Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Průlom: Porsche s okamžitou platností ukončilo výrobu i prodej všech dieselů
20.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
To, o čem mnozí výrobci aut rádi mluví, Porsche skutečně udělalo. Bez předchozího varování ukončilo život všech svých dieselových modelů.
Neuplyne pomalu ani týden, abychom se nezmínili o osudu dieselových motorů. Není to nic divného, kvůli skandálu Volkswagenu se jejich vnímání zejména v Evropě podstatně změnilo. Navíc již za pouhé dva dny německý federální soud rozhodne, zda některé metropole budou muset zakázat „naftožroutům“ vjezd do center. Nicméně i kdyby verdikt nakonec vyzněl ve prospěch dieselů, rozjetý vlak již nejspíše nikdo nezastaví. A do stanice „Krásná naftová budoucnost” rozhodně nemíří.
I proto se už několik automobilek nechalo slyšet, že diesely v jejich nabídkách nemají dobré vyhlídky a uvažují o konci jejich výroby. Říkat podobné věci bylo hlavně krátce po vypuknutí skandálu Volkswagenu docela „in”, nikdo z těch, kteří to nejhlasitěji křičeli, ale dosud nic takového neudělal. Dnes ale jako blesk z čistého nebe přišla taková zpráva od firmy, od které jsme to úplně nečekali. A neoznámila nic ve stylu „jednou” nebo „možná”, ale „zcela a hned”.
Porsche dnes skutečně oficiálně ukončilo výrobu a prodej všech dieselových aut, které mělo v nabídce. Zní to drasticky, ale zase tak drastické to není - naftové sporťáky nedělá a Cayenne Diesel se do nabídky nové generace zatím nedostal, takže se v tuto chvíli jedná jen o Macan S Diesel a Panameru 4S Diesel. Druhý zmíněný vůz přitom v nabídce dlouho nepobyl, Porsche jej totiž již loni dočasně na nějaký ten pátek vyřadilo z prodeje kvůli nutným revizím a do nabídky jej vrátilo jen na krátký čas.
Problémy s emisemi ostatně totiž trápily naftové modely dále a Porsche zřejmě přestalo bavit je řešit. Značka dale uvádí, že součástí „konzultací s úřady“ byla i možnost „dalšího softwarové aktualizace“. Nakonec však na modifikace nedojde, neboť v případě Macanu zákazníci míří spíše za dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem a v případě Panamery za hybridním provedením.
Je navíc velmi pravděpodobné, že rozhodnutí souvisí i se změnou metodiky měření spotřeby paliva a emisí CO2, která letos pošle do hrobu spoustu motorů. Automobilka má s homologací potíže teď a v létě by se možná staly neřešitelnými. Trápení tak byl učiněn konec a naftovým Porsche zazvonil - zřejmě jednou pro vždy - zvonec.
Rozhodnutí je to beztak odvážné, neboť i když automobilka říká, že z globálního hlediska pro ni nejsou diesely tak podstatné, jedná se o 15 procent všech prodejů. To není málo a v takovém Německu či dalších dieselových baštách půjde jistě o vysoké desítky procent. Němci tak nyní musí napnout své síly, aby zájem zákazníků nasměrovali k hybridům. Nakonec sami mluví o „kulturním posunu”, který klienty firmy vede k větší preferenci elektrifikovaných modelů. Jak moc jsou tato slova obrazem reality a jak moc zbožným přáním, nedokážeme posoudit.
Lze jen dodat, že dieselová historie není u Porsche dlouhá. Vůbec poprvé se totiž „producent sazí“ objevil pod kapotou první generace modelu Cayenne v roce 2002. Ta současná však již byla odhalená pouze s benzinovými agregáty, přičemž diesel měl do nabídky dorazit později. Teď už je jasné, že nedorazí a pokud vaší noční můrou bylo Porsche 911 TDI, čeká vás nejspíše klidnější spaní...















































































































Porsche Panamera 4S Diesel bylo, je a zřejmě navždy zůstane poslední naftovou novinkou automobilky. Zrovna to s naftovým motorem 4,0 V8 ostudu nedělalo...
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nejnovější články
Je smutné, když to musí být Lada, kdo lidem rozumně vysvětluje, proč elektromobily nemají v Evropě perspektivu
před 3 hodinami„Americkej kýbl” otočil hru. Zatímco kupci Ferrari přichází o miliony, tento stroj je nepřipravil ani o korunu
před 5 hodinamiNový Nissan Leaf je v běžných verzích ošizený tak moc, že oficiální fotky ukazují v podstatě úplně jiné auto
včeraSpása pro staromilce. Další automobilka vrací do výroby 20 let nevyráběné auto, tedy alespoň tak, jak se pořád dá
včeraMercedes nepochopil nic. Osmiválec C63 nevrátí, elektrický sporťák s umělým zvukem motoru V8 vám ale nadělí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva