Toto je nejvíce ojetý VW Golf v prodeji. Asi byste to do něj neřekli, do poslední chvíle jezdil a jezdil

Na jak dlouho si plánujete nechat své auto? Na tři nebo čtyři roky? Na 100 nebo 200 tisíc km? Majitel tohoto vozu se svým Golfem vydržel mnohem déle, až z něj vykřesal nejojetější vůz tohoto jména v současném prodeji.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toto je nejvíce ojetý VW Golf v prodeji. Asi byste to do něj neřekli, do poslední chvíle jezdil a jezdil

27.1.2023 | Petr Miler

Toto je nejvíce ojetý VW Golf v prodeji. Asi byste to do něj neřekli, do poslední chvíle jezdil a jezdil

/

Foto: Jet Cars, publikováno se souhlasem

Na jak dlouho si plánujete nechat své auto? Na tři nebo čtyři roky? Na 100 nebo 200 tisíc km? Majitel tohoto vozu se svým Golfem vydržel mnohem déle, až z něj vykřesal nejojetější vůz tohoto jména v současném prodeji.

Mohli bychom říci, že jde o nejvíce ojetý VW Golf šesté generace s motorem 2,0 TDI (jak jinak...), ale bylo by to zbytečné omezení. V tuto chvíli jde totiž o nejvíce ojetý Golf na prodej v Evropě bez ohledu na generaci a motorizaci, a to přesto, že není nijak zvlášť starý a nevypadá na odpis. Najel toho tolik, že se mu hned tak nevyrovná žádná ze starších ani novějších nabídek a není úplně obvyklé narazit ani na takto jetý Passat. A výjimečnost tohoto auta tím nekončí.

Nebudeme dlouho chodit kolem horké kaše, šedě lakovaný pětidvéřový hatchback má na tachometru úctyhodných 680 576 km. Poprvé byl registrován v červnu roku 2009, takže mu ještě nebylo ani 14 let. To není zase tak moc a prostým způměrováním najetých km dojdeme k cifře okolo 52 tisíc ujetých km za rok. Není to extrém, viděli jsme i vozy, které za rok jezdí několikanásobek, obvykle jsou ale přesně takové - „dají ránu” a zmizí ze scény, tedy po pár stech tisících km jdou do rukou druhého či dalších majitelů, kteří s nimi jezdí třeba ještě dekádu a celkovou kilometráž zase o tolik dál neposunou. Případ tohoto Golfu je jiný.

Byl celou dobu v rukou jednoho majitele, který s ním najíždí velmi konzistentní porce kilometrů. Šlo skutečně o 40 až 60 tisíc km rok co rok a i loni, kdy už měl vůz za sebou 16 objetí zeměkoule, si pořád dával přes 4 tisíce km měsíčně. Tohle auto zkrátka jezdilo a jezdilo, což je znovu hodné jen obdivu. Podle prodávajícího motor a převodovka fungují perfektně a byť auto nevypadá, jako by včera sjelo z výrobní linky, takovou historii byste mu asi nehádali. Pár oděrek, použitý, ale nikoli zničený interiér, to je všechno. A přesto skoro 700 tisíc km na tachometru. Autu se navíc dostávalo vždy pravidelného servisu, takže solidnímu technickému stavu lze věřit.

Je to skutečně pozoruhodný exemplář s tradičním motorem 2,0 TDI v jednom z jeho slabších provedení, který v největších světoběžnících mezi Golfy tak nějak očekáváte. Dává tedy (či aspoň kdysi dával) výkon až 81 kW (110 koní) při 4 100 ot./min a nejvýše 250 Nm při 1 750 ot./min. To spolu s šestistupňovou převodovkou DSG a předním pohonem stačí na akceleraci na stovku za 10,7 sekundy a maximální rychlost 190 km/h. Kombinovaná spotřeba má činit 4,5 litru nafty na 100 km. Z výbavy tu nečekejte nic až tak zvláštního, věci jako automatická klimatizace a podobné nezbytnosti tu ale jsou.

Člověk by vzhledem k najetým km čekal, že tohle auto bude levné, že to bude přinejmenším nejlevnější Golf VI TDI, protože jinak najdete sotva z poloviny tak ojeté kusy. Jenže levný není a nejlevnější už vůbec ne - prodává jej nizozemská společnost orientovaná na podobné výstřelky za 4 740 Eur, což je asi 113 tisíc. Obecně vzato žádná drahota, mezi Golfy VI TDI lze ovšem narazit i na podobné kusy o desítky tisíc levnější, které mají na tachometrech zlomek kilometrů.

Ale pochopitelně, kilometry nejsou vše a tohle auto možná už prokázalo, že ho nejde zabít. A majitel si ho zjevně váží, když s ním přes 10 let jezdí a jezdí a nemá s ním potíže. Kdybyste po něm chtěli tuhle štafetu převzít a dotáhnout tachometr třeba i k milionu, máte možnost. Že bychom vám ji doporučovali využít, se ale říci nedá, nabídku berte spíš jako zajímavost.


Toto je nejvíce ojetý VW Golf v prodeji. Asi byste to do něj neřekli, do poslední chvíle jezdil a jezdil - 1 - VW Golf VI 2009 extra ojety prodej 01Toto je nejvíce ojetý VW Golf v prodeji. Asi byste to do něj neřekli, do poslední chvíle jezdil a jezdil - 2 - VW Golf VI 2009 extra ojety prodej 02Toto je nejvíce ojetý VW Golf v prodeji. Asi byste to do něj neřekli, do poslední chvíle jezdil a jezdil - 3 - VW Golf VI 2009 extra ojety prodej 03Toto je nejvíce ojetý VW Golf v prodeji. Asi byste to do něj neřekli, do poslední chvíle jezdil a jezdil - 4 - VW Golf VI 2009 extra ojety prodej 04Toto je nejvíce ojetý VW Golf v prodeji. Asi byste to do něj neřekli, do poslední chvíle jezdil a jezdil - 5 - VW Golf VI 2009 extra ojety prodej 05Toto je nejvíce ojetý VW Golf v prodeji. Asi byste to do něj neřekli, do poslední chvíle jezdil a jezdil - 6 - VW Golf VI 2009 extra ojety prodej 06Toto je nejvíce ojetý VW Golf v prodeji. Asi byste to do něj neřekli, do poslední chvíle jezdil a jezdil - 7 - VW Golf VI 2009 extra ojety prodej 07Toto je nejvíce ojetý VW Golf v prodeji. Asi byste to do něj neřekli, do poslední chvíle jezdil a jezdil - 8 - VW Golf VI 2009 extra ojety prodej 08
Takhle ojetý Golf VI se nevídá. Navíc aby takto „táhnul” celý život až do poslední chvíle a vypadal pořád relativně fit. Také ale nestojí úplně málo. Foto: Jet Cars, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.