Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů

Absolutní unikát, jaký mohl vzniknout jen z popudu někoho, kdo znamená hodně i pro velkou automobilku a peníze nutně přehazuje vidlemi, je tento vůz. I tak vám možná přijde jako kýč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů

26.1.2021 | Petr Prokopec

Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů

/

Foto: Autoleitner, publikováno se souhlasem

Absolutní unikát, jaký mohl vzniknout jen z popudu někoho, kdo znamená hodně i pro velkou automobilku a peníze nutně přehazuje vidlemi, je tento vůz. I tak vám možná přijde jako kýč.

Starší auta stále více lidí považuje za lepší než ta moderní, z řady důvodů. Nicméně stačí na chvíli usednout do jejich kabiny a nostalgie vás rázem přejde. Ani ne tak proto, že s nimi budete pomalejší, to nakonec nemusí být až tak markantní. Důvodem bude spíše skutečnost, že interiér, který kdysi mohl představovat nastavenou laťku luxusu, se nemůže vyrovnat ani mnohým obyčejnějším vozům pozdějšího data zrodu. Co ale spojit obojí dohromady?

Takto nejspíše uvažoval i jeden z bohatých arabských šejků, který si pořídil Mercedes-Benz 600 Pullman. Nikoliv však současné provedení, nýbrž slavného předchůdce z roku 1975. Ten před více než 40 let představoval naprostý automobilový vrchol, kterému neodolala nejen řada celebrit, ale i státníků. A nepohrdl jím ani Pablo Escobar. To nebylo nikterak překvapivé, neboť na 6,24 metrech délky a 3,9 metrovém rozvoru se nacházely veškeré komfortní, luxusní a technologické prvky, které byly tehdy k mání.

Nicméně jak jsme již zmínili, co obstálo v 70. letech, v rámci nového milénia těžko uspokojí. Když tedy onen šejk vůz koupil, rozhodl se, že ho nechá přebudovat. Konverzí pověřil přímo automobilku Mercedes-Benz, která mu jako významnému zákazníkovi neřekla ne a dokonce do hry zapojila vývojové oddělení. Cílem bylo spárovat moderní prvky s původním designem, aniž by byl celkový obraz vozu jakkoliv narušen. I proto se úpravy neskutečně protáhly - stavba trvala od roku 2007 do roku 2014.

Taková časová náročnost si logicky vyžádala nemalou investici, na konverzi proto padly rovné 3 miliony Eur (cca 78 milionů Kč). To je suma, za kterou by samozřejmě bylo možné pořídit i moderní Pullman, navíc rovnou s pancířem a ještě v několika exemplářích. Na druhou stranu by se ale majitel nemohl pyšnit naprostým světovým unikátem, o což tu nejspíše šlo především. Nedá se totiž předpokládat, že by arabským šejkům teklo finančně do bot.

Co se tedy odehrálo? Na první pohled se může zdát, že 6,3litrový osmiválec pod kapotou zůstal zcela nedotčen. Nicméně Mercedes agregát kompletně zrenovoval za použití originálních dílů, stejně jako převodovku. Pohonná jednotka by tedy měla produkovat 250 koní jako před lety. Za volantem byste tak měli být schopni dosáhnout maximálky 200 km/h, počítat je však také třeba se spotřebou 26 l/100 km.

Kromě toho se limuzína pyšní unikátním lakem Perlmutt Weis Metallic, který na první pohled působí bíle. Jakmile však na něj zasvítí sluníčko, je patrný perleťový efekt. V interiéru byly originální prvky definující kabinu, palubní deska, volant, výplně dveří, doplněny novými elektricky ovládanými, vyhřívanými a klimatizovanými sedadly či třeba křišťály Swarovski, jenž byly zapuštěné do stropu lemujícího panoramatickou střechu měnící propustnost světla.

Dále nechybí nový zábavní systém, navigace nebo třeba řada výklopných stolků. Mnohé komponenty byly převzaté přímo z Maybachu, další pak bylo nutné vyvinout a to vše tak, aby auto dále mohlo být považováno jen za vylepšený originál a obstálo při německé veteránské testaci. I proto byla ona konverze tak zdlouhavá. Šejk přitom během ní ztratil trpělivost a vůz nakonec nikdy nepoužil. Místo toho se tak limuzína kombinující léta minulá a současná dostala do Nizozemska, kde je nyní na prodej.

Je nicméně otázkou, jak se budou trousit zájemci, a to nikoliv jen kvůli řádění koronaviru. Je totiž třeba dodat, že vůz je k dispozici za 2 150 000 Eur (cca 56 milionů Kč), což cílovou skupinu značně zeštíhlí. Pozoruhodný stroj je to ale tak či onak, o tom nemůže být debat.


Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 1 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 01Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 2 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 02Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 3 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 03Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 4 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 04Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 5 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 05Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 6 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 06Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 7 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 07Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 8 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 08Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 9 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 09Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 10 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 10Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 11 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 11Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 12 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 12Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 13 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 13Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 14 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 14Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 15 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 15Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 16 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 16Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 17 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 17Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 18 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 18Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 19 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 19Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 20 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 20Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 21 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 21Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 22 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 22Šejk si nechal přímo u automobilky postavit auto jako nikdo jiný, jen za úpravy dal 78 milionů - 23 - Mercedes-Benz 600 Pullman 1975 custom prodej 23
Přímo automobilkou přepracovaný Mercedes-Benz 600 Pullman, doplněný o prvky moderního Maybachu, je k mání. V absolutní rovině není levný, vzhledem k tomu, že jen jeho modernizace stála 78 milionů, je to ale svým způsobem výhodná nabídka. Foto: Autoleitner, publikováno se souhlasem

Zdroj: Auto Leitner přes GT Spirit

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše