Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla bude dále žít z přerozdělování, Kalifornie ji nadělí dalších 700 milionů
20.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Do pohádky o pejsku a elektrické kočičce vstupuje ještě větší subjekt. Stát Kalifornia hodlá s vidinou čistšího ovzduší Tesle ulevit stamiliony na daních.
Výrobce elektrických vozů Tesla Motors čeká rozšiřování výrobní kapacity, které jistě urychlí pod vidinou daňových úlev od státu Kalifornie. Značka se sídlem v Palo Alto by měla dostat konkrétně 34,7 milionu amerických dolarů (700 milioňů Kč) formou úlev výměnou za nová pracovní místa, tudíž i větší výrobní kapacitu, a tedy více bezemisních vozů v provozu.
Podle posledních zpráv půjde 415 milionů dolarů na lepší zařízení továrny ve Fremontu, kde v současné době údajně vzniká 21,5 tisíce vozů ročně. Jak známe příživnickou Teslu, v tomhle čísle bude určitě nějaká „levá“. Subjektu, který ústy svých představitelů lhal už skoro o všem, o čem mohl, se ani tohle číslo věřit nedá.
Ať už tak či onak, plánované rozšíření by mělo v konečném důsledku zdvojnásobit kapacitu na 56 500 jednotek pomocí 112 nových pracovních míst. Hlavní pokladník státu Kalifornia - Bill Lockyer k tomu dodává: „Jsem rád, že jsme mohli touto akcí na podporu Tesla rozšířit výrobu elektrických vozidel v Kalifornii. Tesla bude jistě vytvářet zelená pracovní místa a zlepšovat kvalitu našeho ovzduší.” Americký stát zároveň doufá, a to se mu upřímně nedivíme, že další pracovní místa zajistí lepší odbyt těchto elektromobilů, a tudíž by měl na vybraných daních zmíněnou úlevu dostat minimálně zpět.
Naše nedůvěřivost vůči Tesle pramení z celé řady tiskových zpráv a sdělení, která se dříve nebo později ukázala být poněkud zkreslenými. My se na svět čtyř kol snažíme dívat bez pomyslných růžových brýlí a servírovat čtenářům věci takové, jaké opravdu jsou. Nejde jen o prohlášení šéfa automobilky, že dokáže ujet s Modelem S po devíti hodinách dobíjení 5 150 kilometrů, ani že tento sedan získal vyšší než nejvyšší možné hodnocení crash testů americké organizace NHTSA. Sňůra všemožných polopravd sahá o hodně dále do minulosti, však i příchod samotného Modelu S byl protkán nereálnými sliby. A pochopitelně nám nevoní, že vlastně jediný zisk firmy pramení z prodeje „emisních povolenek", což je zase jen jiná forma dotace z peněz těch druhých.
Neměli bychom zapomínat ani to, že za přežitím firmy stojí i dávná neúročená půjčka od amerického ministerstva energetiky z roku 2009 ve výši 465 milionů dolarů (cca 9,3 miliardy Kč) a podpora federálními a lokálními dotacemi v USA na prodej jednoho každého vozu (minimálně 7 500 dolarů, asi 150 tisíc Kč). Že se podnik nedokáže dobrat kladného provozního hospodaření je nepochybné a staví stále hlavně na obluzování pozoruhodně důvěřivých akcionářů s pomocí elektrických a neustále odkládaných vizích a budování vzdušných zámků.
Další a další dotace, granty, daňové úlevy nebo jiné „zelené pobídky” image společnosti v očích kohokoli rozumného zlepší jen stěží, přesto po této cestě kráčí dále. Je však otázkou, jestli si vůbec může dovolit z ní někdy sejít...
Existence Tesly podle nás už dávno připomíná katastrofu, další novinky situaci zrovna nemění
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 3 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 08:41 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 06:33 - Snowman000
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch