Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku

O nové vlajkové lodi Škody na internetu mluví častěji než o Mercedesu GLE nebo Renaultu Kadjar. Z toho jen profituje prodejní oddělení Škody.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku

10.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O nové vlajkové lodi Škody na internetu mluví častěji než o Mercedesu GLE nebo Renaultu Kadjar. Z toho jen profituje prodejní oddělení Škody.

Magazínu Autoforum.cz bývá některými vytýkáno, že je prodlouženou rukou PR-oddělení mladoboleslavské automobilky. Je to pochopitelně nesmyl, ke Škodě nezaujímáme nestandardní přístup ani tím, co o ni píšeme, ani jak často o ni píšeme - naše pozornost pořádně ani reflektuje stav, který v českých končinách panuje. Když výrobce z Mladé Boleslavi ovládá třetinu tuzemského trhu, je zřejmé, že jakákoliv zmínka o něm vzbudí větší rozruch než třeba zmínka o novém McLarenu. Přesto mezi články nepanuje poměr jako mezi prodeji - jedna zmínka o McLarenu na desetitisíce Škodě rozhodně nepřipadá.

Proč zde o tom ale hovoříme? Nikoliv proto, abychom již posté a před některými opětovně marně obhájili naši činnost. Důvodem je nová studie globální výzkumné agentury TNS, která aktuálně zjistila, že Škoda je jedničkou v celoevropském měřítku. Samozřejmě nikoliv svými prodeji, řeč je o pozornosti, která jedná ze značek koncernu VW Group náleží ve světě internetu. Příchod nové generace modelu Superb byla totiž veřejností sledována intenzivněji než jakákoli jiná - častěji než třeba odhalení nového SUV Mercedesu.

Za vším prý stojí cílená marketingová kampaň značky, která se v poslední době mnohem častěji zaměřuje právě na internetová média. Všemožná postupná odhalování nemusíme připomínat, komentátorům či redaktorům jsou pak intenzivněji nabízeny testovací jízdy, na jejichž základě by dotyční měli utrousit alespoň nějaké to slůvko. Jelikož navíc třetí generace Škody Superb je více než povedeným vozem se zajímavou výbavou, bývá nakonec těch slůvek více.

Mercedes se tak s novým modelem GLE, který nahrazuje třídu ML, musí spokojit s druhým místem. A to přesto, že toto SUV se objevilo v ukázkách i samotném filmu Jurský svět, který momentálně okupuje pozici třetího komerčně nejúspěšnějšího trháku všech dob. Kromě toho se třícípá hvězda objevila v tabulce nejzmiňovanějších vozů ještě jednou, a sice na páté příčce, kde skončilo GLC (tedy nástupce modelu GLK). Tomu ovšem již k úspěchu Hollywood nenapomáhal.

Mezi dvojici německých modelů se vklínilo francouzské duo, a sice Renault Kadjar a Espace. Oběma vozům přitom napomohla k danému umístění zejména trefná kampaň, kdy v prvním případě došlo na propojení automobilu a aktivního životního stylu. Mladí řidiči kompaktního SUV se totiž kromě řízení věnovali i chůzi po ladě či jízdě na kajaku. Espace pak stejně jako třícípá hvězda zaujal asociací se stříbrným plátnem, v reklamě jej totiž propaguje herec Kevin Spacey.

Zajímavé přitom je, že agentura TNS do svého průzkumu nezahrnula Českou republiku. Místo toho se zaobírala německým, britským, francouzským a španělským trhem. Zde přitom sledovala blogy, fóra a zmínky na sociálních sítích zhruba 3 000 „trend-setterů“, kteří jsou aktivními komentátory a mají silný mediální vliv. Šéf motoristické sekce TNS Remy Pothet pak k výsledku dodal, že tyto kanály by měly spadat do oficiálního marketingu, jak nyní „s úspěchem prokázala Škoda“.

„Automobilky by se nyní měli snažit identifikovat a monitorovat ty nejdůležitější „trend-settery“, aby pochopily, jak velký význam mají zmínky na internetu na jednotlivá rozhodnutí zákazníků o koupi nových vozů,“ dodává Pothet. A nejspíše tak naráží na přímou souvislost mezi oním prvenstvím Škody Superb a rostoucími prodeji české automobilky.

Tito „trend-setteři“ mají podle Potheta stále větší vliv, neboť více než 90 procent všech zákazníků hledá informace týkající se nového vozu právě na internetu. Nezřídka přitom míří do diskuzních fór nebo na blogy, kde očekávají nezávislé komentáře. Pokud tedy značky do PR a marketingu v těchto sférách nezainvestují, riskují, že přijdou o značnou část trhu.

Nejčastěji probírané automobilové novinky roku 2015 na internetu

Průzkum vychází z 13 850 online komentářů v průběhu června 2015

1. Škoda Superb - 8,1 %
2. Mercedes-Benz GLE - 5,9 %
3. Renault Kadjar - 5,8 %
4. Renault Espace - 4,8 %
5. Mercedes-Benz GLC - 4,6 %


Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 1 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 002Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 2 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 003Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 3 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 004Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 4 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 005Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 5 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 007Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 6 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 009Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 7 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 011Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 8 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 014Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 9 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 015Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 10 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 016Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 11 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 017Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 12 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 019Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 13 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 063Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 14 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 064Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 15 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 065Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 16 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 066Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 17 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 067Škoda Superb je nejsledovanější nový vůz na internetu, v evropském měřítku - 18 - Test Skoda Superb 2015 20 TSI 4x4 prvni 085
Nová generace Škody Superb je momentálně v evropském měřítku nejzmiňovanějším novým vozem

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.