ovšem, že se tak stane velmi brzy a především že svá slova podepře videem, na které nejspíše se zaujetím pohlédne celý motoristický svět.

Rekordem se chlubí i sám Pagani, nejde tedy o výmysl. Na záznam této extrémně rychlé jízdy se ale i tak podíváme rádi...
Pagani Zonda Revolucion prý mělo obkroužit Ring za působivých 6 minut a 30 sekund
Zdroje: Love Cars@Facebook, Kris Singh@Instagram
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 11 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1