Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku
10.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O nové vlajkové lodi Škody na internetu mluví častěji než o Mercedesu GLE nebo Renaultu Kadjar. Z toho jen profituje prodejní oddělení Škody.
Magazínu Autoforum.cz bývá některými vytýkáno, že je prodlouženou rukou PR-oddělení mladoboleslavské automobilky. Je to pochopitelně nesmyl, ke Škodě nezaujímáme nestandardní přístup ani tím, co o ni píšeme, ani jak často o ni píšeme - naše pozornost pořádně ani reflektuje stav, který v českých končinách panuje. Když výrobce z Mladé Boleslavi ovládá třetinu tuzemského trhu, je zřejmé, že jakákoliv zmínka o něm vzbudí větší rozruch než třeba zmínka o novém McLarenu. Přesto mezi články nepanuje poměr jako mezi prodeji - jedna zmínka o McLarenu na desetitisíce Škodě rozhodně nepřipadá.
Proč zde o tom ale hovoříme? Nikoliv proto, abychom již posté a před některými opětovně marně obhájili naši činnost. Důvodem je nová studie globální výzkumné agentury TNS, která aktuálně zjistila, že Škoda je jedničkou v celoevropském měřítku. Samozřejmě nikoliv svými prodeji, řeč je o pozornosti, která jedná ze značek koncernu VW Group náleží ve světě internetu. Příchod nové generace modelu Superb byla totiž veřejností sledována intenzivněji než jakákoli jiná - častěji než třeba odhalení nového SUV Mercedesu.
Za vším prý stojí cílená marketingová kampaň značky, která se v poslední době mnohem častěji zaměřuje právě na internetová média. Všemožná postupná odhalování nemusíme připomínat, komentátorům či redaktorům jsou pak intenzivněji nabízeny testovací jízdy, na jejichž základě by dotyční měli utrousit alespoň nějaké to slůvko. Jelikož navíc třetí generace Škody Superb je více než povedeným vozem se zajímavou výbavou, bývá nakonec těch slůvek více.
Mercedes se tak s novým modelem GLE, který nahrazuje třídu ML, musí spokojit s druhým místem. A to přesto, že toto SUV se objevilo v ukázkách i samotném filmu Jurský svět, který momentálně okupuje pozici třetího komerčně nejúspěšnějšího trháku všech dob. Kromě toho se třícípá hvězda objevila v tabulce nejzmiňovanějších vozů ještě jednou, a sice na páté příčce, kde skončilo GLC (tedy nástupce modelu GLK). Tomu ovšem již k úspěchu Hollywood nenapomáhal.
Mezi dvojici německých modelů se vklínilo francouzské duo, a sice Renault Kadjar a Espace. Oběma vozům přitom napomohla k danému umístění zejména trefná kampaň, kdy v prvním případě došlo na propojení automobilu a aktivního životního stylu. Mladí řidiči kompaktního SUV se totiž kromě řízení věnovali i chůzi po ladě či jízdě na kajaku. Espace pak stejně jako třícípá hvězda zaujal asociací se stříbrným plátnem, v reklamě jej totiž propaguje herec Kevin Spacey.
Zajímavé přitom je, že agentura TNS do svého průzkumu nezahrnula Českou republiku. Místo toho se zaobírala německým, britským, francouzským a španělským trhem. Zde přitom sledovala blogy, fóra a zmínky na sociálních sítích zhruba 3 000 „trend-setterů“, kteří jsou aktivními komentátory a mají silný mediální vliv. Šéf motoristické sekce TNS Remy Pothet pak k výsledku dodal, že tyto kanály by měly spadat do oficiálního marketingu, jak nyní „s úspěchem prokázala Škoda“.
„Automobilky by se nyní měli snažit identifikovat a monitorovat ty nejdůležitější „trend-settery“, aby pochopily, jak velký význam mají zmínky na internetu na jednotlivá rozhodnutí zákazníků o koupi nových vozů,“ dodává Pothet. A nejspíše tak naráží na přímou souvislost mezi oním prvenstvím Škody Superb a rostoucími prodeji české automobilky.
Tito „trend-setteři“ mají podle Potheta stále větší vliv, neboť více než 90 procent všech zákazníků hledá informace týkající se nového vozu právě na internetu. Nezřídka přitom míří do diskuzních fór nebo na blogy, kde očekávají nezávislé komentáře. Pokud tedy značky do PR a marketingu v těchto sférách nezainvestují, riskují, že přijdou o značnou část trhu.
Nejčastěji probírané automobilové novinky roku 2015 na internetu
Průzkum vychází z 13 850 online komentářů v průběhu června 2015
1. Škoda Superb - 8,1 %
2. Mercedes-Benz GLE - 5,9 %
3. Renault Kadjar - 5,8 %
4. Renault Espace - 4,8 %
5. Mercedes-Benz GLC - 4,6 %

















Nová generace Škody Superb je momentálně v evropském měřítku nejzmiňovanějším novým vozem
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
