Prodeje aut v Německu, únor 2013: propad o 10,5 %, Škoda drží sedmé místo

Ani naši sousedé již nejsou baštou neochvějného úspěchu. Druhý letošní měsíc se prodalo „jen” 200 663 nových vozů, o 10,5 % méně než loni.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Prodeje aut v Německu, únor 2013: propad o 10,5 %, Škoda drží sedmé místo

11.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Prodeje aut v Německu, únor 2013: propad o 10,5 %, Škoda drží sedmé místo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ani naši sousedé již nejsou baštou neochvějného úspěchu. Druhý letošní měsíc se prodalo „jen” 200 663 nových vozů, o 10,5 % méně než loni.

Po celý loňský rok jsme na evropských trzích evidovali prakticky jen jeden směr - ten, který táhnul prodeje dolů až na historické minimum. Po lednových výsledcích se zdá, že letošek nezamíří jiným směrem, což předpovídají i ekonomové. Podle nich by možné oživení mělo přijít až někdy v závěru roku, projevit by se ale nemělo okamžitě. Automobilky tak evidentně na Starém kontinentu čekají krušné časy.

Tento fakt byl patrný již z reportu o únorových prodejích v České republice. Nyní se k tomuto propadu přidává Německo, kde se během letošního druhého měsíce prodalo 200 663 nových vozů, tedy o 10,5 procenta méně než loni ve stejné době. Jedná se samozřejmě o celkové číslo, v některých segmentech totiž bylo ještě hůře. Např. kompaktní automobilky se prodávají o 24 % méně než loni, velké sedany o 21,3 % a střední třída poklesla o 12,2 %.

Na druhou stranu je však patrný vzestup zejména v segmentu A (malá auta), který narostl o dvacet procent. Snad ještě zajímavější je vzestup na poli ultraluxusním. Nárůst o třináct procent poznala většina významných značek - Aston Martin tak v únoru prodal v Německu 19 nových vozů, Bentley 23, na západ od našich hranic už poněkud zlidovělé Porsche dokonce 1 364.

Tento trend se ostatně odráží i v pořadí první desítky. Té sice nadále neochvějně kraluje Volkswagen s bezmála 43 tisíci prodeji, loni ale ve stejnou dobu překonal 50tisícovou hranici. Okolo 20 procent pak obvykle ztrácely i další masové značky jako Opel nebo Ford, naopak blíže svých loňských pozic se drželo BMW nebo Audi. Druhý Mercedes se ale oproti loňským výsledkům musel spokojit s výrazným poklesem - pozici sice udržel, 17 581 prodaných aut místo 19 423 ale značí, že rostoucí Audi na místě třetím už je na dostřel.

Pochopitelně ani mezi běžnými značkami neztrácely všechny. Neplatí to tedy o škodovce, která sice zůstala na sedmém místě jako loni, prodala ale o 1 147 aut méně a s 10 318 zářezy v tabulce „odbyt” překonala jako poslední desetitisícovou hranici. Osmé Hyundai i devátý Renault už se ale po stovkách škrábaly výše a zaujmou i výsledky na desátém a jedenáctém místě - tam najdeme Seat a Toyotu. Obě značky se chlubí výrazným zlepšením oproti loňskému roku (nárůst o 19,4 % a 14,3 %), za které mohou nové modely jako Leon nebo Auris. Výrazný propad je naopak patrný u úzkoprofilových Alfy Romeo (-69,7 %) nebo Lancie (-60,8 %), které prostě nemají co prodávat.

Pokles ale také eviduje Peugeot (-40,6 %), jehož hatchback 208 není alespoň v Německu takovým trhákem, jak se původně mohlo zdát - mezi 35 nejprodávanějšími modely vůbec nefiguruje. Klesající prodeje modelů Swift a SX4 pak způsobily také 33,4procentní pád u Suzuki. Jestli Japoncům pomůže zbrusu nová generace SX4 je těžké předpovídat, zbytek roku nám ale i na tuto otázku jistě odpoví.

Pokud přijde řeč na samotné modely, je v níže uvedeném seznamu jasně patrné, že koncern Volkswagen hraje prim. Duo Golf/Jetta, Passat, Polo a Tiguan totiž obsadily hned čtyři příčky z prvních pěti. Zapomenout pak nemůžeme ani na domácí automobilku, která si zmiňovanou sedmou příčku udržela i díky přetrvávající oblibě modelu Octavia, jež figuruje na 16. místě a prodalo se jej přes 3 300 kusů. Solidní pozici má také Hyundai i30, které se propracovalo do nejlepší dvacítky, táhne německý odbyt automobilky a našlo dvakrát více zákazníků než Toyota Auris. Ostatně, je to prodejně daleko nejúspěšnější „zcela neněmecký” (to se o Octavii říci nedá...) kompakt u našich západních sousedů.

Zajímavostí ale v přiložených tabulkách jistě najdete vícero, projděte si je...


Prodeje aut v Německu, únor 2013: propad o 10,5 %, Škoda drží sedmé místo - 1 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 04Prodeje aut v Německu, únor 2013: propad o 10,5 %, Škoda drží sedmé místo - 2 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 05Prodeje aut v Německu, únor 2013: propad o 10,5 %, Škoda drží sedmé místo - 3 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 06Prodeje aut v Německu, únor 2013: propad o 10,5 %, Škoda drží sedmé místo - 4 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 07Prodeje aut v Německu, únor 2013: propad o 10,5 %, Škoda drží sedmé místo - 5 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 08Prodeje aut v Německu, únor 2013: propad o 10,5 %, Škoda drží sedmé místo - 6 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 10Prodeje aut v Německu, únor 2013: propad o 10,5 %, Škoda drží sedmé místo - 7 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 11Prodeje aut v Německu, únor 2013: propad o 10,5 %, Škoda drží sedmé místo - 8 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 12Prodeje aut v Německu, únor 2013: propad o 10,5 %, Škoda drží sedmé místo - 9 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 13Prodeje aut v Německu, únor 2013: propad o 10,5 %, Škoda drží sedmé místo - 10 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 17Prodeje aut v Německu, únor 2013: propad o 10,5 %, Škoda drží sedmé místo - 11 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 18Prodeje aut v Německu, únor 2013: propad o 10,5 %, Škoda drží sedmé místo - 12 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 20Prodeje aut v Německu, únor 2013: propad o 10,5 %, Škoda drží sedmé místo - 13 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 26Prodeje aut v Německu, únor 2013: propad o 10,5 %, Škoda drží sedmé místo - 14 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 29
Volkswagen Golf VII je společným vrcholem českých i německých únorových prodejů. Stejně tak ale obě země evidují další propady

Nejprodávanější značky na německém trhu v únoru 2013

1. Volkswagen - 42 875
2. Mercedes-Benz - 17 581
3. Audi - 16 926
4. BMW - 15 339
5. Opel - 13 536
6. Ford - 12 637
7. Škoda - 10 318
8. Renault - 7 820
9. Hyundai - 7 776
10. Toyota - 5 710
11. Seat - 5 151
12. Fiat - 4 758
13. Nissan - 4 050
14. Kia - 3 850
15. Mazda - 3 836
16. Citroën - 3 779
17. Peugeot - 3 124
18. Dacia - 2 920
19. Mini - 2 642
20. Smart - 2 350
21. Honda - 1 927
22. Chevrolet - 1 892
23. Volvo - 1 878
24. Suzuki - 1 513
25. Porsche - 1 364
26. Mitsubishi - 1 266
27. Land Rover - 1 027
28. Subaru - 650
29. Jeep - 511
30. Jaguar - 286
31. Alfa Romeo - 202
32. Lancia - 118
33. Daihatsu - 108
34. Lexus - 100
35. Lada - 71
36. GM USA - 50
37. Ferrari - 45
38. SsangYong - 45
39. Iveco - 42
40. Infiniti - 40
41. Bentley - 23
42. Aston Martin - 19
43. Alpina - 17
44. Maserati - 8
45. Morgan - 8
46. Lamborghini - 6
47. Lotus - 4
48. Rolls-Royce - 4
49. MG - 2
50. Wiesmann - 2

Nejprodávanější modely na německém trhu v únoru 2013

1. VW Golf/Jetta - 14 943
2. VW Passat - 5 402
3. BMW řady 3 - 4 810
4. VW Polo - 4 564
5. VW Tiguan - 4 278
6. Opel Astra - 4 034
7. Audi A4 - 3 774
8. Mercedes-Benz třídy A - 3 751
9. Ford Focus - 3 672
10. BMW řady 5 - 3 652
11. Mercedes-Benz třídy C - 3 547
12. Opel Corsa - 3 545
13. Audi A3 - 3 427
14. VW Touran - 3 347
15. BMW řady 1 - 3 334
16. Škoda Octavia - 3 328
17. Mercedes-Benz třídy B - 3 287
18. Audi A6 - 2 906
19. Hyundai i30 - 2 848
20. Škoda Fabia - 2 599
21. Ford Fiesta - 2 485
22. VW up! - 2 412
23. Smart ForTwo - 2 350
24. Renault Twingo - 2 303
25. Audi A1 - 1 987
26. Renault Clio - 1 930
27. Fiat 500 - 1 913
28. Nissan Qashqai - 1 913
29. Seat Ibiza - 1 811
30. Mini hatchback - 1 772
31. Ford C-Max - 1 699
32. Hyundai ix35 - 1 598
33. Audi Q5 - 1 440
34. Renault Mégane - 1 431
35. Toyota Auris - 1 431

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.