Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje elektrických Renaultů dále klesají, letos meziročně o celou třetinu
24.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Za prvních pět měsíců prodal Renault o 30 % méně elektromobilů než loni. Dobíjecí stanice přitom nemizí. Plán prodat 50 tisíc Zoe ročně vypadá nereálně.
Renaultu se na poli elektromobilů příliš nedaří, a to už delší dobu. Loni se mělo prodat 50 tisíc elektrických Zoe, nakonec však majitele našlo jen necelých 11 tisíc kusů. V lednu tohoto roku automobilka zcela zastavila výrobu modelu Fluence Z.E., ani ne po třech letech. Důvod byl jediný - prostě o něj nebyl dostatečný zájem. Automobilka nyní už jen doprodává zbylé kusy.
Zda podobný osud stihne i ostatní vozy, není známo, ale postupně k tomu směřují - jak v rámci Evropy, tak i mimo ni se zájem o elektromobily značky Renault zmenšuje, aniž by se stačil vyšvihnout na jakkoli významná čísla. Letos v dubnu si v Evropě pořídilo elektrický Renault, ať už Twizy, Kangoo, Zoe nebo Fluence, jen 1 152 lidí, tedy o 32 % méně, než v dubnu 2013, kdy se prodalo 1 700 takovýchto aut. Květen v tomto trendu pokračuje, i když ne tak prudce - 1 409 prodaných aut oproti 1 742 v loňském květnu znamená 19% pokles. Oproti letošnímu dubnu však byl květen lepší.
Největší podíl na prodejích má pochopitelně model Zoe, letos v dubnu se ho prodalo 623 kusů (oproti 846 loni) a v květnu 765 kusů (oproti loňským 928). Právě s ním automobilka loni v září předvedla novou pomůcku prodeje, a sice hodinu nabíjení denně zdarma ke všem svým elektromobilům. Tři vozy jely z Paříže do přímořského La Rochelle. To je 477 km a Zoe po cestě musely pro dobíjení stavět třikrát. Automobilka tak ukázala, že dojezd jejích elektromobilů je dost mizerný.
I tak ale nová nabídka znamenala 900 nových dobíjecích míst po celé Francii. Přesto jsme se nedávno od Beatrice Foucher, šéfky elektromobilů u Renaultu, dozvěděli, že za neúspěchem elektromobilů této značky stojí nedostatek dobíjecích stanic. Naopak BMW, které je se svým i3 docela úspěšné, říká, že veřejné dobíjecí stanice nejsou tak nutné.
Ze zmíněných 765 prodaných Zoe v letošním květnu zůstalo nejvíce ve Francii, a sice 472 kusů. V tomto měsíci se tam také prodalo 51 BMW i3. Zajímavé je, že 39 z nich bylo vybaveno range extenderem, tedy malým benzínovým generátorem, pro případ, že by vám jen lehce přes 100 km dojezdu nestačilo. Nissanů Leaf se ve Francii v květnu prodalo 111 kusů a Teslu Model S si vybralo 43 lidí.
Nutno dodat, že takovýto pokles zažívají prodeje elektromobilů i přes to, že masivní dotace i nesmyslné směrnice emisí CO2 stále platí a mohutně podporují jejich vznik a prodej. Počet nabíjecích míst navíc neklesá, pomalu se zvyšuje. Vypadá to tedy, že prodat ročně 50 tisíc Zoe byl zcela nereálný cíl. Uvedení na trh v Norsku by mohlo trochu pomoci, ale nejspíš jen o jednotky tisíc, protože tamní trh není tak velký. Norsko elektromobily dotuje asi nejvíce - a taky mu začínají působit problémy.
Pokud by se prodeje elektrických Renaultů měly dostat na podobná čísla jako loni, musely by přidat - už nyní, po prvních pěti měsících, jsou totiž o 33 % ve skluzu. Nepodaří-li se to, uvidíme, s jakým vysvětlením Francouzi přispěchají.












Prodeje elektromobilů Renault meziročně klesají, Zoe se snaží je držet nad vodou
Zdroj: InsideEVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
dnes
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nejnovější články
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
před 2 hodinami
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
před 4 hodinami
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
před 5 hodinami
První sériové auto s údajnými revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
před 7 hodinami
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.20. 20:22 - mattonecz
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 20:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.19. 18:42 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 11.19. 10:17 - řidičBOB
- Motor 1,6 55kw nestartujez za vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
