Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké

Americký Road and Track vzal nová WRX a STi na motorovou brzdu, aby zjistil, co se v nich skrývá. WRX silnějšímu bratru dýchá na záda.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké

27.2.2014 | Marek Bednář | 7 příspěvků

Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Americký Road and Track vzal nová WRX a STi na motorovou brzdu, aby zjistil, co se v nich skrývá. WRX silnějšímu bratru dýchá na záda.

Jak fanoušci značky jistě vědí, nové Subaru WRX má nový dvoulitr FA20, který s turbodmychadlem dává 272 koní a 350 Nm a s manuální převodovkou má tento stroj stovku zvládnout za 5,4 vteřiny. Teoreticky si řekne o 9,8 litru benzínu na 100 km. V případě převodovky CVT s osmi pseudostupni je WRX na stovce o půl sekundy pomaleji a na 100 km má spotřebovat o 1,4 litru více, ale kdo by takovou převodovku ve WRX chtěl.

Naopak špičkové WRX STi zůstalo u plochého čtyřválce o objemu 2,5 litru ze série EJ. Turbo z něj doluje 309 koní a 395 Nm a na stovce budete pod pět vteřin. Na rozdíl od WRX také musíte řadit sami, dostupný je jen šestistupňový manuál. Spotřeba zatím známa není.

Americký Road & Track vzal oba tyto stroje s manuálními převodovkami na motorovou brzdu, aby zjistil, jak to je skutečně s jejich výkonem. Výsledky se do jisté míry daly očekávat. WRX má na kolech 223 koní a 333,5 Nm, WRX STi je podle očekávání s 247 koni výkonnější, točivým momentem na více nafouklý motor ve WRX ztrácí - naměřená hodnota 331 Nm je o 2,5 Nm nižší.

Neděste se výrazně nižších čísel, než uvádíme v oficiálních představení těchto japonských raket - obě mají stálý pohon všech kol, který si z výkonu na klikové hřídeli bere nemalou část a výkon na kolech tedy je vždy nižší.

V rámci testů se také měřila prodleva turbodmychadla, ve které menší motor ve WRX vyhrál, jak je vidno na pátém grafu. Ve zrychlení na stovku však zvítězilo silnější STi s 4,8 vteřinami, WRX to trvalo 5,2 s. Na 160 km/h se STi dostalo za 12,6 s, WRX o 1,1 vteřiny později.

Jak vidno, případné rozhodování mezi WRX a STi nemusí být dvakrát snadné. Zejména uvážíme-li nemalý cenový rozdíl a také fakt, že i WRX může mít šestistupňovou manuální převodovku...


Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 1 - subaru wrx a sti dyno 01Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 2 - subaru wrx a sti dyno 02Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 3 - subaru wrx a sti dyno 03Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 4 - subaru wrx a sti dyno 04Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 5 - subaru wrx a sti dyno 05
První dva grafy ukazují srovnání výkonu a točivého momentu, druhé dva patří samostatně WRX, resp. STi a pátý pochází z měření prodlevy turba na 6. rychlostní stupeň

Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 6 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 01Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 7 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 02Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 8 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 03Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 9 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 04Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 10 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 05Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 11 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 06Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 12 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 07Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 13 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 08Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 14 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 09Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 15 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 10Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 16 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 11Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 17 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 12Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 18 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 13Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 19 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 14Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 20 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 15Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 21 - Subaru WRX 2014 druha oficialni sada 16
Subaru WRX

Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 22 - Subaru WRX STI 2015 oficialni sada 01Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 23 - Subaru WRX STI 2015 oficialni sada 02Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 24 - Subaru WRX STI 2015 oficialni sada 03Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 25 - Subaru WRX STI 2015 oficialni sada 04Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 26 - Subaru WRX STI 2015 oficialni sada 05Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 27 - Subaru WRX STI 2015 oficialni sada 06Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 28 - Subaru WRX STI 2015 oficialni sada 07Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké - 29 - Subaru WRX STI 2015 oficialni sada 08
Subaru WRX STi

Zdroj: Road & Track

Marek Bednář

Diskuze 7 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše