Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Richard Hammond ukázal své nové auto pro denní ježdění, bez nadsázky brutální 717koňové monstrum
27.5.2022 | Petr Prokopec
Od automobilového nadšence této úrovně byste tak nějak čekali něco „nepatřičného”, přesto nejmenší z trojice populárních britských moderátorů překvapuje, kam až zašel. A stejně tak překvapí, že ač je milovníkem muscle cars, jeho první zmínka o tomto je poněkud unylá.
Už nějakou tu dobu se nemohu zbavit dojmu, že je trio Clarkson, Hammond a May je poněkud za zenitem. Nechápejte mě špatně, výsledky jejich práce pořád považuji za profesionální a špičkové, jenže kde dříve sršela energie na všechny strany, tam dnes není nic. Jasně se to ukázalo v rámci čtvrté série The Grand Tour, kterou prozatím tvoří čtyři speciály Seamen, A Massive Hunt, Lochdown a Carnage A Trois. Ani k jednomu se totiž nehodlám vracet, na rozdíl od mnoha speciálů Top Gearu, které bych si mohl pouštět pomalu dennodenně.
Že tato trojice možná má to nejlepší za sebou, naznačuje i její projekt Drive Tribe. Ten sice jako sociální síť zkrachoval, ve formě videokanálu na Youtube však žije dál. Největší prostor na něm dostává Hammond, který se aktuálně pochlubil novým vozem, který v rámci dlouhodobé zápůjčky od výrobce používá na denní dojíždění do práce. A jak už jistě tušíte, o nic obyčejného nejde. Hammont totiž osedlal Dodge Charger Hellcat Widebody, tedy muscle car s 717 koňmi výkonu a 880 Nm točivého momentu.
Za těmito čísly stojí 6,2litrový osmiválec, jehož řev si Richard užívá, stejně jako kvílení kompresoru. Nicméně místo aby nám předvedl jeho dynamiku a ukázal, jak snadno je možné projíždět zatáčky bokem, hovoří o velikosti vozu, se kterým má problém vyjet z dvorku a projet skrze úzkou bránu. V tom se dle Hammonda Charger výrazně liší od takového Lamborghini Aventador, které je sice ještě širší, ovšem obklopí vás natolik, že nepůsobí hrůzostrašně alespoň na řidiče.
Jde samozřejmě o dobrý a věcný postřeh, nicméně Hammond a spol. svými předchozími aktivitami nastavili laťku tak vysoko, že od nich nyní očekáváme více. Zvláště pak od Richarda jakožto milovníka amerických aut by větší nadšení bylo logicky na místě. S tím se ovšem vytasil jeho kolega Mike Fernie, který Charger představil na témže kanále o pár dnů dříve. Jeho příspěvek je totiž daleko živelnější. Tedy v podstatě přesně takový, jaký by byl Hammondův před pár lety.
Jde pochopitelně jen o náš názor, přičemž se rozhodně nebudeme zlobit, pokud celou věc uvidíte jinak. Richarda tedy dále již pitvat nebudeme, místo toho v rychlosti zmíníme několik skutečností o samotném voze. Verze Widebody disponuje blatníky rozšířenými o 89 milimetrů, díky čemuž mohl Dodge použít 20palcová kola s pneumatikami o rozměru 305/35. Počítat je možné také se šestipístkovými brzdami Brembo či adaptivními tlumiči Bilstein.
S již zmíněným výkonem přitom Hellcat pokoří stovku za 3,6 sekundy a čtvrtmíli za 10,96 sekundy. Mimo to se rozjede až na 315 km/h, díky čemuž jej Dodge tituluje jako nejrychlejší masově vyráběný sedan na světě. Podstatné je přitom spojení „masově vyráběný“, neboť rychlejších aut existuje hned několik. Třeba Bentley Flying Spur s 550 koňmi zvládá 318 km/h, s motorem W12 pak dokonce 333 km/h. Ovšem za masovku jej lze brát jen stěží.


Richard Hammond nově denně jezdí Dodgem Charger Hellcat Widebody, tedy skutečným muscle carem se 717 koňmi a rozšířenou karoserií. „Brutální” je v jeho případě snad i slabé slovo. Foto: Dodge
Zdroj: DriveTribe@YouTube
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Filip Salač 2026 za American Racing včera 22:13
- Pátku vévodil Alex Marquez, 17. Bulega včera 17:03
- Filip Salač musí do Q1 včera 15:49
- V Algarve začal nejrychleji Alex Marquez, 14. Bulega včera 12:33
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? 6.11.2025
Nejnovější články
Ef-jednička, ve které Ayrton Senna vybojoval asi nejtěžší vítězství své kariéry, je na prodej. Cena poletí do stratosféry
před 8 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 9 hodinami
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 11 hodinami
Šéf ChatGPT po sedmi letech čekání zrušil svou objednávku Tesly Roadster, Elon Musk mu to vrátil i s úroky
včera
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
