Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche 918 Spyder smetlo Nordschleife v čase 6:57, pod 7 minutami je jako první
10.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejpodceňovanější z hybridních supersportů Ferrari, McLarenu a Porsche je zatím jediným, který se může smát. Je novým rekordmanem Severní smyčky.
Když si srovnáte technické parametry LaFerrari a McLarenu P1 s teprve včera představenými specifikacemi sériového Porsche 918 Spyder, asi se budete německému bumbrlíčkovi chvíli smát. Je daleko nejtěžší, výkonem to nerovná a když vezmete v úvahu, že jde koncepčně už o několik let staré auto, vlastně se ani nelze divit, že za novějšími souputníky zaostává. Také jako jediné není vyprodané, je to zkrátka tabulkový loser, pan Prohra, ten třetí vzadu.
Ale to je šedá teorie, zelený strom života říká něco jiného, alespoň v tuto chvíli. Zatímco Ferrari v porodních bolestech sériovou výrobu odkládá a McLaren se na Nordschleife nedokáže dostat pod sedm minut, u Porsche už mají hotovo. Je to totiž právě 98 Spyder, která na Severní smyčce německého Nürburgringu pokořila sedmiminutovou metu jako první.
Na tiskové konferenci Porsche na frankfurtskému autosalonu to dnes potvrdil sám Walter Röhrl, rallyová legenda, která se na vývoji vozu také podílela. Oficiální čas vozu je 6 minut a 57 sekund, což oproti dosavadnímu rekordu produkčních, silničních aut (řekněme, ty Radicaly se nám v této společnosti příliš nezdají...) stanoveném Dodgem Viper ACR znamená zlepšení o celých 15 sekund.
V související tiskové zprávě Porsche konstatuje, že Viper ACR byl překonán všemi třemi testovacími jezdci automobilky hned na první pokus. Dotyčnými byli zmíněný Walter Röhrl a testovací piloti Porsche Timo Kluck a Marc Lieb. Právě Lieb je pak člověkem, který se s časem dostal až na kótu 6:57.
Pro úplnost dodejme, že rekordu bylo dosaženo se zvláštní verzí 918 Spyder s paketem Weissach, který z jinak celkem luxusního vozu dělá skoro okruhovou záležitost - nemá ani klimatizaci. Dřívější pochybnosti o možnosti 918 pokořit Nordschleife za méně než 7 minut jsou každopádně minulostí, auto to zkrátka zvládá. Německá rukavice tak byla hozena, zvedne ji někdo z Itálie, či Británie?







Když se dva hádají, občas se směje ten třetí...
Zdroj: Porsche přes Autoguide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 5 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 6 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 8 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 9 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva