Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Porsche 918 Spyder smetlo Nordschleife v čase 6:57, pod 7 minutami je jako první
10.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejpodceňovanější z hybridních supersportů Ferrari, McLarenu a Porsche je zatím jediným, který se může smát. Je novým rekordmanem Severní smyčky.
Když si srovnáte technické parametry LaFerrari a McLarenu P1 s teprve včera představenými specifikacemi sériového Porsche 918 Spyder, asi se budete německému bumbrlíčkovi chvíli smát. Je daleko nejtěžší, výkonem to nerovná a když vezmete v úvahu, že jde koncepčně už o několik let staré auto, vlastně se ani nelze divit, že za novějšími souputníky zaostává. Také jako jediné není vyprodané, je to zkrátka tabulkový loser, pan Prohra, ten třetí vzadu.
Ale to je šedá teorie, zelený strom života říká něco jiného, alespoň v tuto chvíli. Zatímco Ferrari v porodních bolestech sériovou výrobu odkládá a McLaren se na Nordschleife nedokáže dostat pod sedm minut, u Porsche už mají hotovo. Je to totiž právě 98 Spyder, která na Severní smyčce německého Nürburgringu pokořila sedmiminutovou metu jako první.
Na tiskové konferenci Porsche na frankfurtskému autosalonu to dnes potvrdil sám Walter Röhrl, rallyová legenda, která se na vývoji vozu také podílela. Oficiální čas vozu je 6 minut a 57 sekund, což oproti dosavadnímu rekordu produkčních, silničních aut (řekněme, ty Radicaly se nám v této společnosti příliš nezdají...) stanoveném Dodgem Viper ACR znamená zlepšení o celých 15 sekund.
V související tiskové zprávě Porsche konstatuje, že Viper ACR byl překonán všemi třemi testovacími jezdci automobilky hned na první pokus. Dotyčnými byli zmíněný Walter Röhrl a testovací piloti Porsche Timo Kluck a Marc Lieb. Právě Lieb je pak člověkem, který se s časem dostal až na kótu 6:57.
Pro úplnost dodejme, že rekordu bylo dosaženo se zvláštní verzí 918 Spyder s paketem Weissach, který z jinak celkem luxusního vozu dělá skoro okruhovou záležitost - nemá ani klimatizaci. Dřívější pochybnosti o možnosti 918 pokořit Nordschleife za méně než 7 minut jsou každopádně minulostí, auto to zkrátka zvládá. Německá rukavice tak byla hozena, zvedne ji někdo z Itálie, či Británie?







Když se dva hádají, občas se směje ten třetí...
Zdroj: Porsche přes Autoguide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
14.11.2025
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
14.11.2025
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
14.11.2025
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
14.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
