Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault ukázal levnou vrcholnou verzi SUV, které vypadá jako Captur, ale je to Kaptur
14.10.2021 | Petr Prokopec
Někteří si myslí, že jde jen o drobný rozdíl v názvu pro jiné trhy, nepatrná odlišnost ale způsobuje velké faktické i cenové rozdíly, které jsou teď ještě větší. Nové provedení Intens slibuje spoustu muziky za dobré peníze.
Renault Captur je už dávno běžnou součástí provozu na našich silnicích, od roku 2013 se jej jen na evropských trzích prodalo přes 1,5 milionu exemplářů. Současně existuje varianta pro ruský trh, jež dorazila až tři roky po originálu a na první pohled vypadá, že kromě lehce pozměněného názvu jde o stejný vůz. Jenže realitou je pravý opak.
Evropský Captur je postaven na platformě B, se kterou se vázal pouze pohon předních kol. Na ruském trhu však Renault hodlal nabízet rovněž čtyřkolku, čímž Francouzi riskovali zvýšení ceny na úroveň, jaká by pro většinu publika byla nedosažitelná. Proto se Kaptur nakonec dočkal architektury B0, jejíž kořeny se táhnou k roku 2002. Jde tedy o dávno splacenou techniku, která náklady snížily na minimum. Nicméně i ty se nakonec pro značku staly problémem.
Je třeba připomenout, že nadcházející elektrická éra vyžaduje mnohamiliardové investice a když se k nim automobilky musí uchylovat po koronavirových těžkostech, škrty na všech frontách jsou nevyhnutelné. Automobilky tak přes palubu hází jak lidi, tak i pohonné jednotky či platformy, které nejsou modulární. A jelikož se stále starší architekturou B0 je spojeno stále méně aut, došlo loni na facelift a její vypadnutí ze hry. Místo toho tedy Kaptur nově disponuje stejnou platformou, jaká podepírá i model Arkana. Zajímavé je, že formálně jde nadále o architekturu zvanou B0, fakticky jde ale o novější techniku, která má dle Renaultu je 55 procent komponentů nových.
Kaptur je tak nabízen i s novým vrcholným motorem, tedy přeplňovanou jedna-trojkou produkující 150 koní. Atmosférická jedna-šestka se 114 koňmi nicméně zůstala zachována. Nový čtyřválec je spojen výlučně se zmiňovaným pohonem všech kol, stejně jako s modernizovanou automatickou převodovkou CVT. V případě atmosférického motoru naopak zůstává pro změnu jedinou volbou manuální předokolka.
Právě tyto dvě varianty byly dnes odhaleny v provedení Intense, které chce už tak atraktivní nabídku vozu ještě dále zatraktivnit. Je to jakýsi vrcholný akční model, který ke standardu v nejvyšším provedení Style zahrnujícím všechny myslitelné nezbytnosti včetně automatické klimatizace, audiosystému Bose nebo předních i zadních parkovacích senzorů, přidává i výrazný oranžový lak Atakama, 17" kola z lehkých slitin a černé kryty vnějších zpětných zrcátek. Uvnitř pak najdeme znovu oranžové obšití polokoženého čalounění sedadel a prvky na výdechách ventilace či karbonové obložení.
Jde nepochybně o „víc auta” než nabízí „český” Captur, přesto půjde o lákavější nabídku. Ceny verze Intense zatím nebyly upřesněny, budou ale podobné výchozímu Stylu, který je dnes k mání od 1 470 000 rublů, tedy asi 450 tisíc Kč, v provedení s motorem 1,6 a od 1 660 000 rublů, tedy asi 509 tisíc Kč, v provedení s motorem 1,3 turbo a 4x4. Uvážíme-li, co všechno za tyhle peníze dostanete, je to pozoruhodně málo.
Kaptur jako takový s atmosférickou jedna-šestkou o výkonu 114 koní a pohonem předních kol začíná na 1 220 000 RUB, v přepočtu na 374 tisících Kč. Dodáme-li, že v ČR Captur začíná na 440 tisících Kč s 90koňovým tříválcem bez výbavy a končí až na 765 tisících Kč za někdy 160koňovou a někdy jen 91koňovou (protože baterie nevydrží navěky) hybridní verzi, můžeme Rusům jejich „Káčko” jen závidět.









Loni modernizovaný Renault Kaptur se nově dočkal verze Intense, která nabídne maximum stylu i výbavy za ceny okolo 500 tisíc Kč. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
před 10 hodinamiNadšenec si koupil elektromobil od začínající automobilky a poznává, co to je. Z její „skvělé péče” má dnes noční můry
včeraKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva