Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Prodeje elektrických Renaultů dále klesají, letos meziročně o celou třetinu
24.6.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Za prvních pět měsíců prodal Renault o 30 % méně elektromobilů než loni. Dobíjecí stanice přitom nemizí. Plán prodat 50 tisíc Zoe ročně vypadá nereálně.
Renaultu se na poli elektromobilů příliš nedaří, a to už delší dobu. Loni se mělo prodat 50 tisíc elektrických Zoe, nakonec však majitele našlo jen necelých 11 tisíc kusů. V lednu tohoto roku automobilka zcela zastavila výrobu modelu Fluence Z.E., ani ne po třech letech. Důvod byl jediný - prostě o něj nebyl dostatečný zájem. Automobilka nyní už jen doprodává zbylé kusy.
Zda podobný osud stihne i ostatní vozy, není známo, ale postupně k tomu směřují - jak v rámci Evropy, tak i mimo ni se zájem o elektromobily značky Renault zmenšuje, aniž by se stačil vyšvihnout na jakkoli významná čísla. Letos v dubnu si v Evropě pořídilo elektrický Renault, ať už Twizy, Kangoo, Zoe nebo Fluence, jen 1 152 lidí, tedy o 32 % méně, než v dubnu 2013, kdy se prodalo 1 700 takovýchto aut. Květen v tomto trendu pokračuje, i když ne tak prudce - 1 409 prodaných aut oproti 1 742 v loňském květnu znamená 19% pokles. Oproti letošnímu dubnu však byl květen lepší.
Největší podíl na prodejích má pochopitelně model Zoe, letos v dubnu se ho prodalo 623 kusů (oproti 846 loni) a v květnu 765 kusů (oproti loňským 928). Právě s ním automobilka loni v září předvedla novou pomůcku prodeje, a sice hodinu nabíjení denně zdarma ke všem svým elektromobilům. Tři vozy jely z Paříže do přímořského La Rochelle. To je 477 km a Zoe po cestě musely pro dobíjení stavět třikrát. Automobilka tak ukázala, že dojezd jejích elektromobilů je dost mizerný.
I tak ale nová nabídka znamenala 900 nových dobíjecích míst po celé Francii. Přesto jsme se nedávno od Beatrice Foucher, šéfky elektromobilů u Renaultu, dozvěděli, že za neúspěchem elektromobilů této značky stojí nedostatek dobíjecích stanic. Naopak BMW, které je se svým i3 docela úspěšné, říká, že veřejné dobíjecí stanice nejsou tak nutné.
Ze zmíněných 765 prodaných Zoe v letošním květnu zůstalo nejvíce ve Francii, a sice 472 kusů. V tomto měsíci se tam také prodalo 51 BMW i3. Zajímavé je, že 39 z nich bylo vybaveno range extenderem, tedy malým benzínovým generátorem, pro případ, že by vám jen lehce přes 100 km dojezdu nestačilo. Nissanů Leaf se ve Francii v květnu prodalo 111 kusů a Teslu Model S si vybralo 43 lidí.
Nutno dodat, že takovýto pokles zažívají prodeje elektromobilů i přes to, že masivní dotace i nesmyslné směrnice emisí CO2 stále platí a mohutně podporují jejich vznik a prodej. Počet nabíjecích míst navíc neklesá, pomalu se zvyšuje. Vypadá to tedy, že prodat ročně 50 tisíc Zoe byl zcela nereálný cíl. Uvedení na trh v Norsku by mohlo trochu pomoci, ale nejspíš jen o jednotky tisíc, protože tamní trh není tak velký. Norsko elektromobily dotuje asi nejvíce - a taky mu začínají působit problémy.
Pokud by se prodeje elektrických Renaultů měly dostat na podobná čísla jako loni, musely by přidat - už nyní, po prvních pěti měsících, jsou totiž o 33 % ve skluzu. Nepodaří-li se to, uvidíme, s jakým vysvětlením Francouzi přispěchají.












Prodeje elektromobilů Renault meziročně klesají, Zoe se snaží je držet nad vodou
Zdroj: InsideEVs
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
To to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 2 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 3 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 5 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 6 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, přitom si ho sám spravil s díly za 26 korun
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 08:54 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch