Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejnovější krok Porsche ukazuje, jak moc nová pravidla EU dusí automobilky
18.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že nová pravidla Evropské unie trápí výrobce aut, víme už nějaký čas. Až současný krok relativně malého Porsche ale ukazuje, jak tvrdý dopad nová pravidla na automobilky mají.
Není tajemstvím, že automobilový svět letos čekají velké změny. Platit přestávají měřicí procedury NEDC, na jejichž místo 1. září 2017 nastoupil nový cyklus WLTP. Ten má i s testy z provozu daleko více reflektovat realitu než dosavadní laboratorní procedury, což lze přivítat. Jeho rychlé zavedení pod tíhou kauzy Dieselgate ale dostalo automobilky do leckdy bezvýchodné situace.
Od 1. září 2018 totiž v Evropě nebude možné prodávat auta, která nejsou homologována v souladu s novými pravidly. A protože homologovat je třeba každé provedení vozu zvlášť a ve stejnou dobu vstupují v platnost i náročnější emisní normy Euro, není divu, že to z nabídek automobilek vybíjí jeden zajímavý vůz za druhým. Mysleli jsme si, že to je celá, byť nemalá oběť. Že automobilky jednak nebudou s to dostat některé modely do souladu s normami vůbec, a tak je z nabídky vyřadí nadobro. A u jiných z nedostatku času sáhnou po dočasném vyřazení z nabídky a homologují je později. Jenže realita je zjevně ještě složitější.
Svědčí o tom aktuální krok Porsche, které pozastavilo objednávky všech nových modelů. Pokud si tedy chcete specifikovat na míru třeba novou 718, 911, Cayenne, Macan, Panameru, prostě cokoli, máte nyní smůlu. Vybírat si po nějaký čas budete moci jen z vyrobených skladových vozů a je otázkou, jak dlouhý ten čas bude. Důvodem tohoto radikálního kroku je právě příchod WLTP a nutnost znovu homologovat celé portfolio.
Je to překvapivý krok ukazující v plné nahotě, jak moc složité je dostat nabídku „do latě” s novými pravidly. Však Porsche je vlastně malá automobilka, nabízející pár modelů v relativně omezeném množství verzí. Navíc je to dobře situovaná firma žijící v područí obřího koncernu se skoro neomezenými kapacitami. Přesto ani ono není s to jednoduše „za pochodu” jednotlivé verze svých vozů nově homologovat a nijak neomezit svou nabídku. Výroba Porsche teď stojí a nějakou chvíli stát bude.
Nebude to navíc celý dopad. Mluvčí značky uvedl, že „s ohledem na dobu, již tato procedura (nová homologace - pozn. red.) zabere, některé modely nemusí být od 1. září k dispozici“. Ani zde Porsche nebylo s to být konkrétnější, očekávejme ale totéž, co u jiných výrobců - minimálně dočasné okleštění nabídky o celkově hůře prodávané deriváty, takový Macan omezení stihne jen stěží.
Lze samozřejmě namítnout, že o změně měřicí procedury nebylo rozhodnuto včera, pročež měly automobilky čas, aby na změnu zareagovaly. Nicméně ve světě aut se velké změny plánují na mnoho let dopředu a na urychlení nástupu WLTP výrobci zjevně nebyli s to efektivně reagovat. Ani ti malí, jako je Porsche. Změn je zkrátka naráz příliš a ve výsledku dopadají i na zákazníky. Komu za to děkovat, snad netřeba dodávat...





Pokud aktuálně chcete zadat do výroby jakékoli nové Porsche, máte smůlu. Vystačit si je třeba se skladovými zásobami, třeba těmito 18 novými 911 GT3, které kdysi „přeskladnil” jeden z dealerů
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejnovější články
Nová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 2 hodinamiČerný přízrak mezi luxusními superexpresy německých dálnic je k mání krásný a málo jetý za cenu lepší Škody
včeraVW chce svůj elektrický propadák „ufaceliftovat” k životu, to se zaručeně povede
včeraNejlevnější auto v Česku nakonec nekončí, dočká se znovu nového provedení. Těšit se na něj ale mohou jen někde
včeraPřirozený projev špičkového motoru je prostě nenahraditelný, moderní napodobeniny jsou jen gumové panny mezi auty
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva