Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První majitel najel 570 tisíc km autem s benzinovou V8, ztratilo tak 97 procent své ceny
22.10.2021 | Petr Miler
Sám nájezd není až tak ohromující, vídáme v prodeji i více jetá auta, téměř bez výjimky se ale jedná o diesely nebo úsporné benziny. Více jak čtyřlitrová V8 v této roli je rarita, zvlášť v rukou prvního majitele.
O autech s extrémně vysokými nájezdy se zmiňujeme pravidelně. Měli jsme tu vůz, který najel přes půl milionu km za dva roky, měli jsme tu stroje skoro s 1 milionem najetých km, měli jsme tu i exempláře, které se podívaly i za tuto hranici. Mohli bychom s tímto výčtem pokračovat ještě chvíli a narazili bychom na auta různých tříd a smyslů existence, všechna by ale spojovalo jedno - dieselový motor pod kapotou.
Je to logické, však si vezměte, že byste s dieselem dlouhodobě jezdili jen o 2 litry na 100 km úsporněji než s benzinovým motorem. V tu chvíli se při nájezdu 1 milionu km bavíme o 20 000 litrech propáleného paliva navíc, a to i při dnes konzervativní ceně 35 Kč za litr dělá 700 tisíc korun. Za to si můžete koupit celé další auto, jde o velké peníze i pro slušně situovaného člověka. A to je třeba dodat, že reálný rozdíl ve spotřebě může být i mnohem vyšší. Proto jsme také viděli přestavbu Bentley Continental na verzi TDI - pro velké nájezdy diesel prostě dává ekonomicky smysl.
Nechceme říci, že neexistují benzinová auta s vysokým nájezdem, však jsme tu měli třeba i „milionářský” Maybach nebo skoro stejně ojeté Porsche 911 Turbo. To jsou ale výjimečné automobily, ke kterým se diesel koupit nedá a obvykle si je jako nové pořizují lidé, které ani těch 600 tisíc Kč nebo i více peněz prostě netrápí. Dnes tu ovšem máme vůz, který se s dieselem koupit dá a také s ním snad i většinou prodáván byl a je. První majitel, v jehož rukou zůstal dodnes, s ním za 16 let najel 570 tisíc km. Neohromilo? Už fakt, že si první majitel nechal vůz tak dlouho, je krajně neobvyklý, a to ještě musíme specifikovat motor - 4,2 V8.
Skoro nás nenapadá adekvátní titul, který by si takový člověk zasloužil. Rytíř osmiválcového řádu? Něco takového by to chtělo, protože nutně musí jít o charakter, který prostě chce i pro tak obrovský nájezd veškeré přednosti motoru V8 a neváhal jim obětovat snadno přes milion korun oproti tomu, kdyby stejné kilometry urazil s motorem 3,0 TDI.
Oním autem totiž není nic menšího než Audi A8, na jednu stranu nepochybně schopný polykač kilometrů, na tu druhou ale vůz, který si obvykle na statisíce najetých km první majitelé nepořizují, rozhodně ne na víc jak půl milionu. A když už mají ujet alespoň 200 nebo 300 tisíc km, volí motor TDI. Ale benzinovou V8? S pohonem 4x4? Takové auto pod 15 litrů na 100 km nepojede snad nikdy, přitom 3,0 TDI umí jezdit klidně i pod 10. Osmiválcová verze je ale pochopitelně noblesnější vůz a majitel ji dal i přes podobně nesrovnatelně vyšší spotřebu přednost. Skoro máme nutkání zajet mu dát alespoň nějakou medaili, však jen na palivu jej těch 570 tisíc km muselo miliony, vzhledem k zemi původu (Nizozemsko) a tamním cenám paliv snadno přes 3 miliony Kč. Jen za benzin.
Své auto až nyní prodává, prý plně funkční a na pohled vypadá opravdu zachovale. Navíc měl celou dobu péči autorizovaného servisu, ve 469 tisících km byly třeba vyměněny rozvody. Pochopitelně netušíme, jakou před sebou má perspektivu, proto vám jej neukazujeme, pokud byste ale po tomto zasloužilém stroji zatoužili, pak může být váš za 3 673 euro bez daně, tedy asi 94 tisíc Kč. To jsou směšné peníze na A8 této generace po prvním majiteli v hodně vysoké (prodávající dokonce říká plné, ale to je takové falešné zaklínadlo) výbavě. A také slušná ukázka toho, co znamená „vyžrat si” pokles hodnoty až do mrtě. Tento vůz musel stát jako nový přes 3 miliony Kč, z původní ceny tedy dnes zbylo něco kolem 3 procent.















Majitel tohoto auta musí být milovník osmiválců do sebezničení, pokud si s ním pořídil i auto na ujetí více jak 570 tisíc km. Na své stáří vypadá velmi dobře, cena je podobně nízká. Foto: Auto Exact, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nejnovější články
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
včera
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
