Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje aut Maďarsko, rok 2013: Octavia znovu lídrem, prodeje šly mírně vzhůru
3.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Na maďarském trhu sice loni k zásadnímu růstu prodejů nových vozů nedocházelo, ale našincům to vadit nemusí. Octavia je totiž opět nejprodávanější.
Rok utekl jako voda a my v rámci toulky po evropských trzích opětovně míříme do Maďarska. Tam se každoročně prodá ve srovnání s českým trhem zhruba jen třetina aut, ale zrovna české značce to až tak vadit nemusí - má tam velmi dobrého reprezentanta v podobě domácího miláčka jménem Octavia. Ten sice v Maďarsku nevydobyl prvenství pro celou automobilku, ale vedl si přesto dobře.
Trh nových vozidel v zemi čabajek v roce 2013 oproti předchozímu roku rostl o 6 %. Celkový počet registrací dosáhl sumy 56 427 vozů a již podruhé za poslední tři roky opanovala tamní prodeje Octavia, která sesbírala celkově 3 170 prodejních čárek. Nejúspěšnější šampion vzbudil o 11 procent vyšší zájem než v roce 2012 a z koláče trhu ukousl 5,6 procenta. Na trůnu Octavia vystřídala Opela Astru, který nejvíce utrpěl ukončením prodejů stařičkého, ale úspěšného modelu Classic stavícího na základech předchozí generace Astry z roku 1998. Pro německou květinku si loni přišlo v Maďarsku dokonce o rekordních 51 % méně zákazníků (2 225 registrací) a Opel tak byl rád, že skončil druhý s tržním podílem 3,9 procenta.
Třetí příčka patří Focusu, jenž se v podstatě udržel na svém a žádné výkyvy neregistroval. Prodalo se ho v konečné sumarizaci 2 147 kusů, tedy o pouhých 78 méně než Astry, čemuž odpovídá podíl 3,8 procenta a růst prodejů o 3 procenta. Pro následující rok se očekávají větší změny pořadí, neboť na „bednu“ s největší pravděpodobností zamíří stále populárnější rumunská Dacia. Cestou, kterou za rok 2013 urazila v Maďarsku, perfektně navázala na úspěchy na ostatních trzích. Registrace Dusteru rostly meziročně o 29 % a dosáhly počtu 1 876 vozů. Pokud tedy bude tento trend nadále pokračovat, Opel s Fordem nemůžou zůstat v klidu.
Vůbec špatně si při konečné sumarizaci vlastně nevedlo ani Suzuki SX4, které poskočilo z desátého místa v roce 2012 na pátou pozici. Jeho odbyt vzrostl téměř o polovinu a za úspěchem údajně stál velký zájem o novou generaci S-Cross. V celkovém pořadí značek nemuselo Russelsheimskou automobilku s bleskem ve znaku mrzet neúspěch Astry, protože podobným tempem jako u SX4 rostly prodeje Corsy. Ta přeskočila dokonce z 19. příčky na šestou, když si polepšila o 50 procent a zaregistrovalo ji celkem 1 133 zákazníků.
10 nejprodávanějších modelů aut v Maďarsku, rok 2013
1. Škoda Octavia - 3 170
2. Opel Astra - 2 225
3. Ford Focus - 2 147
4. Dacia Duster - 1 876
5. Suzuki SX4 - 1 650
6. Opel Corsa - 1 133
7. Ford Fiesta - 1 107
8. Suzuki Swift - 1 598
9. VW Golf - 1 438
10. Nissan Qashqai - 1 001
V úvodu textu jsem naznačil, že Škoda sice opanovala Maďarsko Octavií, ale celkově to na radovánky celé značky nestačilo. V tržním podílu 10,6 % ji totiž přeskočil o tři desetinky Opel, který zaregistroval 6 150 nových vozů (o 192 kusů více). Těžko říct, zda se náhodou nejedná o švindlířské reexporty, ale budeme předpokládat, že to nemusí mít k pravdě vzhledem k velikosti tamního trhu tak daleko. Třetí Ford dosáhl tržního podílu 9,8 % a na paty mu v roce 2013 šlapal Volkswagen s 9,2 %. Suzuki dosáhlo 7 %, Toyota 5,3 % a do „pětiprocentní skupiny“ se vešla i expandující Dacia a její správce Renault. První desítku zakončuje Peugeot s tržním podílem 3,6 %.
Nejprodávanější značky aut v Maďarsku, rok 2013
1. Opel - 6 150
2. Škoda - 5 958
3. Ford - 5 539
4. Volkswagen - 5 178
5. Suzuki - 3 941
6. Toyota - 3 016
7. Dacia - 2 993
8. Renault - 2 838
9. Nissan - 2 422
10. Peugeot - 2 038




































Nová Octavia našla zalíbení i na maďarském trhu, škoda, že nevíme, jaké motorizace letí nejvíce tam
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraEvropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
13.10.2025Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese 13.10.2025
- Schrötterův odchod z WRP Ducati 13.10.2025
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie 13.10.2025
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro 13.10.2025
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejnovější články
Kolaps elektrických plánů GM si vybírá krutou daň. Firma kvůli nezájmu odepsala 33 miliard, varuje před dalšími ztrátami
před 2 hodinamiNěmci obnoví dotace na elektrická auta. Tentokrát tak, že si je vychytralí budou moci „koupit” úplně zadarmo
včeraNejnovější VW nevypadá jako nic, co už od Němců známe, přesto je má vrátit na prodejní trůn
včeraDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
včeraNové řešení nabíjení elektromobilů v Austrálii vypadá jako žert, je to ale smutná skutečnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva