Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Studio Bertone Stile nemá ani na výplaty, hledá druhý Volkswagen
17.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové se dostali do finančních potíží, ze kterých jim pomůže pouze silný partner. V Evropě ho asi nenajdou v Evropě, pomůžou Číňané?
Jméno Bertone je nepopiratelnou legendou automobilového designu. S příchodem světové ekonomické krize v roce 2008 se však tato karosárna ocitla v úzkých. Jedinou šancí na záchranu bylo separování výrobního procesu (Carrozzeria Bertone) od stylistického studia (Bertone Stile), což až dosud vycházelo na jedničku. Montážní linky totiž odkoupil Fiat, designové záležitosti si mezi sebe rozebrali po 50 procentech Bertoneho dědicové a italská vláda.
Jenže zatímco Fiat dokázal továrnu plně využít pro výrobu modelů Maserati Ghibli a Quattroporte, designérskému studiu nepomohlo ani rozprodání rodinného stříbra v podobě unikátních konceptů. Nedostatek zakázek a nezájem cílové klientely totiž vedl k nedostatečnému doplňování firemní kasy, díky čemuž nyní studio nemá ani na výplatu zaměstnanců a externistů. A to již po několik měsíců.
Celá situace tak dopadla, jak dopadnout musela. Do schránky dorazila soudní obsílka startující proces, na jehož konci stojí správce konkurzní podstaty. Ten se přitom nebude snažit společnost rozprodat po částech, větší šanci má totiž prodej studia jakožto celku. A to především díky dopadu a reputaci, jíž značka Bertone má. Otázkou ale je, kdo by mohl být novým majitelem.
Designérské studio by nejraději našlo druhý Volkswagen, který by společnost transformoval stejným způsobem jako to německý koncern udělal v případě konkurenčního Italdesignu. Přirozeným partnerem by mohl být Fiat, ale ten již provozuje Style Centre. A jelikož má svých problémů dost, pak nábor nových kapacit nebude tou pravou cestou k záchraně.
Dost možná se tedy dočkáme další čínské expanze, neboť tamní výrobci po svém nevydařeném prvním útoku na evropské trhy hledají zadní vrátka, jak Starý kontinent dobýt. Dá se totiž počítat s tím, že s designem Bertone bychom o takové modely Dongfengu, SAIC, Chery, FAW nebo Geely měli větší zájem.
Bertone Mantide bylo italskou Corvette. Pod kapotou se dokonce nacházel osmiválcový motor GM
Bertone Nuccio vzniklo na počest stého výročí založení značky
Bertone Alfa Romeo Pandion pro změnu oslavoval sté výročí založení značky Alfa Romeo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 4 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva