Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je nejvíce ojetý VW Golf v prodeji. Asi byste to do něj neřekli, do poslední chvíle jezdil a jezdil
27.1.2023 | Petr Miler
Na jak dlouho si plánujete nechat své auto? Na tři nebo čtyři roky? Na 100 nebo 200 tisíc km? Majitel tohoto vozu se svým Golfem vydržel mnohem déle, až z něj vykřesal nejojetější vůz tohoto jména v současném prodeji.
Mohli bychom říci, že jde o nejvíce ojetý VW Golf šesté generace s motorem 2,0 TDI (jak jinak...), ale bylo by to zbytečné omezení. V tuto chvíli jde totiž o nejvíce ojetý Golf na prodej v Evropě bez ohledu na generaci a motorizaci, a to přesto, že není nijak zvlášť starý a nevypadá na odpis. Najel toho tolik, že se mu hned tak nevyrovná žádná ze starších ani novějších nabídek a není úplně obvyklé narazit ani na takto jetý Passat. A výjimečnost tohoto auta tím nekončí.
Nebudeme dlouho chodit kolem horké kaše, šedě lakovaný pětidvéřový hatchback má na tachometru úctyhodných 680 576 km. Poprvé byl registrován v červnu roku 2009, takže mu ještě nebylo ani 14 let. To není zase tak moc a prostým způměrováním najetých km dojdeme k cifře okolo 52 tisíc ujetých km za rok. Není to extrém, viděli jsme i vozy, které za rok jezdí několikanásobek, obvykle jsou ale přesně takové - „dají ránu” a zmizí ze scény, tedy po pár stech tisících km jdou do rukou druhého či dalších majitelů, kteří s nimi jezdí třeba ještě dekádu a celkovou kilometráž zase o tolik dál neposunou. Případ tohoto Golfu je jiný.
Byl celou dobu v rukou jednoho majitele, který s ním najíždí velmi konzistentní porce kilometrů. Šlo skutečně o 40 až 60 tisíc km rok co rok a i loni, kdy už měl vůz za sebou 16 objetí zeměkoule, si pořád dával přes 4 tisíce km měsíčně. Tohle auto zkrátka jezdilo a jezdilo, což je znovu hodné jen obdivu. Podle prodávajícího motor a převodovka fungují perfektně a byť auto nevypadá, jako by včera sjelo z výrobní linky, takovou historii byste mu asi nehádali. Pár oděrek, použitý, ale nikoli zničený interiér, to je všechno. A přesto skoro 700 tisíc km na tachometru. Autu se navíc dostávalo vždy pravidelného servisu, takže solidnímu technickému stavu lze věřit.
Je to skutečně pozoruhodný exemplář s tradičním motorem 2,0 TDI v jednom z jeho slabších provedení, který v největších světoběžnících mezi Golfy tak nějak očekáváte. Dává tedy (či aspoň kdysi dával) výkon až 81 kW (110 koní) při 4 100 ot./min a nejvýše 250 Nm při 1 750 ot./min. To spolu s šestistupňovou převodovkou DSG a předním pohonem stačí na akceleraci na stovku za 10,7 sekundy a maximální rychlost 190 km/h. Kombinovaná spotřeba má činit 4,5 litru nafty na 100 km. Z výbavy tu nečekejte nic až tak zvláštního, věci jako automatická klimatizace a podobné nezbytnosti tu ale jsou.
Člověk by vzhledem k najetým km čekal, že tohle auto bude levné, že to bude přinejmenším nejlevnější Golf VI TDI, protože jinak najdete sotva z poloviny tak ojeté kusy. Jenže levný není a nejlevnější už vůbec ne - prodává jej nizozemská společnost orientovaná na podobné výstřelky za 4 740 Eur, což je asi 113 tisíc. Obecně vzato žádná drahota, mezi Golfy VI TDI lze ovšem narazit i na podobné kusy o desítky tisíc levnější, které mají na tachometrech zlomek kilometrů.
Ale pochopitelně, kilometry nejsou vše a tohle auto možná už prokázalo, že ho nejde zabít. A majitel si ho zjevně váží, když s ním přes 10 let jezdí a jezdí a nemá s ním potíže. Kdybyste po něm chtěli tuhle štafetu převzít a dotáhnout tachometr třeba i k milionu, máte možnost. Že bychom vám ji doporučovali využít, se ale říci nedá, nabídku berte spíš jako zajímavost.
Takhle ojetý Golf VI se nevídá. Navíc aby takto „táhnul” celý život až do poslední chvíle a vypadal pořád relativně fit. Také ale nestojí úplně málo. Foto: Jet Cars, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Jerezu už dále bez Caneta 09:00
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
Nejnovější články
- Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před hodinou - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva