Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Poslední dny naplno ukázaly hlavní problém dobíjecích stanic Tesly
1.12.2019 | Petr Miler
Pro Teslu je síť dobíjecích stanic Supercharger na jednu stranu darem, na tu druhou je ale současně i jejím prokletím. Dnes už ne nutně jen potenciálním, jak ukazují poslední dny.
Na Tesle jde spoustu věcí milovat i nenávidět a záleží do značné míry na vašich preferencích, co je pro vás důležité - co vnímáte jako určující a co je pro vás druhotné. Jednou z věcí hodných obdivu je nepochybně síť dobíjecích stanic Supercharger, kterými Tesla už v době, kdy zdaleka neznamenala tolik, začala ambiciózně zaplavovat svět. Zatímco většina ostatních čeká, až někdo vyřeší „problém s infrastrukturou”, Tesla ho začala řešit sama. A to si zaslouží potlesk.
Problém ale je, že „začít řešit” a „vyřešit” jsou dvě docela jiné situace a je otázkou, zda je nedostatečná infrastruktura v případě elektrických aut se současnými akumulátory vůbec řešitelným problémem. Pakliže by bylo možné baterie dobít stejně rychle, jako lze dotankovat konvenční auto benzinem či naftou, šlo by to, pokud ale dobití i velmi rychlým Superchargerem trvá obvykle okolo 1 hodiny, vyžadovalo by to nespočet dobíjecích míst s nespočtem jednotlivých dobíječek, aby nikdo nestrádal. A to zjevně není řešitelné ani v případě samotných Tesel, natož pak elektrických aut obecně.
Ukazují to záběry jednoho z majitelů aut této značky, které pořídil v uplynulých dnech v USA. Tam přibližně od středy do konce týdne slaví Den díkůvzdání, což znamená velké stěhování národů. Z hlediska kapacity silnic je to problém pro všechny stejný, z hlediska kapacity míst pro doplnění energie do vozu je to ale potíž jen pro majitele Tesel.
Na místech s větším výskytem vozů této značky, jako je San Luis Obispo v Kalifornii, kde přiložené záběry vznikly, se u Superchargerů tvořily tak dlouhé kolony, že trvalo několik hodin, než mohli řidiči pokračovat v cestě. Pokud správně počítáme, u 13 fungujících dobíječek čekal přímo na Den díkůvzdání více jak dvojnásobek aut. A o den později byla situace ještě horší, to se řidiči Tesel už začali formovat v jakémsi specifickém šiku, aby neblokovali silnici všude kolem.
Jakkoli tedy Superchargery mohou být pro „teslisty” darem a dovolit jim relativně (slovo relativně zdůrazněme, čekat každých pár set kilometrů hodinu na doplnění energie není zejména pro zaneprázdněné úplně komfortní) schůdnou možnost cestovat s elektrickým autem i na delší vzdálenosti, současně jsou pro ně prokletím. Elektrické auto rozumně „nenatankujete” jinde (z běžné zásuvky by to u Tesel se 100kWh akumulátory trvalo skoro dva dny) a spoléhat jen na tuto síť může být ošemetné, pakliže se v nesprávný čas ocitnete na nesprávném místě. Jako třeba v San Luis Obispo v Kalifornii na Den díkůvzdání či pár dnů okolo něj.
Tato „energetická krize”, jak vše označil sám majitel Tesly, který neměl kde doplnit „šťávu”, navíc připomíná, jak složité, ne-li zcela nereálné by bylo obsluhovat podobným způsobem všechna auta v provozu, pokud by přepřáhla na elektrický pohon. Tesly jsou stále velmi okrajovým zbožím, v Kalifornii je přes 1 000 Superchargerů a stejně to zdaleka nestačí pokrýt veškeré potřeby majitelů, když se jich více naráz rozhodne jet dále než okolo komína.











Takovéto fronty se tvořily u dobíjecí stanice Tesly na Den díkůvzdání v jednom kalifornském městě, minimálně dvě hodiny čekání byly jistotou
O den později byla situace ještě horší
Zdroj: StevenMConroy@Youtube
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
Nejnovější články
Sliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 3 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
před 5 hodinamiPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
před 6 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 8 hodinamiNová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva